Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsuzsanna Borbélyné Megváltozta több, mint 10 éve
2
A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, 2008. február 26.
4
„ A tanácsadás kétirányú kölcsönhatás – segítség keresésének és adásának folyamata. A tanácsadás célja, hogy egy személy, csoport, szervezet vagy nagyobb egység számára támogatást nyújtson annak saját külső és belső erőforrásainak mozgósításában, az összeütközések kezelésében és a változtatást célzó erőfeszítéseiben.” (Gordon & Rronald Lippit: The Consulting Process in Action)
5
Adatok 247 fő mentor 204 (82%) beszámoló 21 mentor (9%) nem kapott felkérést 22 fő (9%) nem küldte vissza összegző beszámolóját
6
Adatok 175 település 267 közoktatási intézmény 1026 pedagógus 29.769 tanuló/gyermek
7
Mentori feladatok Mentorképzés Továbbképzések
10
Mentori feladatok Kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás Stratégiai dokumentumok tanulmányozása Helyi tanterv adaptálásának segítése Egyéni, helyszíni konzultáció Dokumentálás
11
Mentori munkaformák 1.Személyes konzultáció 3247 alkalom 9755,5 óra látogatás mentoronként átlag 6,5 alkalom 48 óra pedagógusonként3 alkalom 9,5 óra
12
Mentori munkaformák 2. 2. E-mailes kapcsolattartás (3023 óra) 3. Műhelymunka 4. Tapasztalatcsere 5. Tanácsadás a szervezésben 6. Részvétel bemutató órán 7. Segítség a projektvezetésnek 8. Kiscsoportos tevékenység 9. Disszeminációs tevékenység
13
A kooperáció mértéke Kipróbálásban résztvevő pedagógusok között %Intézményvezetés között %Kipróbálásban részt nem vevő pedagógusok között % akadályozó 1 ellenséges 1 2 2 nincs 3 5 17 tapasztalható 2323 10 tapasztalható 3737 intenzív 3535 45 intenzív 2626 példaszerű 38 példaszerű 42 példaszerű 17 Össz.: 100
14
Felmerült problémák, nehézségek Ellenőrzés? A mentori segítség módja és az elvárható segítség mértéke Eltérő kompetenciájú mentorok
15
Pozitív tapasztalatok Fontos a mentorálás, a mentortól folyamatos együttműködést vártak Egyes mentorok a napi tevékenységek részeseivé váltak Együtt dolgoztak ki tanmenet-javaslatokat, bemeneti méréseket és értékelési lehetőségeket
16
A folytatás lehetősége 1. Regionális mentori konferenciák Újabb továbbképzések Hatástanulmány
17
A folytatás lehetősége 2. Újabb mentorképzések tervezése (120 közoktatási intézményben (3.1.3) 282 fő mentorból 175 „sulinovás” 107 új jelölt)
18
A folytatás lehetősége 3. Mentorklubok, -műhelyek működtetése Team-megbeszélések Szaktanácsadói hálózat átalakulása Hálózati együttműködés
19
„Ha fel akarunk épülni tudatlanságunkból, meg kell azt vallanunk.” (Montaigne)
21
Köszönöm a figyelmet! Dr. Farkasné Juhász Krisztina krisztina.juhasz@educatio.hu 70/451-8671
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.