Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Informatikai Szakképzési Portál http://itszp.hu
Markovich László
2
Igények Az iskolarendszerű képzés nem moduláris
A tantárgyak nem modulok Petrik TISZK tananyagfejlesztési igénye Alföld TISZK tananyagfejlesztési igénye A moduláris OKJ megjelenésével az iskoláknak a képzésüket az új modulokhoz kellett igazítaniuk. Az elmúlt pár év bebizonyította, hogy az iskolák nappali képzése nem végezhető tisztán modulárisan. Az iskoláknak tantárgyakra van szükségük. A tantárgyak és a modulok kapcsolata általában egyértelmű, azaz egy tantárgy csak egy modulhoz tartozik. Mindemellett sok átfedés is található a témakörökben.
3
Lehetőségek Modulokhoz is illeszkedő tantárgystruktúra alkalmazása
Foglalkozásokra lebontott tanmenetek kialakítása Minden foglalkozáshoz tanári prezentáció Tanítást segítő egyéb anyagok, hivatkozások Tesztek Egy foglakozásnak tekintünk egy hetet, amivel lehetőséget biztosítunk a többórás tantárgyaknál a blokkosításra, valamint a tanulócsoportnak megfelelő haladási ütem kialakításra. A tanár személye továbbra is fontos, mert a prezentációk egy jó vázat adnak az órának, de nem helyettesítik a tankönyvet, a tanári magyarázatot. A tantárgyak kialakításánál fontos szempont volt, hogy a modulok, tananyagegységek, tananyagelemek egyértelműen hozzárendelhetők legyenek a foglalkozásokhoz (és viszont). Ezzel tudjuk biztosítani, hogy az általunk kidolgozott anyag szinkronban van az NSZFI honlapjáról letölthető központi programokkal. Több foglalkozáshoz tartozik a prezentáción kívül anyag. Ilyen például a képernyőn bemutatott demonstrációról készített screencast angol nyelvű leírás egy fogalomról magyarázó animáció A tantárgyakhoz témakörönként tartoznak ellenőrző kérdések, melyek segítik a megértési szint felmérését FONTOS!!! A Cisco Hálózati Akadémiához tartozó intézmények számára prémium anyagokat is biztosítunk. A CCNA és ITE képzéshez kapcsolódóan olyan prezentációk érhetők el regisztráció után a tanárok részére, melyek a Cisco tananyagra erősen épülnek, ezért jogi okokból nem hozhatók nyilvánosságra, de az akadémiai közösségnek a rendelkezésére bocsájtjuk.
4
A portál felépítése
5
OKJ-böngésző
6
OKJ-böngésző Jelenleg három szakmához kapcsolódóan érhetők el anyagok
Informatikai rendszergazda Informatikai alkalmazásfejlesztő Informatikus Az Informatikai rendszergazda szakmán belül az Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető elágazáshoz tartozó modulok lettek kidolgozva, de ez a többi elágazást is százalékban lefedi a közös modulok miatt. Az Informatikai alkalmazásfejlesztő szakmához egy C# programozási blokk lett kidolgozva, nincsenek teljes modulok lefedve. Az Informatikus szakma esetén a Telekommunikációs informatikus moduljai állnak rendelkezésre, de itt is a közös modulok miatt más informatikus elágazásokhoz is felhasználhatók az anyagok.
7
Modul választása Válasszuk az OKJ-böngészőben az Informatikai rendszergazda szakmához tartozó Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető elágazást Megkapjuk a képen látható modulokat
8
Tananyagelem – tananyagegység - foglalkozás
9
Tantárgy böngésző Általában a mindennapokban ez a tanár számára gyakrabban használt nézet. Első lépésben itt is a szakmát/elágazást kell kiválasztanunk. Az elágazás választásával kapunk egy tantárgytérképet, amiben az általunk kidolgozott tantárgynevek és óraszámok találhatók. A tantárgyak lekérdezésével lényegében tanmeneteket is kapunk.
10
Egy foglalkozás
11
A tananyagok felhasználása
A tanításban szabadon felhasználhatók az elkészített anyagok Az anyagokkal kapcsolatos visszajelzéseket köszönettel fogadjuk
12
Markovich László HTTP Alapítvány
Köszönöm a figyelmet! Markovich László HTTP Alapítvány
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.