Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Idegenforgalmi kommunikáció
Dr. Jusztin Márta Főiskolai docens BGF KVIFK, Turizmus Tanszék
2
Az előadás célja Rámutat:
mindazon területekre, ahol a kommunikáció az idegenforgalomban valamilyen szereppel megjelenik Középpontban: a vendég/ügyfélkapcsolati személyközi kommunikáció jelentősége és buktatói
3
Alapvetések „Amiről nem tudnak, az nincs” „Teszik, de nem tudják”
Nincs éles határ
4
Kommunikációs modell ?
6
„Amiről nem tudnak, az nincs”
Mit kell tenni, hogy tudjanak? Mit kell tenni, hogy „legyen”? Mi a kommunikáció szerepe ebben?
7
Kommunikáció, hogy legyen!
Kommunikáció a termékkialakításban Kommunikáció a piaccal Kínálat-kereslet (eladás) Termék része
8
Kommunikáció, hogy legyen! 1.
Kommunikáció a termékkialakításban (csomag kialakítása, szolgáltatók együttműködése, táblázás is)
9
Kommunikáció, hogy legyen! 2.
Kommunikáció az idegenforgalom kínálati piacán belül (egymás közti értékesítés)
10
Kommunikáció, hogy legyen! 3.
Kínálat-kereslet (eladás)
11
Kommunikáció, hogy legyen! 4.
A termék része (átvitt értelemben: imázs-alakító tényező konkrétabb értelemben falusi turizmus)
14
„Teszik, de nem tudják” „Nem lehet nem kommunikálni” Tudatosság
15
Tudatosítás „Teszik, de nem tudják” – teszik és tudják
16
„Jelbeszéd az életünk”
Szemiotika – a jel tudománya Tudatosítani, hogy jeleket adunk és észlelünk „Nem lehet nem kommunikálni”
17
Külső jeleink - benyomáskeltés
Tárgyi világunk Emblémák
18
Verbalitás – non verbalitás
emblémák, testbeszéd, paranyelv 30 – 70%, 40 – 60% Megfelelőség – szituáció és szerepfüggő Hitelesség – egy irányba mutató jelek
19
Kommunikáció - készségek
Mit fejlesztenék? benyomáskeltés aktív hallgatás visszajelzés – kérdezéstechnika asszertivitás meggyőzés, befolyásolás konfliktuskezelés telefonálás
20
Kommunikáció- készségek - +
Csapatmunka Információkezelés Tárgyalástechnika Értekezlet Közéleti kommunikáció
21
Összefoglalás Kommunikáció szervezet – szervezet között
szervezeten belül közvetlen vendégkapcsolatban Kommunikáció - sikertényező
22
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.