Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vecsenyi János: Vállalkozás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vecsenyi János: Vállalkozás"— Előadás másolata:

1 Vecsenyi János: Vállalkozás
A vállalkozások működtetése 5. előadás: Menedzsment kihívások és megoldások Előadó: Vecsenyi János Vendég Csiki Bege Lajos 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

2 Vecsenyi János: Vállalkozás
Miről lesz szó ma? A vállalkozás működtetése Csiki Bege Lajos vállalkozó bemutatása A vállalkozás alapfunkciói A vállalkozó szervezet jellemzői A vállalkozói szerepek és szerepkonfliktusok 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

3 Mai vendégünk: Csiki-Bege Lajos

4 Csiki-Bege Lajos és vállalkozása
Hogyan kezdődött vállalkozói pályafutása, és honnan jött a Csiki-Bege Teherautók ötlete? Melyek voltak a vállalkozás kiépítésének főbb állomásai, kritikus pontjai, és hogyan lett úrrá a nehézségeken? Melyek Csik-Bege Lajos és vállalkozásai előtt álló legfontosabb kihívások? 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

5 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

6 Miért és hogyan lett vállalkozó?
Így születtem hamar kezdtem játékot csináltam, eladtam Bizonyítási kényszer volt rajtam erdélyi, falusi magyar Hajtott a vállalkozói énem Mindenben kerestem az üzleti lehetőséget Vettem, használtam, eladtam 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

7 A vállalkozás kiépítésének fő állomásai
Az üzleti lehetőség felismerése Felismertem a hiányt és ebben az üzleti lehetőséget Meghirdettem a már nem használt teherautóimat, de jöttek az érdeklődő telefonok Ismertem a beszerzési piacot és a kereskedelmi technológiát Rájöttem, hogy ebből pénzt lehet csinálni Cégindítás Cégalapítás Első telephely Első alkalmazott 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

8 A vállalkozás kiépítésének fő állomásai
Működtetés A profil folyamatos bővítése Autókereskedelem: bérbeadás, szerviz, új teherautók, személyautók, autópláza Egészségügyi szolgáltatás: gyermekfogászat, egészségközpont a Plázában Tömegközlekedés: Veresegyháza, Budaörs Csapat- és szervezetépítés családias hangulat, coaching típusú menedzsment, konzultatív döntéselőkészítés-határozott iránymutatással, vennék-e tőle értékesítők felvétele, értékek közvetítése, bizalom, delegálás, menedzserek, képzés Integrált informatikai rendszer kiépítése Ügyfelekről minél többet, ügyfél kapcsolattartás, készletgazdálkodás, pénzügyi folyamatok követése, naprakészség Minőségirányítási rendszer kiépítése ISO 9001 bevezetése, egységes minőség, tisztázott folyamatok Környezetirányítási rendszer bevezetése ISO Tudatos környezetvédelem, alternatív energiafelhasználás 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

9 A vállalkozó hajtóerői
Elégedetté tenni az ügyfélkört Mindig alkotni valami újat, keresni az új kihívásokat A pénz nem Utálom, nem számolom, értékmérő 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

10 Hol vagyunk most? 1. Felkészülés a vállalkozásra
2. A vállalkozás indítása 3. A vállalkozás működtetése A szervezet felépítése A vállalkozó szervezet működtetése A fejlődés, növekedés irányítása 4. Döntés a vállalkozásról A fejlődés, növekedés irányítása Az átmenet kezelése Kihívások, fordulópontok Stratégiai válaszok (termék, technológia, szervezet ...) Változáskezelés (az emberi tényező) Szervezeti struktúra átalakítása A vállalkozó szervezet működtetése Vállalkozó vezetés Vevő-centrikus gyakorlat, Proaktív viselkedés Fókuszstratégia Folyamatos tanulás, tudásmenedzsment A szervezet felépítése Az alaphelyzet kialakítása Marketing és értékesítés Pénzügyek Emberek, irányítás 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

11 Vecsenyi János: Vállalkozás
Mi a vállalkozás? Szervezet változási készség Vállalkozási és Magas Gazellák Gyorsan növekvő vállalkozások Tigrisek Dinamikus, vállalkozó nagyvállalatok Hangyák Hagyományos kisvállalkozások Dinoszauruszok nagyvállalatok Hagyományos, Alacsony Üzleti és működési tapasztalat Magas 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

