Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEszter Barnané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami Autópálya Kezelő zrt.
2
Változtatható Jelzésképű Táblák
3
A munkacsoport rövid története A 2003-as düsseldorfi i2TERN konferencián francia, olasz és spanyol szakemberek részvételével rendszeresen összeülő Európai VJT platform úgy határozott, hogy a harmonizációs folyamat felgyorsítása érdekében életre hívják a Mare Nostrum munkabizottságot. Jelenleg 14 ország képviselői vesznek részt a csoport munkájában:
4
Munkafolyamatok
5
Working Book
7
Alkalmazási útmutatók DG I.: General Principles of VMS Design (Jelzésképek megtervezésére, összeállítására vonatkozó alapelvek) DG II.: Specific Messages Recommended (Ajánlott/elfogadott specifikus jelzésképek)
8
A szolgáltatás definíciója Forgalmi eseményekre, útviszonyokra figyelmeztető jelzésképek megjelenítése
9
Harmonizációs követelmények (1.) Funkcionális követelmények: KELL: Forgalmi operátorok felkészítése, hogy váratlan események bekövetkeztekor is helyes jelzésképet állítsanak össze (DG I. szerinti alapelvek betartása) KELL: Prioritások felállítása arra az esetre, ha többféle esemény kijelzése is szükségessé válik, illetve ha több szervezet szeretne jelzésképet megjeleníteni KELL: A forgalomirányító központoknak a megjelenített jelzésképek naplózását folyamatosan biztosítaniuk kell AJÁNLOTT: bizonyos eseményekre előre összeállított szcenáriók rögzítése (a DG II. feladata, hogy ilyen előre összeállított szcenáriókat javasoljon)
10
Harmonizációs követelmények (2.) Műszaki követelmények: KELL: A megjelenő szöveg betűtípusának kiválasztásakor körültekintően kell eljárni AJÁNLOTT: Megfelelés az EN 12966 Road vertical signs - Variable message traffic signs előírásainak LEHETSÉGES: Olyan VJT alkalmazása, amire tetszőleges jelzéskép letölthető – a nagyobb rugalmasság érdekében Szervezeti felépítés: Ugyan nem említ a Guideline semmilyen szervezeti felépítési követelményt, feltételezi a VJT vezérléséhez forgalomirányító központ meglétét.
11
DG I. A jelzésképek összeállításának alapelvei 6 fő csoportra bonthatóak: 1.A VJT-k szükségességének mérlegelése → 13 (Mikor használjunk VJT-t?) 2. Piktogramok alkalmazása → 5 3. A szövegrész összeállítása → 5 (rövidítések, különleges karakterek) 4. Az események helyének/hosszának (tér/idő) meghatározása → 7 (stratégiák) 5. Korlátozások megjelenítése VJT-n → 2 6. Egyéb, specifikus alapelvek → 1 (jelzésképek sorrendje)
12
Alapelvek
13
DG II.
15
Üzemeltetési színvonal A VJT-k üzemeltetése önmagában nem egy önálló szolgáltatás, de számos alap- szolgáltatás kiemelt eszköze (TIS, TMS, FLS), a szintet azonban ennél is lehet mérni. Mennyiségi és elhelyezkedésbeli tényezők: van-e minden egyes kritikus szakasz/döntési pont előtt VJT Minőségi tényezők: láthatóság (méret), kijelzők száma, naprakész és teljes információ, koherens információ (egyéb médiákkal)
16
Checklist Legfontosabb tényező a Common Look & Feel
17
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! tomaschek.tamas@autopalya.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.