Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szociális kommunikáció 0.
Elmélet Dr Skrabski Árpád
2
SZIMBOLIKUS INTERAKCIONALIZMUS 1.
George Herbert Mead A szimbolikus interakcionalizmus a nagy társadalmi folyamatok helyett mikro folyamatokkal foglalkozik. A szimbóIum más-helyett-szereplő -dolog, A társadalmi interakció ez által válik lehetővé, legfontosabb szimbólum a nyelv, A szimbólumok nem csak helyettesíti hanem értelmet is adnak a dolgoknak. (kizárhatnak más -értelmezéseket), Az ember nem előre programozott lény, csak értelmes jelenségek környezetében képes létezni. A társadalom akkor tud létezni, ha azonosak a szimbólumaik
3
SZIMBOLIKUS INTERAKCIONALIZMUS 2.
Szerep: A társadalom tagjai beleélik magukat a másik helyzetébe, Így értelmezik azt és válaszolnak. Ez nem Jelenti, hogy egyetlen válaszuk lehet. kedvesség tréfa Pl: ökölrázás- agresszió jele nem reagál ellenséges Szerepjáték: Én (I) spontárt akaratok Engem (me) és vágyak kusza társadalmi lény mások halmaza szemével ítéli meg magát A személy a másik helyzetébe beleélve magát kívülről tekint saját magára és felismeri magát mint tárgyat így válik öntudatossá.
4
SZIMBOLIKUS INTERAKCIONALIZMUS 3.
Az énkép mások visszajelzése alapján alakul. A kis gyermek szerepjáték során szocializálódik (5 éves kor) Általános másik: Szabályozott társasjáték során veszi észre a gyermek az öt körülvevő kultúra értékeit (6-8 éves kor). Ez teszi lehetővé a gondolkodást
5
POSZTMODERNIZMUS 1. Jean Lyotard Nyevi játékok:
a nyelvet arra használják, hogy igazolják a szereplők cselekedeteit. A játék szereplői szeretnék cselekedeteiket igaznak vagy igazságosnak feltüntetni Ide tartozik az értékrontás: saját cselekedeteit erényesnek a partnerét hibásnak minősítik 3. Később az igaz-hamis érvelést átveszi a hasznos-haszontalan.
6
POSZTMODERNIZMUS 2. Jean Baudrillard A jelek fejlődése:
1. fázis: a szavak (jelek) a realitást tükrözik vissza, 2 fázis.a szavak elkendőzik, kiforgatják-a valóságot, 3. fázis:-a szavak elkendőznek valamely hiányt, 4. fázis: a jeleknek nincs kapcsolatuk a valósággal (Disneytand). A TV felelős a szavak jelentésvesztéséért. A 4. fázisban a dolgok megváltozhatatlanná válnak Kenedyt megölték mert volt hatalma. Johnsont, Nixont, Fordot, Reagant nem lőtték le -ők bábok
7
SZIMBÓLUMOK Primitív népek, álmok, vallási szimbolumok
A tudat és az árnyék Az anima és animus Isten szimbólumok
8
ISMERET KÖZLŐ SZIMBOLUMOK
9
A KOMUNIKÁCIÓ MODELLJE
reklám eszköz kibocsátó kódolás üzenet dekódolás befogadó zaj visszacsatolás válasz
10
KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉSE 1.
A tervezés szempontjai Mik a céljaink? Mi a kiindulási helyzet?(SWOT) Hová akarunk eljutni?(SMART) Hogyan jutunk oda? Hogyan ismerjük fel, hogy elértük Mik a céljaink? Miért cselekszünk? Kiért? Mit nyernek majd belőle? Hogyan jutnak hozzá?
11
KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉSE 2.
Kiindulási helyzet. SWOT elemzés. Erőink, Strenghts (belső) Gyengeségeink, Weaknesses (belső) Lehetőségek, Opportunities (külső) Kihívások, Threats (külső) SWOT elemek idő szükségletek információ új felhasználó csoportok emberek környezet pénz politikai tényezők anyagok gazdasági tényezők berendezések verseny lehetőségek attitűdök
12
KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉS 3.
Hova akarunk eljutni, Célok Mi felel meg a céloknak és adottságoknak? (SWOT) Meghatározandók (SMART elemzés) : Specific: egyértelmű tiszta célok Measurable: mérhető, elemezhető Agreed: a résztvevők támogatják Realistic: megvalósítható Time-related: határidőzött Hogyan ismerjük fel, hogy elértük? Mérhető adatok mint szereplés típusa, száma
13
Mélyinterjú Téma: (néhány példa) Partnerkapcsolat sikeressége, Pedagógus pálya kihívásai, Az új generáció, A TV és videó hatása a gyermekekre s.t.b. Interjú alany: egy párkapcsolatban élő személy, egy tanár, egy diák, vagy egy csoport. Kérdések: A téma operacionalizálása. Mit szeretnénk megtudni? 8-10 kérdés megfogalmazása…részletekre vonatkozó további kérdések
14
Újságcikk Blikkfangos cím: mi az ami az érdeklődést kiváltja? Cím: Miről szól a közlemény? Hírérték fontos! Első mondatok: Tömören közöljük a mondanivalót. További néhány bekezdés: A mondanivaló kifejtése. Néhány történet: személyes tapasztalat névvel, hellyel, időponttal. Felhívás: mit tegyen az olvasó? (esetleges) Lopakodó technika: Csak itt közöljük, hogy ki foglalkozik a probléma megoldásával. Esetleg csak egy logo, cím, honlap, erejéig, vagy név és cím is.(esetleges) Lényeg: Az olvasó bármikor abba hagyhatja az olvasást. Addig is kapja meg a lényeget!!!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.