Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBorbála Pintérné Megváltozta több, mint 10 éve
1
IKT az oktatásban 2011. március 18. Körmendy Zsolt www.koncertpedagogia.hu
2
Oktatóprogramok és tanuláselméletek Behaviorista szemlélet Kognitív szemlélet Konstruktivista szemlélet Vegyes tanulási irányzatok
3
Behaviorizmus S-R (inger-válasz) elmélet A viselkedésváltozásra épít „Fekete doboz” Kondicionálás Megerősítés: pozitív visszajelzés Lépések láncolata Tanulóprogram Mérhetőség, tesztek, azonnali visszajelzés
4
Kognitivizmus Az információ-feldolgozás modellje (számítógép analógia) Tárolás (rövid távú, hosszú távú) Tanulás: kapcsolódások (hiperlink) Előzetes tudás (felmérése, alkalmazása) Észlelés és figyelem (látvány, interakció) Kódoláselmélet (kettős kódolás) Információszervezés (mnemonikon, kvíz stb.) Memória és megértés különbsége Motiváció (külső és belső) Tanulói kontroll (egyéni ütemezés
5
Konstruktivizmus A tudás egyéni konstrukció Felfedezéses tanulás Kontextusba helyezett tanulás Együttműködő, közös tanulás
6
Vegyes tanulási irányzatok Készségközpontú Attitűdközpontú Kompetencia központú Open learning E-learning
7
Informatizált képzések kategóriái Hagyományos: 0% Webbel támogatott: 1-29% Vegyes rendszerű: 30-79% Online tanulás 80-100%
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.