Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMariska Borosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
TÁMOP 3.3.2-08/2-2008-0064 jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné 2011. február 24. Hódmezővásárhely
2
Általános iskolai alprogram: városi-kistérségi IPR munkaközösség működtetése, óvoda-iskola átmenet segítése kettős mentorálással, pályaválasztás, általános iskola- középiskola átmenet támogatása kettős mentorálással, hospitációs rendszer: Jó gyakorlatok - IPR
3
A városi IPR munkaközösség célkitűzése: városi szintű szakmai együttműködés kialakítása az integrációs célkitűzések elérése érdekében, Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Esélyegyenlőségi Programja oktatásszervezési, oktatáspolitikai feladatainak megvalósítása, az oktatási intézmények szakmai koordinálása a vertikális és horizontális szintű jó gyakorlatok közvetítésében.
4
Kettő mentorálás – óvoda-iskola átmenet 2009/20102010/2011 10 óvónő 10 tanítónő 36 halmozottan hátrányos helyzetű óvodást mentorál 23 óvónő 18 tanítónő 58 halmozottan hátrányos helyzetű óvodást mentorál
5
A mentorált halmozottan hátrányos helyzetű óvodások óvodánkénti megoszlása 2009-2010-ben:
6
A mentorált halmozottan hátrányos helyzetű óvodások óvodánkénti megoszlása 2010-2011-ben:
7
Az általános iskolák által mentorált óvodások aránya az előzetes iskolaválasztás alapján 2009-2010-ben :
8
Az általános iskolák által mentorált óvodások aránya az előzetes iskolaválasztás alapján2010-2011-ben:
9
A kettős mentorálás céljai Az óvoda-iskola, általános iskola-középiskola átmenetek sikerességének elősegítése a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek körében - utánkövetés. A városi beiskolázási arányok korrekciója. Két intézmény mentorainak segítségével a beilleszkedési nehézségek csökkentése. Az iskolai sikeresség elősegítése, a tanulási-, magatartási zavarok megelőzése, eredményes, komplex pályaorientációs tevékenység. Az intézmények és a család kapcsolatának erősítése a hosszú távú együttműködés érdekében. Kimeneti és bemeneti mérések összhangjának megteremtése (DIFER). A kettős mentorálás tapasztalatai a hálózati (horizontális) tanulás részévé váljanak az intézményekben.
10
Kettős mentorálás: általános iskola – középiskola átmenet 2009-2010 7 általános iskolai tanár 6 középiskolai tanár 27 halmozottan hátrányos helyzetű 8. osztályos tanuló 2010-2011 12 általános iskolai tanár 12 középiskolai tanár 35 halmozottan hátrányos helyzetű 8. osztályos tanuló
11
A kettős mentorálásban résztvevő 8. osztályos tanulók megoszlása az általános iskolákban 2009-2010-ben:
12
8. osztályos mentoráltak megoszlása az előzetes iskolaválasztási nyilatkozatok alapján 2009-2010-ben:
13
A kettős mentorálásban résztvevő 8. osztályos tanulók megoszlása az általános iskolákban 2010-2011-ben:
14
8. osztályos mentoráltak megoszlása az előzetes iskolaválasztási nyilatkozatok alapján 2010-2011-ben:
15
Együtt,
16
…hogy jobb legyen.
17
Hatástanulmány - mentorok Melyek a kettős mentorálás eredményei? „Jobb szakmai együttműködés óvoda és iskola valamint általános és középiskola között.” „Már ismert környezetbe kerül a tanuló.” „A pályaválasztási döntés segítése.” „Diákok és hátterük mélyebb megismerése. „Több pozitív élmény is érte a gyerekeket jövendő iskolájukkal kapcsolatban.” „Személyes kapcsolat, bizalom kialakulása.” „A szülők alaposabb bevonása.” „Segítségnyújtás a mentoráltaknak.”
18
Hatástanulmány - szülők Melyek a kettős mentorálás eredményei? „Több plusz programon vett részt, mint az átlag gyerekek.” „Gyermekem jobban megismerte a választott középiskolát közelebbről megismerte a tanárokat.” „Gyermekem könnyebben beilleszkedett a középiskolába.” „Pályaválasztásnál nagy segítséget nyújtottak. Megismertették velünk az iskolát, melyet választottunk, így könnyebb volt a beilleszkedés.” „Segítette gyermekemet a pályaválasztás eldöntésében. Már előre megismerte az új iskolát, amelyben járni fog. Az osztályfőnök tájékoztatta a középiskolát gyermekem nehézségeiről.” „Igen, jó volt. Sokat segített a pályaválasztásnál. Nem romlott a tanulmányi eredménye. Ismert környezetbe került.”
19
Hatástanulmány - középiskolások Melyek a kettős mentorálás eredményei?
20
Hatástanulmány – középiskolások Milyen pályaválasztási rendezvényen vettél részt?
21
Program Nagyon tetszett TetszettHasznos volt Villeroy & Boch Porcelángyár – gyárlátogatás 58% 32% 10% Iskolai kirándulások42%26%32%
22
Hatástanulmány – szülők Segítette-e a pályaválasztásban a kettős mentorálás?
23
Hatástanulmány– szülők Sikerült-e a mentorokkal a program során rendszeres kapcsolatot teremteni?
24
Hatástanulmány – mentorok Mit várok el mentorpáromtól? Eredményesnek tartja a programot? „ Rendszeres kapcsolattartást, együttműködést, információáramlást a diákok szocializációja, tanulása terén. Emellett „ötletbörze”, segítő ötletek!” „Együttműködést várok el. Közös programokon való részvételt. Szakmai konzultációkat a mentoráltak érdekében. Óralátogatásokat, szakmai tapasztalatok szerzését.” „Tulajdonképpen eredményesnek tartom, de a sikere a benne résztvevő kollégáknak köszönhető, és annak, hogy komolyan vették a feladatukat.”
25
Hatástanulmány – mentorok Javaslatok „Kevesebb dokumentáció, még alaposabb odafigyelés a mentoráltra, és a közös programok megfelelő időben való meghirdetése.” „Csak olyan tanulókat vonnék be, akik nyilatkoznak arról, hogy szükségük van a programra, szívesen vesznek részt benne..” „A pályaválasztási lehetőségeken kívül ismertetném a választandó szakma követelményeit, elvárásait.” „A szülőnek is lehetőséget adnék óralátogatásra.” „Beépíteném a 8. osztályos osztályfőnöki órákba, illetve külön pályaorientációs órákat építenék be a tananyagba.” „Jó lenne azt elérni, hogy egyik fél se érezze erőltetettnek a különböző programokat. Ne feltétlenül csak az osztályfőnök végezze ezt a munkát – pályaorientációs felelős.”
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.