Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÖdön Biró Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai
2
A foglalkoztatás (kiemelten a fogyatékkal élők esetében) a társadalom- és gazdaságpolitika részeként, az elsődleges munkaerőpiac felé nyitott ~ rendszerekben zajló, értékteremtő közösségi tevékenység folyamata, amelynek célja a folyamatban résztvevő emberek életminőségének fejlesztése a foglalkoztatási és foglalkozási rehabilitáció eszköztárával.
3
Kiváltás és foglalkoztatás A kiváltási program célja az intézetben élő értelmi sérült, pszichiátriai beteg emberek életminőségének fejlesztése. Ez egyfelől az önrendelkező életet támogató új lakhatási és ellátási feltételek megteremtésével, másfelől az önrendelkező és egészséges életet támogató életritmus, életmód, napirend és tevékenységek kialakításával valósul meg. E célkitűzés és folyamat részei az értékteremtő és önbecsülést növelő foglalkoztatás támogatott és integrált formái, amelyek közösséghez kapcsolják az egyént, reálisan elérhető célok kitűzését biztosítják az egyént fejlesztő tevékenységekben valósulnak meg, szolgálják az egyén lelki, szellemi, és anyagi fejlődését tevékenysége során a gazdasági fenntarthatóságot tűzi ki célul
4
Foglalkoztatási szakmentor szerepei A pályázó intézetben már működő foglalkoztatás szereplőinek és helyszínének, módszerének megismerése után elemző javaslattevő konzultáns szervező koordináló fejlesztő munkaközvetítő esetmenedzser
5
Feladatok, tevékenységek I. A foglalkoztatási szakmentor tevékenységeinek rendszere 2 ’alprojektre’ bontható, melyeket egymással párhuzamosan kell kiépíteni és működtetni. 1.A foglalkoztatási helyzetért, és a munkaerő-piaci integráció fejlesztéséért felelős alprojekt (FF) = a klienssel, az intézményi szakemberekkel, a családdal és a foglalkoztatókkal, stb. együtt működtetett, konkrét tevékenységek. 2. A Háttérfejlesztési alprojekt (HF) = minden olyan tevékenység, amely a FF megvalósítását, sikerességét megteremti. A tevékenységek az alapértékek figyelembe vételével kerültek megtervezésre.
6
Feladatok, tevékenységek II. 1.Az FF alprojekt elemei I.Előkészítés. Megismerési, tanulási szakasz. (Elméleti; helyszíni) II. Megvalósítás szakasza Az intézményi szakemberek felkészítése, képessé tétele. A helyi munkaerőpiac feltérképezése, kapcsolat kialakítása a szereplőkkel munkahely-látogatás, munkakipróbálás, elhelyezkedési lehetőségek szerve- zése, felkészítés a munkavállalásra, a munkahelyi beilleszkedés támogatása; a betölthető munkahelyek feltárása; munkahelyi megfigyelések végzése; szakmai tanácsadás nyújtása a munkaadók részére a fogyatékossággal élő emberek foglalkoztatásával kapcsolatban; részvétel az egyénre szabott terv, szolgáltatáscsomag kialakításában és megvalósításának támogatása, kisérése;
7
Feladatok, tevékenységek III. 2. A HF alprojekt elemei. (A háttérelemek, konkrét szakmai tevékenységek feltételeinek kialakítása.) szakmai teamek; szakmai protokollok; munkatervek; együttműködések; hálózatosodás; dokumentációs, adminisztrációs rendszer; tájékoztatás, nyilvánosság; értékelés
8
Inaktivitásból munkába: a foglalkoztatási folyamat lakóközpontú megközelítése Lépések 1.A lakók munkavállalással kapcsolatos szándékainak feltárása 2.A foglalkoztathatósági szint felmérése 3.Egészségügyi alkalmassági vizsgálaton való részvétel 4.Munkavállalásra történő felkészülés 5.Álláskeresés / Munkába helyezés 6.Munkahelyi betanulás, beilleszkedés 7.Kísérés / utókövetés
9
Érték-prioritásaink Értékekkel dolgozunk: megfogalmazzuk – követjük – megőrizzük! Felelősségvállalás… Emberi méltóság… Életminőség javítás… Személy központúság… Felelősségvállalás… Elkötelezettség… Értelmes, hasznos munkavégzés…
10
Érték-prioritásaink
11
Kérjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.