Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek"— Előadás másolata:

1 A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, Old.

2 Elméleti bázis Kiinduló pontok
Nelson: a kommunikáció alaptörvényei jól használhatók a szociális munkában, mert: A kliensek és a szociális munkások, mint segítők problémái jól leírhatóak kommunikációs hibáikkal, amelyek egyben okozói is azoknak, úgy mint: az észlelés zavarai mások közléseiről, mások közléseinek szegényes és egyoldalú értelmezése, saját közlések gátoltsága, a non-verbális és a metakommunikáció inkoherenciája, kulturális érzéketlenség, asszimetria a felek között, paradoxonok a kommunikációban (első és másod fokú változások-Watzlawik-Weakland-Fisch)

3 Filmrészlet

4 A szociális munkás beavatkozások lényegi elemei
Információk gyűjtése, kérdezés és bátorítás, visszajelzés a kliensnek, hogy megértettük őt Visszajelzések arról, hogyan értékeljük azt, amit a kliens mond: elfogadjuk, elutasítjuk, semlegesek vagyunk vagy többet várunk tőle

5 Információ-nyújtás: szolgáltatásokról, ellátásokról azt követően, hogy a szociális munkás a lehető legátfogóbban megismerte és megértette a kliens helyzetét Információcsere a kliens érdekében azokkal, akik hatással vannak a kliens helyzetére: konfliktusban állnak vele, túl sokat várnak tőle, vagy elbizonytalanítják

6 Alapelvek a segítésben
A mellérendeltségre törekvés Az apró lépések stratégiája: „mikro-tanítás” A személy – nem tettei!- feltétel nélküli elfogadása A pozitívumok hangsúlyozása A tettek átláthatóságának, kiszámíthatóságának biztosítása A negatív érzések elfogadása Interprofesszionalitásra törekvés

7 A MODELL ELŐNYEI Viszonylag egyszerű, könnyen átlátható Illeszkedik más elméletekhez Elvei, elemei integrálhatóak más modellekbe Praktikus segítséget jelent a kliensek számára Ideológiamentes, ezért legitim a „hatalom” számára

8 A szociális munkás hozzáértő szemben a klienssel, akit manipulatívnak és körmönfontnak tüntet fel
A kommunikáció nyíltabb a klienssel, mint más modellekben


Letölteni ppt "A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések