Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsolt Molnár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
2
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. A felkészülés menete A MAB Intézményakkreditációs útmutató részletes áttekintése, vezetői szintű döntések meghozása: Szervezeti struktúra: Ad-hoc testület, ad-hoc vezető (beszámoltatás?) Rektor (túlságosan elfoglalt) Egyetemvezető, az ő feladata a stáb kiválasztása (ELTE) Belső határidők meghatározása A kari és egyetemi önértékelés tartalmának meghatározása A folyamatos vezetői tájékoztatás beépítése A korábbi akkreditációs anyag „előkerítése” (egyetemi szinten sikertelen, kari szinten részben sikeres) – döntés az archiválásról
3
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Ütemterv HatáridőTevékenység 2009. szeptember 14.Az ELTE önértékelés vázlatának ismertetése az Egyetemvezetői értekezleten 2009. november 15.A kari önértékelések elkészítésének belső határideje 2009. november 27.Az ELTE önértékelés összeállítása (intézményi és kari önértékelések egységesítése, szerkesztése), kiküldése a karokra 2009. december 4.Az összeállított önértékeléssel kapcsolatos kari visszajelzések megküldése 2009. december 15.Az ELTE önértékelés véglegesítése és benyújtása
4
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. ELTE stáb Vezető (szakmai koordinátor): oktatási rektorhelyettes Adminisztratív koordináció: Minőségbiztosítási Osztály Tagok: kari vezetés delegáltjai (általában dékánhelyettes) Fontos feladata volt a központi stábnak, hogy a karok, szervezeti egységek speciális problémáira egységes megoldást találjon (esetenként tisztázó kérdésekkel fordultunk a MAB-hoz).
5
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az önértékelés elkészítése Kari kötetek Részletes – a MAB tájékoztatón alapuló, központilag kidolgozott - útmutató a kari kötetek elkészítéséhez (13 oldal) Folyamatos napirendi pont az egyetemvezetői értekezleteken Kollaboratív, jelszóval védett környezet a kari felelősök számára (Moodle): Dokumentumok elérhetővé tétele (útmutatók, statisztikák, más intézmények anyagai, régi ELTE önértékelések) a kari felelősök számára (jelszóval védett felület) Központi adatok forrása: központ >karok, karok > központ (így biztosítható az adatok homogenitása) – a legnagyobb feladat a publikációs adatok elkészítése volt: tanszékek > intézetek > karok > egyetem
6
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Belső ellenőrzés Fontos fázis volt az elkészült kari önértékelések áttekintése, homogenizálása (egyes karok anyaga túlságosan részletes volt – ezekből törlést javasoltunk, a rendelkezésre álló rövid idő miatt a három rektorhelyettes olvasta el a 8 kar anyagát.). Ne legyenek ellentmondások és ismétlések a kari és intézményi önértékelésben! (Legnagyobb igyekezetünk ellenére ilyen hiba az ELTE anyagban is maradt.)
7
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az önértékelés elkészítése Egyetemi kötet 1 Az egyes részek felelősei: Rektor Rektorhelyettes Főtitkár Gazdasági főigazgató Minőségbiztosítási Osztály Egyetemi Könyvtár Pedagogikum Központ ITK
8
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az önértékelés elkészítése Egyetemi kötet 2 A melléklet struktúrája: Intézményi organogram Az önértékelés adatgyűjtési folyamatainak bemutatása Oktatási alapstatisztikák Akkreditált alapképzési és mesterképzési szakok (az első indítás idejével) A képzési programok minőségbiztosítási folyamatának összefoglalása A kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos alapadatok A doktori képzés minőségirányítási folyamatainak részletes bemutatása Az irányítással és gazdálkodással kapcsolatos adatok Az emberi erőforrásokkal kapcsolatos adatok Az egyetem legfontosabb mutatói
9
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. „Apróságok” Összhang az egyetemi honlap tartalmával. Helyesírás. A végleges anyag mérete, illetve az egységes kinézet miatt professzionális tördelő segítségét is igénybe vettük. Minden kar megkapta a beadott önértékeléseket (archiválás egyetemi és kari szinten), felkészülés a látogató bizottságra.
10
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Látogató bizottság (2010. IV. 21-22.) A szervezés hasonló struktúrában: egyetemi felelős az okt. rh. Minden karról egy kari vezető HÖK bevonása a hallgatókkal történő találkozás megszervezésében Az LB által előzetesen kért adatok összegyűjtése A részletes program személyekre bontott változatai: LB tagoknak, egyetemi felelősöknek Logisztika: terem foglalások, LB elnök, tagok szállítása a kampuszok között
11
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Látogató bizottság (2010. IV. 21-22.)
12
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Tapasztalatok Az ELTE komolyan vette az intézményi akkreditációt. A MAB nem ellenség, hanem inkább partner, segít abban, hogy objektív tükröt tartsunk magunk elé, vegyük észre a hibákat, gyengeségeket – s a lehetőség szerint javítsunk rajta. Beszéljük az önértékelés és a látogatás tapasztalatait intézeti, kari és egyetemvezetői szinten is. Archiváljuk a történéseket, hogy 5 év múlva könnyebben menjen a „művelet”.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.