Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAdrián Fülöp Megváltozta több, mint 10 éve
1
Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, május 11.
2
A múzeumi felnőttoktatás innovációjának területei
Szervezeti innováció + múzeumi alkalmazottak továbbképzése Termék- innováció (kiállítás/kiállításpolitika) Múzeumandragógiai módszerek innovációja Mediációs eszközök innovációja Új funkciók, feladatok és célcsoportok meghatározása
3
Theodore Low “ az oktatás ne csak az oktatási osztály célja legyen! Tekintsék céljuknak a kurátorok, az igazgatók és a múzeum többi dolgozói is!” “a múzeumpedagógusoknak szükséges volna elsajátítani a felnőttoktatás elméletét és gyakorlatát” “ A múzeumok szálljanak le néha az esztétikai és művészettörténeti katedráról!”
4
Kiemelt célcsoportok Aktív időskorúak Egyedülállóak Munkanélküliek
Családok Lokális etnikai/vallási közösségek
5
Múzeumok Amerikai Szövetsége, éves beszámoló, 2008.
… a múzeum a „lifelong learning bástyája, fontos gazdasági motor, szociális szolgáltatások nyújtója, terápiás kezelések oázisa, az állampolgári büszkeség forrása, valamint felbecsülhetetlen értékű közösségi vagyon”
6
A kiállítás lehetséges befogadási módjai, Barry Lord, 2007.
Megértési mód Típus Fő alkalmazási terület Jellemzők Szemlélődés Esztétikai Művészeti múzeumok Egyes tárgyak individuális percepciója Megértés Kontextuális vagy tematikus Történeti, régészeti, néprajzi múzeumok A tárgy kontextushoz vagy témához kapcsolódó percepciója Felfedezés Látványtár Természettudományi múzeumok Kategóriákként csoportosított tárgyak felfedezése Interakció Élő demonstráció, multimédia Tudományos központok Stimulusra adott kinesztikai válasz-reakció
7
Marilyn G. Hood: A felnőttek múzeummal kapcsolatos attitűdjei
1.) Tanulásra való lehetőség 2.) Szociális interakció 3.) Új tapasztalatok szerzésének lehetősége 4.) Aktivitás 5.)Kellemes időeltöltés valaki társaságában
8
Módszertani innováció
Audio guide Podcasting Mobil tanulás, PDA Digitális story-telling Múzeumi weboldal individualizálása Felnőttképzési módszerek alkalmazása: pl: előadás, szerepjáték, csoportmunka, tréning, projektmódszer, vita, játék
9
Multiszenzoros, multimodális Konstruktivista Tanulásvezérelt
A történetmesélés pedagógiai dimenziói Julie Springer, National Gallery of Art, Chicago Humanista Interdiszciplináris Interkulturális Multiszenzoros, multimodális Konstruktivista Tanulásvezérelt
10
Digitális „story-telling”
Szociális és multikulturális jelentőség Lehetőség a saját tapasztalataink és a kulturális örökség jobb megértésére Tradicionális és új feladatok egyesítése
11
Felnőttoktatási programok Metropolitan
Galéria beszélgetések Tárlatvezetések Előadások Koncertek Filmvetítések Órák felnőttek számára Közösségi és munkahelyi programok Tanártovábbképzés Főiskolások/egyetemisták programja
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.