12 A vállalkozás alapfunkciói
3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

13 Szervezeti megfontolások
Minden vállalkozás szervezet célokkal, (mit, miért) folyamatokkal, (hogyan) struktúrával (milyen munkamegosztásban, kapcsolatokkal) EMBEREKKEL (kikkel) A kis szervezet is szervezet, a kisvállalat nem nagyvállalat kicsiben, mert homályosabb célok, kevesebb tudatosság kialakulatlan vagy kevésbé szabályozott folyamatok tisztázatlan, átfedő, hiányzó munkakörök, szervezeti funkciók kevesebb ember, szorosabb egymásrautaltság, felkészültségi hiányok 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

14 Az első szervezeti struktúra kialakulása
Vecsenyi János: Vállalkozás Az első szervezeti struktúra kialakulása 3. 1.-2. 4.-5. 4.-5. 6. 1.-2. A szervezet kialakításának lépései a vállalkozás tevékenységének megnevezése minden tevékenység rövid értelmezése az összetartozó, szorosan egymáshoz kapcsolódó tevékenységek csoportosítása hatáskörök és felelősségi körök meghatározása az egyes tevékenységi csoportok irányítására a vállalkozó (tulajdonos) – menedzser jogosítványainak és hatáskörének tisztázása 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

15 A GRPI, amit minden szervezetben tisztázni kell
Vecsenyi János: Vállalkozás A GRPI, amit minden szervezetben tisztázni kell GOALS: A szervezet tisztában van a kulcsfontosságú eredményekkel, és a rövid/közép/hosszú távú célokkal Tervezés Hibaelhárítás Célok ROLES: A munkatársak tisztában vannak azzal, kinek, mi a feladata, milyen a munkamegosztás Szerepek PROCESSES: A szervezetben kialakították az alapvető folyamatokat, döntési eljárásokat és rendszereket Folyamatok/ Eljárások Emberi kapcsolatok The GRPI Model Goals Are the mission and goals of the team clear and accepted by all members? Are they in tune with the team’s environment? Roles Are the roles and responsibilities clearly described and understood? Do the defined roles support the team goals fully? Do the team members have the right competence and resources to fulfill their responsibilities? Processes and Procedures Are there processes and procedures operating in the group (such as problem solving methods, communication procedures, decision making processes, resource allocations that are: Understood and acceptable?…Supportive to the group goals and roles? Interpersonal Relationships Are the relationships among the team members healthy and supportive of good team work? Is there a healthy level of trust, openness and acceptance in the group? INTERPERSONAL RELATIONSIP: A szervezetben világosak a működési értékek és viselkedési normák Forrás: Beckhard (1975) 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

16 A vállalkozásmenedzsment alappillérei
Marketing és értékesítés Lehetőség PIAC Vállalkozó és csapata EMBER Irányítás és működtetés Pénzügyek Erőforrások PÉNZ I cég INFORMÁCIÓ Információs menedzsment 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

17 A marketing és értékesítési funkció
Vecsenyi János: Vállalkozás A marketing és értékesítési funkció Kritikus pontok Folyamatos figyelés a vevőre, a vevői visszajelzések gyűjtése, piackutatás Az értékesítési hálózat kiépítése, az eladás szerepének felértékelése Az igényekhez igazodó folyamatos termék/szolgáltatás fejlesztés. Marketing és értékesítés Lehetőség PIAC 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

18 A kisvállalati marketing
A piac szűk, 1-1 termékcsalád szélességű A célközönség jól specifikált Elérésének módozatai is adottak és olcsók: Szakfolyóiratok Konferenciák mellett rendezett kiállítások Szakvásárok „A környék” Az internet és a „gerilla-marketing” A marketing – és nem csak a sales - kulcsfigurája: a disztribútor 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

19 A készpénzforgalom megtervezése és kezelése
A pénzügyi funkció Kritikus pontok A készpénzforgalom megtervezése és kezelése A számviteli és pénzügyi rendszer kiépítése A finanszírozási igény meghatározása, és a szükséges források megszerzése Pénzügyek Erőforrások PÉNZ 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

20 Nyitómérleg Zárómérleg
Pénzügyi kimutatások Eredménykimutatás Árbevétel - Ráfordítások Nettó eredmény Cash-Flow kimutatás Pénzbevétel - Pénzkifizetés nettó Cash Flow Mérleg Kötelezettségek Eszközök Saját tőke Eredménykimutatás Nyitómérleg Zárómérleg 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

