Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMagda Törökné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, Old.
2
Elméleti bázis Kiinduló pontok
Nelson: a kommunikáció alaptörvényei jól használhatók a szociális munkában, mert: A kliensek és a szociális munkások, mint segítők problémái jól leírhatóak kommunikációs hibáikkal, amelyek egyben okozói is azoknak, úgy mint: az észlelés zavarai mások közléseiről, mások közléseinek szegényes és egyoldalú értelmezése, saját közlések gátoltsága, a non-verbális és a metakommunikáció inkoherenciája, kulturális érzéketlenség, asszimetria a felek között, paradoxonok a kommunikációban (első és másod fokú változások-Watzlawik-Weakland-Fisch)
3
Filmrészlet
4
A szociális munkás beavatkozások lényegi elemei
Információk gyűjtése, kérdezés és bátorítás, visszajelzés a kliensnek, hogy megértettük őt Visszajelzések arról, hogyan értékeljük azt, amit a kliens mond: elfogadjuk, elutasítjuk, semlegesek vagyunk vagy többet várunk tőle
5
Információ-nyújtás: szolgáltatásokról, ellátásokról azt követően, hogy a szociális munkás a lehető legátfogóbban megismerte és megértette a kliens helyzetét Információcsere a kliens érdekében azokkal, akik hatással vannak a kliens helyzetére: konfliktusban állnak vele, túl sokat várnak tőle, vagy elbizonytalanítják
6
Alapelvek a segítésben
A mellérendeltségre törekvés Az apró lépések stratégiája: „mikro-tanítás” A személy – nem tettei!- feltétel nélküli elfogadása A pozitívumok hangsúlyozása A tettek átláthatóságának, kiszámíthatóságának biztosítása A negatív érzések elfogadása Interprofesszionalitásra törekvés
7
A MODELL ELŐNYEI Viszonylag egyszerű, könnyen átlátható Illeszkedik más elméletekhez Elvei, elemei integrálhatóak más modellekbe Praktikus segítséget jelent a kliensek számára Ideológiamentes, ezért legitim a „hatalom” számára
8
A szociális munkás hozzáértő szemben a klienssel, akit manipulatívnak és körmönfontnak tüntet fel
A kommunikáció nyíltabb a klienssel, mint más modellekben
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.