Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAntal Fodor Megváltozta több, mint 10 éve
1
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök
2
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 2 Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium KHEM szakállamtitkár Közúti és Vasúti Infrastruktúra Főosztály Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ Magyar Közút NZRt. M6 Duna Koncessziós Autópálya ZRt. Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ZRt. Nemzeti Közlekedési Hatóság Alföld Koncessziós Autópálya ZRt. Állami Autópályakezelő ZRt. Az országos közúthálózat szakmai intézményrendszere
3
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 3 TARTALOM KHEM Útpénztár előirányzat Közlekedésbiztonsági beavatkozások Lakott területen belül – kívül Kisköltségű – csomóponti beavatkozások Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment EU Irányelv Hazai bevezetése Jelenlegi gyakorlat
4
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 4 A 2009. évi Útpénztár alakulása ∑ 108329,1∑ 101496,9∑ 102292,2 Az úthasználati díjból és pótdíjból származó bevételek ugyan csökkentek, de az egyéb bevételek növekedése elősegítette a felhasználható összeg emelkedését
5
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 5 Futó közlekedésbiztonsági beavatkozások – összesítés (MFt)
6
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 6 Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ - a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízása alapján – elindított egy programot, amelynek keretében az országos közúthálózat balesetveszélyes és nagy forgalmú kül- és belterületi szakaszainak megtervezése, majd átépítése valósulhat meg. E program keretében szeretnénk minél több helyszín átépítését megoldani, ezért a lakott területen belüli csomópontok, útszakaszok finanszírozásába bevonjuk a helyi önkormányzatokat is. A pályázatok elbírásának főbb szempontjai: a baleseti helyzet, a forgalmi adatok, a tervezett beavatkozás megvalósíthatósága, az önkormányzati önrész mértéke
7
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 7 2007. évi kisköltségű pályázat 156 önkormányzat összesen 349 projekttel pályázott 83 önkormányzat, 153 nyertes projekt Megvalósítás: 2008 (2009) Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen
8
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 8 Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen
9
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 9 68 érvényes pályázatból 38 önkormányzat nyert támogatást Megvalósítás: 2009- 2010 Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen A 2008. évi „Balesetveszélyes csomópontok átépítésének társfinanszírozására” kiírt pályázat
10
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 10 83 érvényes pályázatból 58 önkormányzat 94 projektje (36 SFB) nyert támogatást Megvalósítás: 2010 Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen 2008
11
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 11 Tervezett közlekedésbiztonsági pályázat 2010-ben – lakott területen „Az országos közutak átkelési szakaszain a forgalom csillapítására, a gyalogosok védelmének növelésére, a járművek sebességének csökkentésére alkalmas beavatkozások” pályázat Pályázat megjelenése: 2010. március Beadási határidő: 2010. október Megvalósítás: 2011 Pályázható biztonságos gyalogátkelőhely kiépítése középszigettel és sávelhúzással, szükség esetén sárga villogóval, nyomógombos jelzőlámpával; a település belépési pontján kapuzat létesítése sávelhúzással; buszöböl létesítése, áthelyezése; KRESZ jelzést felvillantó sebességkorlátra figyelmeztető berendezés
12
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 12 Közlekedésbiztonsági beavatkozások – lakott területen kívül 2008-ban Lakott területen kívüli kisköltségű forgalomtechnikai beavatkozások 2008 Célja: külterületi balesetveszélyes helyszínek közlekedés- biztonságának javítása kisköltségű forgalomtechnikai beavatkozásokkal Összesen 77 helyszínen történt forgalombiztonsági beavatkozás (aktív burkolatprizmák, változtatható jelzésképű táblák, esőbiztos útburkolati jelek, sávbővítések, FNS táblák, stb.) A beavatkozások összértéke mintegy 467 millió Ft
13
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 13 Közlekedésbiztonsági beavatkozások – lakott területen kívül 2008-2010-ben Szakállamtitkári jóváhagyás alapján 25 helyszínen építési jellegű közlekedésbiztonsági beavatkozás
14
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 14 Megyeri híd átadása miatt szükséges beavatkozások A 2008. szeptember 23-án megjelent „Az M0 autópályához és a Megyeri hídhoz kapcsolódó egyedi intézkedésekről szóló 1062/2008 (IX.23) Kormányhatározat”-ban szereplő feladatokhoz kapcsolódóan, a KHEM Szakállamtitkár felkérte a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot egy felmérés elvégzésére. A cél azon kisköltségű forgalombiztonsági javaslatok összegyűjtése volt, amelyekkel a Megyeri híd átadását követően bekövetkező forgalomnövekedést ellensúlyozni lehet. A megadott határidőre 12 önkormányzat 90 projekttel jelentkezett
15
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 15 Megyeri híd átadása miatt szükséges beavatkozásokban érintett önkormányzatok
16
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 16 EU Irányelv 3 éves előkészítő munka után 2008. őszén elfogadta az EU Parlament Jelentős eltérések az egyes EU tagországok gyakorlatában 2 év a hazai bevezetésre Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment
17
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 17 EU Irányelv - hazai gyakorlat Közúti Biztonsági Hatásvizsgálat ( - ) Közúti Biztonsági Audit (megoldandó: auditorok továbbképzése, szervezeti keretek megteremtése, auditori jelentés figyelembe vétele) Közúti Biztonsági Felülvizsgálat (megoldandó: képzés, szervezeti feltételek biztosítása, szükséges beavatkozásokhoz forrás biztosítása) Közúthálózat közlekedésbiztonsági besorolása és kezelése (megoldandó: balesetek pontos helyazonosítása, szükséges beavatkozásokhoz forrás biztosítása) Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment
18
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 18 Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment 5. PILLÉR: BALESETMEGELŐZÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÁMOGATÁSA 64. Balesetek GPS alapú helyazonosításának kidolgozása, bevezetése A rendőrségi helyszínelők számára 2 megyében (Komárom-Esztergom és Fejér) biztosítottunk GPS berendezéseket.
19
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Mocsari.Tibor@kkk.gov.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.