Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése"— Előadás másolata:

1 A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
Belső motiváció Külső ingerek Problémafelismerés Személyes Kereskedelmi Tömegkommunikációs Tapasztalati Keresés Megismerés Összemérés Preferenciák Alternatívák értékelése

2 Vásárlás utáni értékelés
elégedettség elégedetlenség Vásárlás utáni értékelés

3 Magas fogyasztói érdekeltségnél Alacsony fogyasztói érdekeltségnél
Magatartás Magas fogyasztói érdekeltségnél Ismeret Érzelem Cselekvés Alacsony fogyasztói érdekeltségnél Cselekvés Ismeret Érzelem

4 A fogyasztói információforrások
Személyes források: család, barátok, szomszédok, ismerősök. Kereskedelmi források: reklám, eladók, kereskedők, csomagolás, kirakatok. Közszolgálati források: reklám, termékminősítő szervezetek. Tapasztalati források: a termék kipróbálása, vizsgálata és használata.

5 A vásárlót érdeklő tulajdonságok (pl.)
Fényképezőgépek: képélesség, sebesség, méret, ár. Szállodák: földrajzi fekvés, tisztaság, hangulat, ár. Autógumi: biztonság, futófelület tartóssága, minőség, ár.

6 Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés
Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok

7 Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés
Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok

8 Nehéz döntés eredménye
KOGNITÍV DISSZONANCIA Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Ha a vásárló: Szorongásra hajlamos

9 A fogyasztókutatás és a fogyasztói magatartás kutatás eltérései

10 A fogyasztói érdekvédelem...
… a végső fogyasztók szükségletkielégítéshez kapcsolt érdekeinek szervezett képviseletét, védelmét értjük. A fogyasztói érdekvédelem fontos eszköze a jogi szabályozás, de a nem kormányzati, társadalmi kezdeményezések is fontos részét képezik.


Letölteni ppt "A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések