Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGusztáv Fábián Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67. 512 960 @
2
KUDARCMENTES ISKOLAKEZDÉS
A KISLÉTSZÁMÚ OSZTÁLYBAN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Készítette: Csontákné Reszli Anikó Kovácsné Székelyi Gabriella
3
MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ?
Miért jött létre? Mi a jó gyakorlat CÉLJA? HOGYAN MŰKÖDIK? MI A MŰKÖDÉS FELTÉTELE? MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? MITŐL ÚJSZERŰ?
4
MIÉRT JÖTT LÉTRE? • lakókörnyezet • sajátos tanulói összetétel
• kudarckerülés • óvoda-iskola átmenet megkönnyítése • egyre több a részképesség zavarral küzdő kisgyermek • lassabb fejlődési ütem • alapkészségek megszerzése • eredményes továbbhaladás
5
Mi a jó gyakorlat célja? • kudarcmentes iskolakezdés
• óvoda-iskola átmenet megkönnyítése • egyéni képességekhez alkalmazkodó képességfejlesztés • felzárkóztatás • funkciózavarok megszüntetése a kezdő szakaszban • tanulási motivációk, sikerek biztosítása • eredményes továbbhaladás
6
Hogyan MŰKÖDIK? • egész napos • rugalmas napirend függ a gyerekek teherbírásától • tantárgyi blokkok komplex fejlesztés: tevékenykedtető játékos felfedező problémamegoldó • mozgásos és fejlesztő játékok • pihentető feladatok
7
• KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS
folyamatos, differenciált képességfejlesztés moduláris, adaptív feldolgozás : szövegértés-szövegalkotás, matematika kompetencia-terület „A és B” moduljai projektek, témahetek változatos munkaformák: frontális, differenciált, egyéni, páros, csoport és kooperatív munka
8
ELLENŐRZÉS minden napi diagnosztizáló működés mérések: produktum
DIFER-mérés MEIXNER- mérések minden napi működés produktum portfolió tantárgyi mérések projekt végtermékek
9
Nevelési Tanácsadó kontroll vizsgálata
tanulók: önértékelés csoportértékelés pedagógus ÉRTÉKELÉS Nevelési Tanácsadó kontroll vizsgálata
10
A TEAM MUNKA RÉSZTVEVŐI: fejlesztő foglalkozások
• EGYÉNI FEJLESZTÉS A TEAM MUNKA RÉSZTVEVŐI: tanítók, fejlesztő pedagógusok gyógypedagógusok, gyógypedagógiai asszisztens, logopédus, pszichológus, konduktor, tiflopedagógus, gyógytornász, gyógytestnevelő rehabilitációs órák fejlesztő foglalkozások délelőtt és délután differenciált tanórai munka
11
MI MŰKÖDÉS FELTÉTELE? SZEMÉLYI FELTÉTELEK: • két tanító, lehetőség szerint fejlesztő pedagógus tantárgycsoportos megosztásban egész napos rendszerben • kompetencia alapú,kooperatív tanfolyamok • lehetőség szerint gyógypedagógiai asszisztens, gyógypedagógus, pszichológus, logopédus segítségével • együttműködő, innovatív pedagógusközösség
12
TÁRGYI FELTÉTELEK: • nagy méretű szőnyeg (a beszélgető kör és a mozgásfejlesztés színtere) • tankönyv független • szakkönyvek, szakmai anyagok, fejlesztő, differenciált feladatlapok • fejlesztő játékok (sajátkészítésű, vásárolt) • IKT eszközök • lehetőség szerint fejlesztő szoba
13
MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ?
• a sikeres tanuláshoz szükséges készségek, képességek a második év végére megerősödnek • a bevezető szakaszban mutatkozó funkciózavarok megszűnnek • a kezdő szakaszban sikeresebbé válnak • a legoptimálisabban segíti a kudarcmentes iskolakezdést • megkönnyíti az óvoda- iskola átmenetet V
14
MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ?
• az eredményes tanuláshoz szükséges alapkészségeket, képességeket fejleszti • több sikerélményhez juttat • kulcskompetenciák megalapozását biztosítja • differenciált, intenzív, tudatos, tervszerű, mérhető egész napos képességfejlesztés • egyéni képességekhez igazodó, adaptív, tevékenységközpontú, motivált oktatás
15
MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ?
• elfogadó, befogadó, empatikus, segítőkész, szemléletformáló nevelői attitűd • a szülők betekintést nyerhetnek inkluzív iskolánk gyermekközpontú tanítási, tanulási, nevelési folyamatába • együttműködésben aktívabbakká válnak
16
MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ?
• magába foglalja az egyéni képességekhez mért fejlesztő tevékenységet • minden gyerek optimális haladását biztosítja • alacsonyabb osztálylétszámból adódóan a fejlesztő tevékenységre fordított idő több lesz • az általános fejlesztés egyéni fejlesztéssel egészül ki
17
MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ?
• a terem berendezése lehetőséget biztosít a kooperatív, a páros, az egyéni munkára • a szőnyeg: a játék a mozgásfejlesztés, a beszélgető kör helyszíne • tevékenységközpontú, differenciált tanulási környezet • saját készítésű és vásárolt fejlesztő játékok • IKT eszközök • a szülők kapcsolatot tarthatnak a jó gyakorlatban dolgozó belső és külső szakemberekkel
18
„ OLYAN LESZ A JÖVŐ, MINT AMILYEN A MA ISKOLÁJA.”
/SZENT- GYÖRGYI ALBERT/
19
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.