21 Mire van igény a finanszírozáskor?
Eszköz /bővítés finanszírozás Működés/likviditás finanszírozás 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

22 A finanszírozás forrásai
SAJÁT finanszírozás Belső VAGYON (tőke) finanszírozás (tőkepiac) ADÓSSÁG finanszírozás (pénzpiac) Külső 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

23 A vezetési és irányítási funkció
Kritikus pontok A vállalkozó saját vállalkozáson belüli szerepének tisztázása, a működtetés megszervezése A kulcsemberek (munkatársak és (később) professzionális menedzser(ek)) kiválasztása A kapcsolati háló (igazgatóság?) kiépítése (Állandóan értékeli a 3P-t és az új kihívásokat) Vállalkozó és csapata EMBER Irányítás és működtetés 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

24 Az emberek kiválasztása és megtartása
milyen munkakör betöltésére van szükség? Milyen feladatokat kell ellátni az adott munkakörben? Milyen képességekre, tapasztalatokra van szükség az adott feladatok ellátásához? Milyen munkabér és jutalmazás tartozik a betöltendő munkakörhöz? Hogyan lehet a kívánatos képességek meglétét megállapítani? A munkaköri profil meghatározása 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

25 Az emberek kiválasztása és megtartása
hol hirdessünk, hogyan hirdessünk keresd a képességeket a múlt alapján minimálbér, vagy fizesd meg a legjobbakat a munkajog alapján felkészítés a konkrét feladatokra A képességek fejlesztése Toborzás: Kiválasztás: Munkaszerződés: Munkabér: Betanítás: Továbbképzés: 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

26 Az információs menedzsment funkció
Kritikus pontok A vállalkozó kapcsolata a külvilággal A működés leképezése és működtetése A cég eredményesebbé, hatékonyabbá tétele I cég INFORMÁCIÓ Információs menedzsment Irányítás és működtetés 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

27 A vállalkozó vállalat 5 jellemzője
3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

28 A vállalkozó szervezet 5 jellemzője
3. Fókusz- stratégia Azt csinálja, amihez a legjobban ért, és azt a piacon a legjobban 5. Folyamatos tanulás Szervezetté teszi a tudást, képessé teszi az embert 2. Proaktív viselkedés Elébe megy az igényeknek 4. Szolgáltatói szemlélet Lelkessé teszi a külső, belső vevőt 1.Vállalkozó vezetés Folyamatosan keresi és kihasználja az újabb üzleti lehetőségeket, bátorítja a cégen belüli vállalkozói ötleteket, megszerzi a szükséges erőforrásokat az új kezdeményezésekhez 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

29 Szerepek és szerepkonfliktusok

30 Vecsenyi János: Vállalkozás
Alapelv A vállalkozásodon, és ne a vállalkozásodban dolgozz! Forrás: Michael E. Gerber: A vállalkozás mítosza. Bagolyvár, Budapest old. 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

31 Vállalkozó-vállalkozó Vállalkozó-menedzser
A vállalkozó 3 énje Vállalkozó-vállalkozó A vállalkozásán dolgozik Átlátja a káoszt A látnok - a körülményeket lehetőséggé változtatja Vállalkozó-menedzser A vállalkozásában dolgozik Rendet tesz a káoszban Vállalkozó-szakember A vállalkozásában dolgozik Megcsinálja a dolgokat 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

32 A vállalkozási esettanulmányok bemutatása és megbeszélése

33 Melyek a vállalkozás fejlődésének kritikus állomásai?
Az alapítás indokai Az üzleti modellje Melyek a vállalkozás fejlődésének kritikus állomásai? Melyek a vállalkozás kihívásai? Hogyan tovább? Tanulságok? 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások

34 Összefoglalás

35 Vecsenyi János: Vállalkozás
Összefoglalás A vállalkozás alapfunkciói: Piac: Marketing és értékesítés Pénz: Pénzügy Ember: Vezetés és irányítás Információ: Kapcsolat Vállalkozó szervezet Vállalkozó Proaktív Fókuszáló Szolgáltató Tanuló A vállalkozó 3 énje Vállalkozó Szakember Menedzser 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállalkozás működtetése: Menedzsment kihívások 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások

36 Vecsenyi János: Vállalkozás
Köszönöm a figyelmüket Találkozunk a vizsgán 2009. január 9-én 9-kor 3. előadás_ Vecsenyi János: A vállakozások működtetése: Menedzsment kihívások


Letölteni ppt "Vecsenyi János: Vállalkozás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések