Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAurél Fodor Megváltozta több, mint 9 éve
1
Dr. Kollár Coaching Iskola- Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
2
Hagyományos és új megközelítés Romantikus modell Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
3
Alkotó Befogadók Közvetítők Befogadók Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
4
Művész: Alkotó, a tehetség Öröklétre törő Csodálat tárgya Maga az imádni való „Isten” Közvetítő: Kurátor, kritikus, tanácsadó, tanár A közvetítő az átlagból kiemel Támogat Befogadó Aki elmegy a „templomba” és áhítattal hallgatja az „Istent” Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
5
Kreatív osztály modellje Romantikus modell Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
6
Hagyományos és új megközelítés Creativ Class modellje - a Romantikus modell profanizálása Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
8
Richard Florida A kreatív osztály felemelkedése (The Rise of the Creative Class) című könyv szerzője hasonló című rövid írásában meglehetősen cool stílusban beszámol egy forró tavaszi napról, amikor a pittsburghi- i Carnegie Mellon Egyetemen sétált, és találkozott néhány emblematikus fiatalemberrel. Belépvén a campus kapuján egy fiatalokkal tömött asztalra lett figyelmes, akik élénk beszélgetést folytattak a szikrázó napsütésben. Néhányan közülük a texasi Austinban működő Trilogy nevű szoftvercég kék pólóját viselték, amely a jó hírű pittesburgh-i egyetemre küldi toborzóit a legjobb diákok megszerzése céljából. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
9
Florida professzor kertelés nélkül megkérdezte tőlük, hogy szokásukhoz híven most is toborozni jöttek-e a távoli Austinból, mire azt a meglepő választ adták, hogy egyáltalán nem, csak azért ugrottak be, hogy dumáljanak és frizbizennek egyet a haverokkal. A válaszuk azért is meglepő, mert Austinból 23 óra alatt lehet autóval eljutni Pittsburghbe. Oldalra pillantva egy top tank-be (ujjatlan trikóba) bújt, több színben pompázó és tüskés hajú, tetőtől talpig tetovált, multi-piercinges orrú fiatalemberre lett figyelmes, aki a lehető legkifejezőbb módon félig heverve ült a füvön. Úgy festett, mint egy cool a gangből. Florida odament hozzá és magyarra lefordíthatatlan stílusban megkérdezte, hogy merre hány óra. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
10
Az ifjú titán hasonlóan informális stílusban válaszolva közölte, hogy éppen most írt alá a (magukat frizbisekként pozicionáló) toborzóknak Texasba. Florida később megtudta, hogy ez a poszturbánusan heverésző diák a legmenőbb arc az évfolyamában, és hatalmas ösztöndíjakat kaszál, nyilván nemcsak a fűben heverészésért, hanem kiváló tanulmányi eredményeiért is. A szerző elmerengett azon, hogy több mint húsz évvel ezelőtt az egyetemistáknak kreatív fűbeheverés helyett ellenkulturális kötödéseiket elrejtve, ingbe, nyakkendőbe bújva kellett kilincselniük a vállalatoknál. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
11
Mikor Florida megkérdezte a frizbiző toborzóktól, hogy miért őt szemelték ki maguknak, nemes egyszerűséggel azt válaszolták, hogy azért, mert rocksztár. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
12
Napjainkban pont fordítva van. A cégek megpróbálják informálisan, lazán a „nemes vadakat” nem elijesztve, becserkészni a legkreatívabb diákokat. Konkrétan: a Trilogy nevű szoftvercég a tüskés hajú, kreatív fiatalembert margaréta partijain kívánta meggyőzni arról, hogy őket válassza. Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
13
Creativ Class, Kreatív osztály Olyan emberek összessége, akik gazdasági értéket hoznak létre a kreativitásukkal Amit elvárnak a Kreatív osztálytól ▪ Folyamatosan önállóan gondolkodjanak ▪ Eredeti módon kombinálják a standard megközelítéseket és megoldásokat ▪ Időről-időre radikálisan új megoldásokat hozzanak létre Jellegzetes megnyilvánulásuk KREATÍV ROMBOLÁS Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
14
Mi motiválja a pénzen túl a Kreatív osztályt? (Erre kell nevelnünk, ilyen irányban kell támogatnunk, tanácsot adnunk) Kihívás és felelősség Flexibilitás Stabil munkakörnyezet, biztos munkahely Kompenzáció (megfelelő fizetés) Professzionális előmenetel Esély a tanulásra és fejlődésre Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
15
Megfelelő feedback Stimuláló kollégák és menedzserek (akik nem fogják vissza, nem ignorálják őket) Izgalmas munka (áttöréshez vezető, úttörő munkafeladatok) Szervezeti kultúra (ahol értékesnek tekintik és támogatást kap) Lakóhely és a közösség Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
16
Olyan emberek, akik nem visszamondanak, hanem megteremtenek Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
17
Hova megy a Kreatív osztály (dolgozni)? Technológia Talentum Tolerancia Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
18
Új gazdaságföldrajzi jellemzők Kreativitás és sokféleség innováció, K+F, gazdasági növekedés Régiók gazdasági elemzése a kreatív osztály és a sokféleség elemzésén alapul, amely előrejelzi a növekedési képességet Feladat: CSÁBÍTÓ KÖRNYEZET ÉS KONTEXTUS TEREMTÉSE (a városokban, iskolákban, munkahelyeken, …, tanácsadásban) Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
19
Szuper kreatív osztály magja: Tudósok, mérnökök, egyetemi professzorok, költők, színészek, építészek, dizájnerek … Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
20
Cél és feladat: Kreatív osztály felemelkedésének támogatása HOGYAN? Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
21
Likeliest: legvalószínűbb magyarázat Loveliest: legvonzóbb, legnagyobb magyarázóerővel bíró magyarázat PÉLDA Fekszik egy halottnak látszó ember. Likeliest magyarázat: Úgy vélem, itt egy hulla van. Aki állítja és nem hazudik, akkor 1 a valószínűsége Loveliest: Ezt az embert x ölte meg. Mekkora lesz a következő negyedévben az infláció? Likeliest: 0-100 közötti érték lesz az infláció mértéke Loveliest: 3%, melyet az a megfontolás támaszt alá, hogy… Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
22
Nagy dolog loveliest magyarázatokat gyártani Ha egyébként nehéz a nyomozás, nagyon rafinált a gyilkos, látszólagos bizonyítékok ellenében kell gondolkodni. Nagy dolog pontos gazdasági előrejelzéseket tenni, ha nem stabilak a gazdálkodási körülmények, nem kiszámítható a piac, váratlan események történnek Vagyis ma… Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
23
Arra kell tanítani és kondicionálni az embereket, hogy képesek legyenek loveliest válaszok kialakítására. Ez az érdekes, ez az eladható Ez a drága Ez eredményez új standardokat, új szabályokat Ez alakít ki új világot Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
24
Csak olyan ember tud nehéz, új, megváltozott… körülmények között jó választ adni, aki kreatív, komplex, önálló gondolkodásra képes meg meri kérdőjelezni a szabályokat Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
25
A likeliest válasz mindig nagyobb valószínűségű, mint a loveliest, vagyis a loveliest magyarázat kockázattal jár. S. Jobs: Apple, „Az Apple újra feltalálja a telefont” Bátorság Kockázatmérlegelő képesség szükséges és fejlesztendő Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
26
Olyan környezetet kell létrehozni, ami modellálja a váratlan helyzeteket, kihívásokat ahol a tanár, tanácsadó együtt éli meg a kreatív alkotást Nincs piedesztálra emelve a tanár, aki nagy okosságokat mond, hanem inkább inspiráló intellektuális és érzelmi környezetet teremt Sokkal inkább a tacit tudás áramlik a tanár és a diák között, a tanár nem megmond, inkább csak implikál (lehet homályos, indeterminált, metaforikus) Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
27
Metaforát adjunk Egy vers elemzésekor a tanár egy interpretációs modellt használna, de ezt nem mondja ki Nem a „tudni mit”, hanem a „tudni hogyan” szintjén, a gyakorlat szintjén zajlik a tanítás és a tanulás …. További jó gondolkodást! Dr. Kollár Coaching - Magyar Coachszövetség KA
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.