Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Ügyintézés a XXI. században: @-inzézve, azaz e-intézve!
Fókuszáljunk gyermekeinkre! Készítette: Magyari Tamásné Információs Társadalmi Tanácsadó DEENK TK.
2
Mire is jó az az Ügyfélkapu, ha:
leendő szülő vagyok gyakorló szülő vagyok pedagógus vagyok érdeklődőm a téma iránt
3
Leendő szülőként az Ügyfélkapun
Házasság vagy élettársi kapcsolat Névválasztás Apaság, anyaság ténye Terhesgondozás Örökbefogadás Újszülött hivatalos ügyei Gyermekekkel kapcsolatos támogatások
4
Gyakorló szülőként az Ügyfélkapun
Gyermekekkel kapcsolatos támogatások Bölcsödei, óvodai, iskolai ügyek Szabadidő: sport, utazás, tábor… Beteg a gyerek: ügyeletek, gyógyszerek, ellátás… Válás
5
Pedagógusként az Ügyfélkapun
Diák jogok Szabadidő szervezés Pályázatok Tankönyvek Gyermekvédelem Személyiségi jogok
6
Érdeklődőként az Ügyfélkapun
e – ügyintézés, de mi is ez Biztonság: számítógép és személyiség
7
e – ügyintézés, de mi is ez?
Az eljárás lefolytatása elektronikus adatfeldolgozást, tárolást, illetőleg továbbítást végző vezetékes, rádiótechnikai, optikai vagy más elektromágneses eszközökkel. A hatóság csak azzal az ügyféllel tarthat kapcsolatot elektronikus levelezés útján, aki címét e célból a hatóságnak átadta. A postafiók érvényességéért, működőképességéért az ügyfél a felelős!
8
Jogszabályi hátér 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól: „e-ügyintézés: a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő intézése, az eközben felmerülő tartalmi és formai kezelés lépéseinek összessége” 193/2005. (IX. 22.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletes szabályairól És még sok minden a nyilvánossághoz és biztonsághoz:
9
Internetkapcsolat (ajánlott a szélessávú elérés) Azonosítás:
Kellékek Számítógép Internetkapcsolat (ajánlott a szélessávú elérés) Azonosítás: Minősített elektronikus aláírás (NHH nyilvántartása) Személyes megjelenés (okmányiroda)
10
e-ügyintézés szintjei
Információközlés (ügyfélfogadás) Egyirányú Kommunikáció (Űrlapok, nyomtatványok, dokumentumok letöltése ) Kétirányú interaktivitás (letöltés – feltöltés ügyfélkapus regisztrációval vagy elektronikus aláírással ) Interakció (a hitelesítés és az illetékek fizetése, számlázása is elektronikus úton történik)
11
Kormányzati Portál Tartalmi tagozódás: nyitólap szekciók rovatok
12
Szekciók Három kiemelt csoport: Állampolgár Vállalkozás Közigazgatás
Átjárás fülekkel!
14
Navigáció a portálon Elsődleges: szekciócsoportosítás megjelenítése a fejlécben Másodlagos: a minden oldalon megtalálható menübár
15
Katalógus a portálon Az adott információk tartalmi csoportokban
A - Z-ig Adatoldalak
16
„Boxok a jobb oldalon” Ügyfélkapu Saját mappa (testreszabás) Kapcsolat
Hivatalok Hírközpont Országinfo A "dobozok" +, illetve - jelekkel ki-becsukhatók.
