Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Élménypedagógia tanároknak

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Élménypedagógia tanároknak"— Előadás másolata:

1 Élménypedagógia tanároknak
Miért fontos, hogy „csoportként” tekintsünk az osztályra? Földes Petra, Peer Krisztina Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 Változó tanulásfogalom
A tudás forrása a tanár Ismeretközlés A tudás forrása a tananyag Szemléltetés Kísérletezés A tudás forrása a Világ Tapasztalati tanulás, konstruktív tanulásfelfogás

3 Tapasztalati tanulás a gyakorlatban
Jobb agyféltekét megmozgató gyakorlatok Társas folyamatokra épített tanulás Élmény és elmélet tudatos összekapcsolása (Kolb-féle tapasztalati tanulási ciklus) Tervezés Megvalósítás (tapasztalás) Alkalmazás Értékelés, általánosítás

4 A csoportfejlődés szakaszai
Forming – alakulás Storming - viharzás Norming – normaképzés Performing – alkotás (Tuckman modellje) + Lezárás

5 A facilitátor szerepe Olyan helyzeteket teremt, melyek alkalmat adnak a tapasztalati tanulásra Biztonságos környezetet alakít ki – lelki és fizikai értelemben egyaránt Segíti a folyamatok végigvitelét a Kolb-féle ciklus szerint (tervezés-tapasztalás-értékelés-alkalmazás) Elvárásokat és visszajelzést fogalmaz meg, segíti a csoportszabályok kialakulását és betartását Rámutat a csoportdinamikai jelenségekre

6 A pedagógus mint facilitátor
Tudatosan építi az osztályt mint csoportot, tisztában van az életkori sajátosságokkal és a csoportfejlődés szakaszaival Kihívások elé állítja az osztályt, és segíti őket, hogy tanuljanak a saját tapasztalataikból (a tudás forrása a tagok közös élménye) Szerkezetbe foglalja, mederbe tereli a közös élményeket és a csoportfolyamatokat, „építkezik” a közös tapasztalatokból

7 Többet a témáról… Matthew D. Liddle: Tanítani a taníthatatlant – Élménypedagógiai kézikönyv (Pressley Ridge Alapítvány, 2008.) Földes Petra-Peer Krisztina: Alkotva tanulunk - Tevékenységközpontú foglalkozások éveseknek. (Dinasztia Tankönyvkiadó, 2008.) Szekszárdi Júlia (szerk.): Történetek, módszerek – Új nevelési kézikönyv osztályfőnököknek (Dinasztia Tankönyvkiadó, 2010.)

8 MI KELL AHHOZ, HOGY A TANÁR FACILITÁTORRÁ VÁLJON?
MI KELL AHHOZ, HOGY A TANÁR FACILITÁTORRÁ VÁLJON?


Letölteni ppt "Élménypedagógia tanároknak"

Hasonló előadás


Google Hirdetések