Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
2
Térszemlélet A tárgyakat időben és térben szemléljük
Tapintás és mozgás lokalizálás (tapintókörök) Erő-, helyzet és mozgásérzetek Látás Sík- és térérzékelés Távolság megítélése Összehangolt érzékelés fontossága
3
A térszemlélet csalódásai
Arisztotelesz kísérlete Keresztbetett újjak között golyót görgetünk Geometriai-optikai csalódások Távoli tér →közeli tér (eszköz: tapintás) Kép és valóság különbsége Egyszerű ábrák, lehetőleg egy tárgy megfigyelése, kellő ideig szemléltessük
6
A gyermek időszemlélete
Pontos időrend Várakozási idő tudata Emlékezési idő tudata Jelen,múlt, jövő (Boribon) Ritmus, melódia
7
A szemléltetés elvei és eszközei
A tárgyakról pontos és biztos ismeret nyújtása Hasonlóságok és különbözőségek Analízis, szintézis A szemlélt tárgyak Megnevezése Leírásuk alakjuk, nagyságuk, összetételük, színük. Fényük keménységük, hangjuk, szaguk, ízük, általában a fizikai tulajdonságaik szerint A szemléltetés legyen érthető és érdekes Olyan tárgyakról beszéljünk, amelyek nem jelentenek újdonságot
8
Szemléltetés Szemléltetés a természetben Minta, modell Kép Rajz Dia
Felidézés, képzelet Összehasonlítás
9
Sorrendképzés Lerakott tárgyak megnevezése balról jobbra, jobbról balra Lerakott tárgyak színeinek megnevezése jobbról balra, balról jobbra Periodicitás felismerése Minden második lerakott tárgy megnevezése balról jobbra, jobbról balra Minden második lerakott tárgy színeinek megnevezése jobbról balra, balról jobbra
10
sorrendképzéshez Ritmus Dallam
Színek változtatása után a feladat ismétlése Mese hozzákapcsolása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.