17
Keresés a Portálon: portálkeresés
Egyszerű keresés Részletes keresés
18
Részletes keresők: portál, jogszabály, hivatal és pályázati
19
Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere egykapus, online ügyintézés belépési pontja csupán "kapu"
20
Ki használhatja az Ügyfélkaput?
bármely természetes személy, ha személyes azonosítása megtörténik Személyazonosságát igazolása: Személyazonosító igazolvánnyal, Útlevéllel, január 1. után kiállított vezetői engedéllyel. Az Ügyfélkapu a mindenkori személyi adat- és lakcímnyilvántartás (SZL) adatait használja. külföldiek esetén : útlevél (vagy ennek hiányában tartózkodási engedély)
21
Regisztráció 1. Regisztráció indítása 2.Személyazonosság igazolása
3.Adatszolgáltatási nyilatkozat aláírása 4.Aktiválás: belépés az egyszer használatos kóddal
22
Regisztráció indítása
Regisztrációs szintek: Ideiglenes (max. 30 napos, korlátozott szolgáltatások) Végleges (max. 5évre): Elektronikus aláírással Személyesen az okmányirodában (időpontfoglalás)
23
Mit kell megadni az ideiglenes regisztrációkor?
Családi és utónév, Születési családi és utónév, Születési hely, Születési idő, Anyja születési családi és utóneve, Állampolgárság, Nem,
24
Mit kell megadni az ideiglenes regisztrációkor?
Felhasználónév (kis- és nagybetű érzékeny, kizárólag a magyar abc betűiből állhat, számokat és szóközt tartalmazhat. Minimális hossza 4 karakter, és tartalmaznia kell minimum 3 különböző karaktert.) NEM VÁLTOZTATHATÓ! cím (lehet ingyenes szolgáltató postafiókja is!), Lejárat dátuma (max.30 nap, de véglegesíthető)
25
Regisztráció elektronikus aláírással
Végleges regisztráció Nincs szükség okmányirodai hitelesítésre Visszaigazolás után aktiválható
26
Személyes regisztráció
Időpontfoglalás okmányiroda kiválasztásával Személyazonosság igazolása Regisztrációs adatlap aláírása
27
Regisztráció aktiválása ugyfelkapu@magyarorszag
Regisztráció aktiválása feladótól levele érkezett! Egyszer használatos kód aktivizálása (A kód érvényessége lejár 5 napon belül, de Elfelejtett jelszó menüpont segítségével lehet új kódot kérni!) Új jelszó megadása (Legalább nyolc (8) karakternek kell lennie, nem lehet benne ékezetes betű, karakter, kis- és nagybetű érzékeny, tartalmaznia kell legalább két számot, valamint kis- és nagybetűt egyaránt. A jelszó nem lehet azonos a felhasználói azonosítóval.)
28
Ügyfélkapu adminisztrációs lehetőségei
Regisztráció, aktiválás Elfelejtett jelszó, jelszóváltoztatás Adatmódosítás, ÜK megszüntetése
29
Szolgáltatások tárháza
A szolgáltatásokat csoportosítva találjuk. A csoportoknak szóló szolgáltatások A-Z-ig. Minden szolgáltatásnak önálló adatoldala van. Némely szolgáltatás elhagyja a Magyarország.hu-t, némelyikhez ügyfélkapus regisztráció kell.
30
Segítség! Az általános segítség a portál tartalmáról és funkcióinak használatához nyújt segítséget. A segítség felül a szürke csíkban található meg. A jobb oldalon kapcsolati lehetőségek segítik a felhasználót. Minden szöveges oldalon egy „dobozban” linkek mutatnak különböző segítségekre. A tipp kiemelt szolgáltatásokra vagy fontos közigazgatási tartalmakra hívja fel a figyelmet. A Gyakran Ismételt Kérdések az olvasók által többször feltett, közérdekű kérdések gyűjteménye.
31
Kapcsolat Keresse meg az illetékes hivatalt, települési önkormányzatot, kormányzati szervet! Kérdezhet a portál szerkesztőségétől vagy az Ügyfélvonaltól (189!) Kormányzati kapcsolatok Hivatalkereső Magyarország.hu kapcsolat Önkormányzati kapcsolatok Fórum Ügyfélvonal
32
„Nyitva van az Ügyfélkapu, csak bújjunk most át rajta...”
33
Válaszok
34
Válaszok
35
Válaszok
36
Válaszok
37
Köszönöm figyelmüket! Magyari Tamásné DEENK TK
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.