Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSára Somogyiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67. 0036 82 512 960 www.rafeisk.huwww.rafeisk.hu @ info@rafeisk.huinfo@rafeisk.hu
2
„ Tanuljunk egymástól,hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/ A referencia-intézmények szerepe és működése
3
egyedi, más intézmények számára példaértékű, befogadó, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, publikálni és átadni képes intézmény.
4
Befogadó, és az egyéni fejlődést biztosító oktatás- nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmaz Pedagógiai munkájában megjelenik a kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmainak és módszereinek alkalmazása Munkakultúráját nyitott oktatási környezet jellemzi Folyamatos önfejlesztésre kész Kidolgozott külső-belső szakmai kapcsolati formákkal rendelkezik
5
Szervezeti kultúrájára, pedagógiai gyakorlatára a team-munka és a pedagógusok közötti aktív együttműködés jellemző IKT eszközöket és módszereket alkalmaz A fenntartó biztosítja és támogatja a referencia- intézményi működés lehetőségét Az intézménynek az általa megjelölt referencia- területen legalább két éves tapasztalata van Szolgáltatásában vállalja: a továbbképzést, a mentorálást, hospitálási lehetőség biztosítását, valamint a partnerintézmény igény szerinti támogatását.
6
A kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény Befogadó pedagógiai gyakorlat alkalmazásában mintaadó referenciahely Az IKT alkalmazásában példaértékű intézmény Új típusú gyakorlóhely, mely a modernizáció területein szervezeti kultúrája és módszertana szempontjából mintaközvetítő
7
Kudarcmentes iskolakezdés- a kislétszámú osztályban rejlő lehetőségek Gyökerek és szárnyak-kompetencia alapú oktatás inkluzív iskolában Inkluzív pedagógiai gyakorlat alkalmazása többségi iskolában „A 21.század gyermekeiért”-IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában
8
jó gyakorlatok, tapasztalatok átadása bemutató tanítások szervezése,megtartása mentorálás a választott területen hospitálások biztosítása közös kidolgozó, fejlesztő munkában való részvétel konferenciák, szakmai napok, értekezletek lebonyolításában részvétel /helyszín biztosításával, szakmai segítségnyújtással/
9
A szervezeti és módszertani kultúra folyamatosan fejlődik Az innovációs tapasztalatok hasznosulnak Az intézményközi együttműködés erősödik Nő az iskola kapcsolatrendszere A pozitív visszajelzések új lendületet adnak a pedagógusoknak A szolgáltatások révén bevételhez juthat az iskola A referencia-intézménnyé válás előnyei
10
Az a munka, tudás, szorgalom és minden, ami e mögött van, az óriási dolog. Minden tiszteletem és elismerésem mindazoké, akik ezt felismerték, szervezték, kiharcolták és hittek benne, hogy érdemes és ez a jövő! És valóban, ami nálunk már a jelen, az másoknál még jövő. Nagy elismerésnek tartom a REFERENCIA ISKOLA címet. Talán valamennyit nekem is sikerült ehhez hozzátenni. S azt is nagy dolognak tartom, hogy tudunk egy lépéssel a többi iskola előtt haladni, és nemcsak a városunkban, hanem már országos szinten is. Vélemények a referencia iskolai munkáról, a jó gyakorlatokról 1..
11
Iskolánkban működő jó gyakorlataink és a referencia iskola minősítésének elnyerése nagy büszkeséggel tölt el. Megtiszteltetés, hogy a város összes iskolája között a mi intézményünk lett referencia iskola, és ilyen iskolában taníthatok. Igaz, hogy sok plusz munkával járt az elmúlt időszakban a jó gyakorlatok megírása,a sok bemutató óra és a jó gyakorlatok bemutatása, de mindezért kárpótol, amikor más intézményből érkező érdeklődő pedagógusok elismerik és rácsodálkoznak az itt folyó munkára. Ez mindennél többet ér. Köszönet az iskolavezetésnek, mert ha ők nem így álltak volna hozzá, nem bíztak volna bennünk, akkor nem jutottunk volna el idáig. Sokat jelentett az állandó biztatásuk, hogy meg tudjuk csinálni, és lám sikerült! Vélemények a referencia iskolai munkáról, a jó gyakorlatokról 2..
12
A referencia iskolával kapcsolatban hasznos tapasztalataim voltak az elmúlt 1-2 évben. A soron következő feladatok arra ösztönöztek, hogy szakmai ismereteimet megújítsam, módszertani kultúrámat bővítsem. Kihívást, sikerélményt is jelentett számomra. Jó volt! Jó gyakorlat volt! Örülök, hogy részt vehettem ezekben a feladatokban, és köszönöm, hogy lehetőséget kaptam. Nagyon sokat tanultam, sokat fejlődtem. Kitágult a látóköröm, nem csak a saját tantárgyam tanításával, az osztályommal foglalkozom, hanem tágabb aspektusból látom a dolgokat, az egész iskolára is jobban rálátok. Nagyon fontos, hogy milyen híre van az iskolának, és büszkeséggel tölt, hogy az én iskolámnak szakmailag jó a híre, és ehhez egy picivel én is hozzájárultam. Vélemények a referencia iskolai munkáról, a jó gyakorlatokról 3..
13
„Nem az a tapasztalat, ami az emberrel történik, hanem az, amit kezdeni tud vele.” ( A. Huxley) Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.