Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJakab Fábián Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján 2009. december
2
A mérési rendszer kialakításának céljai A TISZK és intézményei közösen és egyenként olyan mérési rendszert kell, hogy működtessenek, amely folyamatosan naprakész információkat biztosít a TISZK és az intézmények működésével és szolgáltatásaival kapcsolatban és megfelel a jogszabályi követelményeknek. A nyomonkövetési és pályakövetési rendszer szolgáltasson adatokat és információkat rendszerezett formában a működtetés során meghozandó döntésekhez, a fejlesztési irányok kijelöléséhez, a szolgáltatások és folyamatok fejlesztéséhez. A kialakítandó rendszer az objektív és rendszerezett adatok és elemzési folyamatai segítségével tegye lehetővé a munkaerő-piaci prognózisokra való hatékonyabb reagálást. A rendszerből származó információk tegyék lehetővé a TISZK és intézményei szintjén is az oktatásszervezés, a tananyagok és az oktatási módszerek fejlesztésének megalapozását is.
3
A partneri mérés logikája Az intézményeknek jogszabályi kötelezettségük a rendszeres mérés Azonos mérési területek az eddigi gyakorlatban A vélemények és a működés indikátorai összevethetőségének megteremtése A TISZK lehetővé (és szükségessé) teszi a mérések összehangolását A célcsoportok és az intézmények számára korszerű, hatékony rendszer építése – on- line rendszer
4
Mérések az előrehaladás szerint Nyomonkövetés Tanulói előrehaladás Követése Szükség szerint Beavatkozás kezdeményezése Utókövetés Végzést követő 6 hónap, elhelyezkedés Pályakövetés Élethosszig tanulás Támogatása, Kompetenciák fejlesztése Tanulói életút követése és támogatása Információk a működés javításához
5
A MÉRÉSI RENDSZER MÓDSZERTANA Partneri igény és elégedettségmérés: Célja: a mérés célja, hogy láthatóvá tegye az intézmény megítélését a partnerek körében, hogy biztosított legyen a partnerközpontú szolgáltatás nyújtása. Végzett tanulók utókövetése : Célja: a mérés célja, hogy az intézmények olyan szakmákat és képzéseket indítsanak, amelyek versenyképesek a munkaerőpiacon. A felmérés során a végzett tanulók elhelyezkedési jellemzőit, körülményeit és az esetleges sikertelenség okait fogjuk vizsgálni.
6
A MÉRÉSI RENDSZER MÓDSZERTANA Pályakövetés: Célja: az információk rendszerezett formában való gyűjtése és elosztása a szakmastruktúra, az oktatásszervezés, a tanítás – tanulás folyamatában használt módszerek és tananyagok továbbfejlesztése érdekében. A pályakövetési rendszer szolgáltasson adatokat és információkat rendszerezett formában a TISZK működtetése során meghozandó döntésekhez, a fejlesztési irányok kijelöléséhez, a szolgáltatások és folyamatok fejlesztéséhez.
7
A projekt megvalósításának módszertana Intézmények által kiválasztott mérési szakember az intézményből, Adatszolgáltatás, műhelymunkákon való részvétel, közös gondolkodás Információ gyűjtés és elosztás közös tervezése Több mintás, véletlenszerű mintavétel Félig strukturált kérdőíves lekérdezés, indokolt esetben interjúk Folyamatos tájékoztatás, dokumentálás
8
Fenntartóktól és intézményvezetőktől kért támogatás Az intézményi felelősök részvételének biztosítása a műhelymunkákon A rendszerre vonatkozó javaslatok véleményezése, elfogadása A szükséges információk biztosítása (ÖMIP, partneri mérések, ellenőrzések, értékelések) Mérések megvalósításának támogatása Eredmények felhasználása a döntésekben Kommunikáció a partnerekkel
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.