Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A korai avantgárd és a film

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A korai avantgárd és a film"— Előadás másolata:

1 A korai avantgárd és a film

2 Felismerhető tárgyak absztrakt minősége
= stilizáció eredménye Az avantgárd irányzatok – a stílusra hívják fel a figyelmet, a stílus meghatározó a formák absztrakt elrendezésében

3 Man Ray: Fekete és fehér

4 Dadaizmus A dada és az absztrakt tendenciák a 10-es években és a 20-as évek elején hasonló koncepciók mentén alakultak Szoros együttműködés Figuratív műv. elvetése Man Ray: Return to Reason (1923) – dada-absztrakcionista tendencia

5 Entr' acte (1924, Rene Clair) Vagy

6 Fernand Léger Kubista/konstruktivista festő
Mechanikus balett (1924) Fernand Léger Kubista/konstruktivista festő

7 A gépész (1920)

8 A város (1919)

9

10 A moziról „A mozi 30 éves, fiatal, modern, szabad, és hagyományok nélküli.” „A mozi egykorú a géppel. A színház egykorú a lóval.” „A filmre adaptált színház középszerű.”

11 A moziról „Tudtátok mit jelent egy láb, mielőtt cipőbe bújtatva egy asztal alatt láttátok a vásznon? Olyan megrendítő mint egy arc. A mozi előtt a részletek, töredékek személyisége ismeretlen volt.” „A mozi személyiséggel ruházza fel a töredéket, keretbe foglalja.(...) Egy inggomb kivetítve, százszorosára nagyítva olyanná válik mint egy sugárzó bolygó.”

12 „A tárgyak mozgatása képlékennyé, alakíthatóvá teszi őket.”
Az alkotásnak olyan eseménnyé kell válnia, amelyben nem azt keresed, hogy az mit jelenít meg, hogy az minek a reprezentációja.

13 Milyen stilisztikai eszközökkel éri el a formák absztrakcióját?
Egyes beállításokon belül? Keretezés? A montázs hogyan hoz létre absztrakt kapcsolódásokat? Formák kontinuitása vagy diszkontinuitása?

14

15 Felvezető képsor címmel
A film ritmikus elemeinek a bemutatása Tárgyak prizmatikus láttatása Ritmikus mozgások Emberi alakok és gépek összehasonlítása Képközi feliratok és képek ritmikus váltakozása Főként kör alakú tárgyak mozgása Tárgyak gyors tánca Visszatérés a Charlot-figurához és a kezdeti szegmens elemeihez

16 Szürrealizmus – filmkép látszólagos valósághűsége, mimikri jellege
– ezt nem a valóság illúziójának megteremtésére kell használni Illuzórikus volta révén a legalkalmasabb a meghökkentésre Paul Eluard: „Elragadónak találom annak a tükörnek a valóságát, mely nem tükrözi képmásomat.”

17 Man Ray munkássága

18 R. Magritte: Do Not Reproduce

19 Ez az illuzórikus jelleg teszi a filmképet hatásosabbá a nyelvnél
Éppen ezért nem kell a figurativitásról lemondani – újra kell értelmezni a tárgyak térbeli és időbeli viszonyait (Magritte) A szürrealista film az elbeszélőfilm konvencióit használja – sűrítés és elválasztás Az elbeszélőfilm szabályai elrejteni próbálják műviségüket – éppen ezért alkalmasak a valóságfeletti tartalmak hatásos kifejezésére

20 R. Magritte: Listening Room

21 Belga szürrealisták/avantgárd művészek
Charles Dekeukeleire Combat de boxe (1927) Henri Storck Pour vos beaux yeux (1929)


Letölteni ppt "A korai avantgárd és a film"

Hasonló előadás


Google Hirdetések