Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTeréz Siposné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Jó gyakorlat bemutató
2
Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén. A mai kor követelményeinek megfelelő oktatást tesz lehetővé, és a gyors és óriási mennyiségű információcseréhez szokott gyerekek könnyen befogadják és kedvelik is.
3
Az eredményes tanulás feltétele, hogy az információ átkerüljön a hosszú távú, tartós memóriába. A tanulás során tartós tudást szerzünk meg, az új információt hosszú távú memóriánk raktározza el. Állandó gyakorlással fejleszthető az érzékelés, észlelés (ez megkönnyíti a világ megismerését, és az abban való eligazodást.) Az interaktív tábla használatával a vizuális észlelés, érzékelés fokozottabban van jelen.
4
Jártasságok, képességek, készségek formálása Ismeretszerzés és feldolgozási képesség Összehasonlítás és összefüggések keresésének képessége Időbeli és térbeli tájékozódási képesség Érzékelés, észlelés fejlesztése Memória, figyelem tartósságának fejlesztése
5
Feladat: 5 másodpercig nézhetik a gyerekek a táblán megjelenő fogalmakat, ezután emlékezetből le kell írniuk a füzetükbe.
6
A táblánál közösen ellenőrzik a feladatok megoldását, felfedik az eltakart fogalmakat.
7
A fogalmakhoz tartozó képeket megjelenítették, egyúttal rögzítették vizuálisan.
8
Időrendi sorrendbe állították a tanultak szerint. (ismétlés, gyakorlás)
9
Ujjával húzza a nevet a tanuló a megfelelő sorszámhoz.
10
Miért szerepel egy sorszámnál két név? (logikus gondolkodás, emlékezet)
11
Az időszalagon kellett elhelyezni a történelmi személyiségek neveit. (emlékezet, térbeli és időbeli tájékozódás összekapcsolása)
12
A nevet ujjal odahúzták a tanulók az évszámhoz.
13
A megoldást vizuálisan rögzíthetik a gyerekek.
14
Tájékozódás időben és térben.
15
Az időszalag megfelelő pontjára kellett helyezni az eseményt.
16
A település nevétől vonalat kellett húzni a vaktérképen a megfelelő ponthoz.
17
Topográfiai ismeretek elmélyítése. A keresett települések helyének ellenőrzése.
18
Települések és hozzájuk kapcsolódó művészeti emlékek felidézése. Új ismeret szerzése, összekapcsolá sa, memória fejlesztése.
19
A tatárjárás előtti és utáni helyzet tanulmányozása, fogalmak csoportosítása. Képességszerzés, az összehasonlítás és az összefüggések keresésére.
20
A megoldást képileg is rendezték a tanulók, a közösen megbeszéltek szerint.
21
Vizuális bevésés.
22
Többszörös absztrakció. Először meg kell állapítani kiről van szó. Utána a személyeket kronológiai sorba rendezni.
23
Kulcsszavak kiemelése, ami alapján eldönthető ki élt előbb? Figyelemtartósság fejlesztése, logikus gondolkodásra késztetés.
24
Halmazok rendezése a megadott zöld és piros szempontok szerint.
25
Fejleszti az összefüggések felismerésének képességét. Vizuális bevésés. Ismeretek rendszerezése.
26
A kivetített családfa alapján a kor áttekintése, összefoglalása, és kitekintés az új anyagrész felé, motiváció.
27
Hefop 3.1.3. program keretében tartott bemutató A feladatokat összeállította, tanított: Kisné Szonn Ibolya Készítette: dr. Geleszné Czimmer Brigitta 2008. május 27.
28
Reméljük, hasznos információkat szerzett kis összeállításunkból. Ha kérdése, észrevétele van, keressen minket bátran: Iszkaszentgyörgyi Általános Iskola Iszkaszentgyörgy, Kastély 8. Viszontlátásra!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.