Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsigmond Jónás Megváltozta több, mint 10 éve
1
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy hibás viselkedésmintákkal bírnak a csoportod tagjai az alkalmazkodásban. 2. Tudd meg, akar-e a személy változtatni viselkedésén: bővíteni repertoárját, vagy korrigálni; min szeretne változtatni, vagy mit szeretne elérni.
2
-2- 3. A "mi" és "milyen", valamint a "hogyan" kérdések segítségével mérd fel, milyen ismeretei és készségei hiányoznak a kívánatos viselkedés produkálásához, ill. határozd meg milyen az a viselkedés, amellyel elégedetlen. 4. Készítsd el a csoporttaggal az ő egyéni fejlődési tervét, rögzítsd írásos szerződésben.
3
II. A csoportmunka tervezése 1. Határozd meg a célt, a célállapotot. 2. Határozd meg azokat a tevékenységeket, amelyek a cél megvalósításához kapcsolhatóak. 3. Határozd meg a kívánatos viselkedést a tevékenységben. 4. A kívánatos viselkedést bontsd ismereti és készségelemeire a "mi", "milyen" és "hogyan" kérdések segítségével.
4
-2- 5. Határozd meg, hogy az elemeire bontott viselkedésből az alábbi fokozatokban mit kell a csoporttagoknak teljesíteniük: 5. Határozd meg, hogy az elemeire bontott viselkedésből az alábbi fokozatokban mit kell a csoporttagoknak teljesíteniük: I. fokozat: Tanulás segédeszközök segítségével és állandó visszajelzéssel. II. fokozat: Tanulás szerepjátékok és azok értékelése révén. III. fokozat Tanulás szimulált kapcsolatban és helyzetben, visszajelzések segítségével. IV. fokozat: Tanulás valós kapcsolatban és helyzetben.
5
-3- 6. Keress, vagy készíts segédanyagokat a viselkedés ismereti elemeire, és helyzeteire. 6. Keress, vagy készíts segédanyagokat a viselkedés ismereti elemeire, és helyzeteire. 7. Konstruálj - a valósághoz minél hűbb - szerepjátékokat a megfelelő viselkedéselemek kipróbálásra és gyakorlására. 7. Konstruálj - a valósághoz minél hűbb - szerepjátékokat a megfelelő viselkedéselemek kipróbálásra és gyakorlására. 8. Készíts szerepkártyákat és írd meg a játékok pontos instrukcióit. 8. Készíts szerepkártyákat és írd meg a játékok pontos instrukcióit. 9. Határozd meg (kipróbálást követően) az egyes segédanyagok tanulmányozására, ill. a szerepjátékok és szimulációik teljesítésre szükséges időt. 9. Határozd meg (kipróbálást követően) az egyes segédanyagok tanulmányozására, ill. a szerepjátékok és szimulációik teljesítésre szükséges időt.
6
-4- 10. Tervezd meg a foglalkozásokat az alábbiak szerint: 10. Tervezd meg a foglalkozásokat az alábbiak szerint: Tervezd meg a fizikai környezetet, határozd meg a szükséges technikai eszközöket Segédeszköz tanulmányozása + a szükséges idő Tanulmányozást követő megbeszélés + a szükséges idő Szerepjáték + a szükséges idő
7
-5- Gyakorlás szimulált kapcsolatokban és helyzetben a szükséges idő Szimuláció értékelése a szükséges idő A foglalkozás értékelése a szükséges idő
8
-6- 11. Határozd meg, hány foglalkozásra lesz szükség ahhoz, hogy minden résztvevő lehetőséget kapjon a viselkedéselemek elsajátítására. 12. Döntsd el, milyen módszerekkel és technikákkal fogod értékelni: az egyes foglalkozásokat az egyes foglalkozásokat a programot a programot
9
-7- 13. Határozd meg a csoport összetételét 14. Készítsd fel a környezetet, hogy változás várható a tagok viselkedésében. 15.Teremts a valóságos kipróbálásra lehetőségeket; ha ez nem lehetséges, kérj visszajelzést arról, hogyan tudták hasznosítani a csoport tagjai a tanultakat valós élethelyzetekben.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.