Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László."— Előadás másolata:

1 Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László

2 Túlélés – változás - fejlesztés A legfontosabb változások a felsőoktatásban:  Digitális forradalom (a tanár már nem próféta, hanem idegenvezető, előtérbe kerül a szórakozva tanulás)  Globalizáció (nemzetközivé szélesíti a versenyt az intézmények közt)  Tudás-gazdaság (a tudás a verseny kulcstényezője minden területen, a tanulási készség fontosabb annál, hogy mit tanulunk)  Újfajta munkakészségek iránti igények (az képességek fontosabbak, mint a lexikális tudás)  Növekvő komplexitás

3 Egy társadalom reagáló képessége ezekre a változásokra a felsőoktatás reagáló képességén múlik.  Amikor váratlan, ugrásszerű változásokkal kell számolnunk, hosszú távú tervezés helyett előtérbe kerülnek ezen módszerek: Szcenáriókra (forgatókönyvekre) alapuló közös víziók és kreatív, hosszú távú víziók Az erőforrások addicionális lehetőségeket célzó, előrelátó fejlesztése Gyorsított tevékenység és reagálás

4 Ennek megfelelően előtérbe kell helyezni az intézményi kultúra fejlesztését. A kifelé nyitott, marketing-orientált intézmény összetevői: Személyi állomány megfelelő orientációja Vállalkozói készség és lendület Rugalmasság az új tevékenységek indításában, régiek leállításában Partneri készség más intézmények, vállalatok szervezetek, alapítványok irányában Maximális együttműködés a végzett hallgatókkal

5 A változás folyamatának menedzselése: VÁLTOZÁS= + + + 1.: lehet belső és külső 2.: a kívánatos jövő képe 3.: kell az érintettek motivációja, aktív együttműködése, stb. 4.: konkrét akciókra van szükség, amelyek mozgásba lendítik a szervezetet. Ezek a célok, értékek, teendők világos definícióját igénylik. 1. Változási kényszer 2. Világos elképzelés 3. Képesség a változásra 4. Aktív első lépések

6 Az előbb felsorolt elemek közül, ha hiányzik: Változási kényszer: „öncélú játék” Világos elképzelés: „szalmaláng” Képesség a változásra: „frusztráció” Aktív első lépések: „kísérlet-tévedés” A hagyományos intézményi kultúrát az alábbiakkal érdemes kiegészíteni: Monitoring Létező/potenciális igények folyamatos elemzése Fogyasztói elégedettség mérése Eltérő gondolatok, ideák integrálása

7 Vezetés és beosztottak  A változásokra való reagálás kulcskérdése a beosztottak felruházása döntési jogkörrel.  A vezetőség feladatköre a következőkre szűkül: Globális irányítás és összehangolás Általános stratégia Ellenőrzés (fogyasztói elégedettség, önértékelés, stb.) Politikai jelenlét a környezetben

8 A sikeres vezető fő jellemzői  Kézzelfogható elképzeléssel rendelkezik  Kommunikációs készség  Közös célok követése  Általánosan elfogadott értékrend A leghatékonyabb vezetők képesek egyensúlyt tartani egyéni adottságaik és a professzionális menedzsment között, ilyenkor a vezetés csapatmunka.

9 A sikeres intézmények azok, amelyek a változásokra megtalálják a helyes választ, és azok valóra váltásához megtalálják a megfelelő vezetést.

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések