Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Intelligens közúti kereszteződés
Dr. Németh Erzsébet Dr. Varga István Dr. Soumelidis Alexandros MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézete, Rendszer és Irányításelméleti Kutató Laboratórium
2
Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus
Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
3
Motiváció A közúti infrastruktúra korlátos, bővítése költséges. Megoldás lehet a jelenlegi kapacitások jobb kihasználása, korszerű forgalomirányítással. A biztonság növelésének egyik eszköze az emberi tényező csökkentése. Megoldás lehet az automatizáltság fok növelése. Célunk egy olyan csomóponti forgalomirányító rendszer kidolgozása, amely valós időben nyomon követi a forgalom alakulását, minden járművel kétirányú közvetlen kapcsolatban áll. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
4
Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus
Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
5
Feladata Az intelligens közúti kereszteződés feladata, hogy felügyeli a hatókörében közlekedő járműveket, átvezeti azokat a kritikus szakaszokon, végül a járműveket kivezeti a rendszer hatókörzetéből. Az intelligens kereszteződés folyamatosan változtatható, de előre meghatározott célfüggvények alapján működik, ezáltal az ilyen csomópontokból felépülő városi hálózat egy rendkívül forgalomfüggő, dinamikus közúti forgalomirányító rendszerré válhat. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
6
IKK forgalomirányító rendszer
A forgalomirányító rendszer: Adatgyűjtő modul, Döntéshozó modul, Beavatkozó modul. a kommunikációs hálózat felépülése, adatok gyűjtése a körzetben tartózkodó járművekről (prioritás, pozíció, sebesség, irány, stb.), meghatározott célfüggvények alapján előáll a fázis-időtervet, a jármű megkapja a kereszteződés fázistervének a jármű forgalmi sávjára vonatkozó aktuális jelzésképét, az elsőbbségi viszonyok alapján a jármű továbbhalad, a kommunikációs csatornák leépülése, Forrás: Wágenhoffer Zoltán diplomamunka Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
7
Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus
Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
8
Megvalósítás Innováció és fenntartható felszíni közlekedés
2007. szeptember 4-6.
9
Megvalósíthatóság kérdései
Műszaki kérdések megoldható-e a valós időbeni, biztonságos átvitel? az alkalmazott eszközök megbízhatósága, rendelkezésre állása, Gazdasági kérdések mennyibe kerül a rendszer kiépítése? (FB, jármű fedélzeti rendszerek) megtérül-e a beruházás? (Hatékonyabb forgalomirányítás, a terepi berendezések leszerelés) Jogi kérdések Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
10
Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus
Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
11
EJJT 1.2 alprojekt A minta kereszteződés térbeli alapja egy síkfelületre felrajzolt geometriájú kereszteződésből áll. A járműveket átalakított modelljárművek testesítik meg. A modelljárművek alapját elektromos meghajtású, autonóm autómodellek képezik, melyek az irányítási feladat megoldásához szükséges perifériákkal, valamint hatékony fedélzeti- és kommunikációs rendszerrel rendelkeznek. A forgalomirányító központ egy PC, de terveinkben szerepel egy valódi közúti forgalomirányító berendezés alkalmazása (Vilati VTC 3000). Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
12
Rendszerelemek Hálózati protokoll: IEEE802.11 – WLAN, WiFi
IEEE – PANs IEEE – WiMAX Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
13
Táviratok Innováció és fenntartható felszíni közlekedés
2007. szeptember 4-6.
14
Kapacitás Hálózati terhelés:
IEEE b szerint hálózatnál az egyes Access Pointok hatótávolsága az IEEE b szabvány szerint kültéren méter körül van. Feltételezzük a legalacsonyabb rendelkezésre álló sebességet, azaz az 1 Mbps-t, ekkor maximum 168 kliens kiszolgálására képes. A járművek mozgásából származó hatások: A rendszer tulajdonságok legrosszabb esetben maximum 25 másodperc szükséges a jelzéskép váltáshoz. Ehhez egy 100 km/h-val (27 m/s) közlekedő járművet 675 méterrel a kereszteződés elérése előtt kell észlelnünk, hogy számára szabad utat biztosíthassunk. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
15
Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus
Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
16
Több csomópont együttműködése
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
17
Köszönöm a figyelmüket!
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.