Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – NIF Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Zrt.) az útügyi adminisztráció átszervezése során, többletfeladatok – közúti és vasúti beruházások fejlesztése – miatt, február 19-ével került ezen a néven bejegyzésre a Cégbíróságon. Feladatai: gyorsforgalmi utak fejlesztése közutak fejlesztése vasútvonalak fejlesztése
3
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A NIF Zrt. a magyarországi gyorsforgalmi, közúti és az EU által támogatott vasúti fejlesztések beruházója. 100%-ban a Magyar Állam tulajdona, a tulajdonosi jogok gyakorlója a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium. Társadalmi igényeket kiszolgálva – gazdasági és közlekedési szakmai programokat valósítunk meg. Beruházói feladatainkat költséghatékonyan végezzük, megteremtve ezáltal mindenki számára az európai színvonalú közlekedés lehetőségét.
4
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Ügyfélközpontúság - Minőség – Hatékonyság kiemelt feladatunk a lakosság pontos és alapos tájékoztatása az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályoknak és a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket munkatársaink szakmailag felkészültek, tapasztaltak feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük
5
Az M31 jelentősége Gyors összeköttetést teremt az M0 útgyűrű és az M3- as autópályák között: Így: Jelentősen gyorsul az Északkelet Magyarország felé irányuló tranzitforgalom Tehermentesül az M0 útgyűrű Csömör-Árpádföld közötti szakasza a tranzitforgalomtól Csökken a településeken áthaladó forgalom Könnyebb, gyorsabb, biztonságosabb lesz a közlekedés
6
Az M31 autópálya
7
Lakossági tájékoztatás
A NIF Zrt. kiemelten fontosnak tartja a lakosság tájékoztatását annak érdekében, hogy a beruházás támogatásukkal valósulhasson meg. Országos, regionális és a helyi sajtón keresztül rendszeresen tájékoztatjuk a lakosságot. Elérhetőségek: www nif.hu weblapon közvetlen telefonszám NIF Zrt.: 06/
8
A megvalósításban résztvevő cégek
Generál tervező: UNITEF – Céh Mérnökiroda Kkt. Mérnök: OVIBER Kft. Kivitelező: „C-H M31” Konzorcium A konzorcium vezetője: COLAS Hungária Kft. A konzorcium tagja: HÍDÉPÍTŐ Zrt.
9
Milyen lesz az M31? Az M31 autópályaként épül, 2x2 forgalmi sáv + leállósáv kialakítással. Szakasz hossza: 12,4 km Főbb mennyiségek: Töltésépítés: m3 Bevágás készítés: m3 Burkolatépítés (CP 4/2,7): m2 Hidak, műtárgyak száma: 21 db aluljáró és felüljáró ebből 2 db völgyhíd Forgalmi csomópontok: 2 db (3. sz. főút-M31 és M3-M31)
10
Ütemezés Kivitelezési munkák kezdete: 2008. okt.
Mérföldkövek a kivitelezésben gödöllői csomópont ágainak ideiglenes forgalomba helyezése: aug. völgyhidak befejezése: nov. a gödöllői csomópontban a jelenlegi, M3-ason átívelő felüljáró elbontásának kezdete: okt.
11
A környezetvédelem érdekében tett lépések
A tervezés folyamán figyelembe vett szempontok: Zajvédelem => zajvédő falak létesítése Vadak, élővilág védelme => vadvédő kerítés, ökológiai átjáró Felszíni és felszín alatti vizek védelme => tisztító műtárgyak Talajerózió, rézsű állékonyság védelem => cserjék és örökzöld növényzet telepítése
12
A környezetvédelem érdekében tett lépések
Környezetvédelmi monitoring terv, mely az alábbi vizsgálatokat tartalmazza: Levegőminőség vizsgálata Felszíni és felszín alatti vizek vizsgálata Zajterhelés vizsgálata Vadmozgás vizsgálata További intézkedések: Környezetvédelmi Irányítási rendszer alkalmazása alvállalkozók bevonásával is Folyamatos munkaközi ellenőrzések, saját állománnyal Veszélyes hulladékok kezelése és folyamatos elszállítása
13
Nehézségek a kivitelezés során
Átmenő forgalom (3. sz. főút, M3 autópálya) Kisajátítás Közműhatóságok engedélyeinek hiánya Üzemeltetői engedélyek hiánya Erdőterületek, fakivágási engedélyek, erdőhatóság Szállítási útvonalak engedélyeztetése, karbantartása Üzemeltetői igények szem előtt tartása Organizációs feladatok
14
M3 autópálya - gödöllői csomópont a kivitelezés kezdetekor
Képek a beruházásról M3 autópálya - gödöllői csomópont a kivitelezés kezdetekor
15
A rendelkezésre álló szakaszon megkezdődtek a földmunkák
Képek a beruházásról A rendelkezésre álló szakaszon megkezdődtek a földmunkák
16
Hídépítési munkák az M31 autópályán I.
Képek a beruházásról Hídépítési munkák az M31 autópályán I.
17
Távlati kép az M31 autópálya kivitelezési munkáiról 2009. májusában
Képek a beruházásról Távlati kép az M31 autópálya kivitelezési munkáiról májusában
18
Bevágás készítés az M31 autópályán 2009 májusában
Képek a beruházásról Bevágás készítés az M31 autópályán 2009 májusában
19
Hídépítési munkák az M31 autópályán II.
Képek a beruházásról Hídépítési munkák az M31 autópályán II.
20
Ckt – 4 betonburkolat építése az M31 autópályán
Képek a beruházásról Ckt – 4 betonburkolat építése az M31 autópályán
21
Munkában mindkét Ckt-s finisher
Képek a beruházásról Munkában mindkét Ckt-s finisher
22
A Mérnök feladata Az építés megkezdése előtt
ellenőrzi a terveket, műszaki előírásokat és a vállalkozói ajánlatokat Az építés alatt: folyamatosan ellenőrzi, hogy a kivitelezés a terveknek megfelelően halad koordinálja a kontroll labor munkáját lefolytatja a műszaki átadásokat lebonyolítja a forgalomba helyezési eljárást Az építést követően: A jótállási időszak alatt ellenőrzi, dokumentálja a hibajavítást
23
Minőségbiztosítás az autópálya építése kapcsán
A Mérnök a minőségbiztosítás során ellenőrzi, hogy a műszaki előírásoknak, a szabványoknak és a szabályoknak megfelelően, kiváló minőségben valósuljon meg a kivitelezés. Ezen felül ellenőrzi az I. osztályú minőségi követelményeknek megfelelő megjelenésű és minőségű kivitelezési munkákat: Esztétikai követelmények Forgalombiztonsági követelmények Környezetvédelmi követelmények teljesülésének ellenőrzése
24
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMÜKET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.