Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMagda Ráczné Megváltozta több, mint 10 éve
1
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás
2
A KÍSÉRLET TÁRGYA Az emlékezet szerepe a szorzótábla megtanulásában Az emlékezet szerepe a szorzótábla megtanulásában
3
PROBLÉMAKÉRDÉS Összefüggésben van-e a tanulók emlékezete a szorzótábla memorizálásával?
4
A KUTATÁS CÉLJA Annak megállapítása, hogy milyen mértékben befolyásolja az emlékezet fejlettsége a szorzótábla megtanulását Annak megállapítása, hogy milyen mértékben befolyásolja az emlékezet fejlettsége a szorzótábla megtanulását
5
AZ EMLÉKEZET Az információk tárolásának és előhívásának képessége Az információk tárolásának és előhívásának képessége Három szakasza van: kódolás,tárolás, Három szakasza van: kódolás,tárolás, előhívás Emlékezetünk a számolás fontos támasza Emlékezetünk a számolás fontos támasza Munkaemlékezet: rövid időre tárol, kisebb kapacitással Munkaemlékezet: rövid időre tárol, kisebb kapacitással Tartós emlékezet: hosszú időre tárol, nagyobb kapacitással Tartós emlékezet: hosszú időre tárol, nagyobb kapacitással
6
HIPOTÉZISEK A jó emlékezőképességgel rendelkező tanulóknak könnyebben megy a szorzótábla megtanulása. A jó emlékezőképességgel rendelkező tanulóknak könnyebben megy a szorzótábla megtanulása. Az emlékezetfejlesztő gyakorlatok segítenek a szorzótábla megtanulásában. Az emlékezetfejlesztő gyakorlatok segítenek a szorzótábla megtanulásában. Az önbizalom mértéke is befolyásolja a szorzótábla megtanulását. Az önbizalom mértéke is befolyásolja a szorzótábla megtanulását.
7
A KUTATÁSI MINTA BEMUTATÁSA Mezőfényi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya – kísérleti csoport Mezőfényi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya – kísérleti csoport Csomaközi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya- kontroll csoport Csomaközi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya- kontroll csoport Létszám: 16- 16 tanuló Létszám: 16- 16 tanuló
8
MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK Induktív kutatási stratégiát használtunk és ezen belül a pedagógiai kísérletet. Induktív kutatási stratégiát használtunk és ezen belül a pedagógiai kísérletet. Módszerek: Módszerek: Feltáró kutatási módszer: Feltáró kutatási módszer: tudásszintmérés ( feladatlap) tudásszintmérés ( feladatlap) pszichológiai vizsgáló eljárás ( kérdőív) pszichológiai vizsgáló eljárás ( kérdőív)
9
A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA Kezdeti teszt eredményeinek bemutatása Kezdeti teszt eredményeinek bemutatása Kontroll csoport teljesítménye 82.62% Kísérleti csoport teljesítménye 74.06%
10
Emlékezetfejlesztő gyakorlatok
11
A végső teszt eredményeinek bemutatása Kontroll csoport teljesítménye 68.06 % Kísérleti csoport teljesítménye 72.03%
12
A kísérleti csoport eredményei a kísérlet előtt és után Név Kezdeti teszt Végső teszt B K10086 B E100 B A2015 D E2560 É M10076 H 10096 H K9154.5 K A3554.5 K P3952 K D4268 L F9479 M C8482 M A5968.5 S I9685 T M10095 V B10081
13
Énkép- vizsgálat eredményei 3 9 4 0 10 6 Csomaközi III. oszt. Mezőfényi III. oszt.
14
KÖVETKEZTETÉSEK Az emlékezet fejlettsége befolyásolja a szorzótábla tanulását Az emlékezet fejlettsége befolyásolja a szorzótábla tanulását A fejlesztő program következtében kis mértékben nőtt a fejlesztő programban részt vett tanulók teljesítménye A fejlesztő program következtében kis mértékben nőtt a fejlesztő programban részt vett tanulók teljesítménye Az önbizalom mértéke nem befolyásolja a szorzótábla megtanulását Az önbizalom mértéke nem befolyásolja a szorzótábla megtanulását
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.