Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLili Kovácsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
Belső motiváció Külső ingerek Problémafelismerés Személyes Kereskedelmi Tömegkommunikációs Tapasztalati Keresés Megismerés Összemérés Preferenciák Alternatívák értékelése
2
Vásárlás utáni értékelés
elégedettség elégedetlenség Vásárlás utáni értékelés
3
Magas fogyasztói érdekeltségnél Alacsony fogyasztói érdekeltségnél
Magatartás Magas fogyasztói érdekeltségnél Ismeret Érzelem Cselekvés Alacsony fogyasztói érdekeltségnél Cselekvés Ismeret Érzelem
4
A fogyasztói információforrások
Személyes források: család, barátok, szomszédok, ismerősök. Kereskedelmi források: reklám, eladók, kereskedők, csomagolás, kirakatok. Közszolgálati források: reklám, termékminősítő szervezetek. Tapasztalati források: a termék kipróbálása, vizsgálata és használata.
5
A vásárlót érdeklő tulajdonságok (pl.)
Fényképezőgépek: képélesség, sebesség, méret, ár. Szállodák: földrajzi fekvés, tisztaság, hangulat, ár. Autógumi: biztonság, futófelület tartóssága, minőség, ár.
6
Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés
Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok
7
Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés
Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok
8
Nehéz döntés eredménye
KOGNITÍV DISSZONANCIA Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Ha a vásárló: Szorongásra hajlamos
9
A fogyasztókutatás és a fogyasztói magatartás kutatás eltérései
10
A fogyasztói érdekvédelem...
… a végső fogyasztók szükségletkielégítéshez kapcsolt érdekeinek szervezett képviseletét, védelmét értjük. A fogyasztói érdekvédelem fontos eszköze a jogi szabályozás, de a nem kormányzati, társadalmi kezdeményezések is fontos részét képezik.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.