Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Civil Kezdeményezések Programja
KÁGB A szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása oktatási intézményünkben Civil Kezdeményezések Programja
2
1. rész A PROBLÉMA
3
Egy átlagos magyar állampolgár évi szeméttermelése:
257kg
4
Magyarország évente kb. 114 millió tonna hulladékot-szemetet termel.
Ebből 2003-ban 4000, 2004-ben 40 000, 2005-ben tonna hulladékot hasznosított újra.
5
Iskolánkban 80 tonna keletkezik évente.
Több mint a felét újrahasznosíthatnánk
6
Az iskolák példamutatásának jelentős szerepe van a felnövekvő nemzedék szemléletmód váltásában.
7
Bármelyik életszakaszban 26%
Felmérésünk szerint minél korábban kezdjük el a szelektív hulladékgyűjtést, annál eredményesebb lesz a későbbiekben. A magyar iskolákban gyakorlatilag NINCS szelektív hulladékgyűjtés. Ön szerint melyik életszakasz a legalkalmasabb, hogy megtanuljuk szelektíven gyűjteni a szemetet? Bármelyik életszakaszban 26% Minél korábban 38% Óvodás korban 24% Iskolás korban 12%
8
? ? ? 2. rész INFORMÁCIÓK
9
Nem reprezentatív felmérés 100 megkérdezett személlyel
10
Elérhető-e a lakóhelyén a szelektív hulladékgyűjtés?
11
Elérhető az Ön munkahelyén/ iskolájában a szelektív hulladékgyűjtés?
12
Ön szelektíven gyűjti a hulladékot?
13
Elégedett Ön a lehetőségeivel a szelektív hulladékgyűjtés terén?
14
A megvalósítás anyagi feltételei:
Összesen 37 konténer az osztálytermekbe: Ft Szemétszállítási díj: fele lehetne a mostaninak Az eredmény: Környezetünk megóvása Felbecsülhetetlen
15
Az Európai Uniós és a hazai előírások szerint a lehető legkisebbre kell csökkenteni a lerakókba kerülő hulladékok mennyiségét A magyar hulladékgazdálkodási törvény előírása szerint, a lerakásra kerülő hulladék arányát, 2014-re 34 %-ra kell csökkenteni. Kikerülhetetlen a szelektív hulladékgyűjtés bevezetése a közintézményekben
16
Ennek ellenére, a mai Magyarországon működő több mint 4000 oktatási intézmény közül mindösszesen
7 iskolára találtunk referenciát, ahol megvalósult a szelektív hulladékgyűjtés
17
Iskolánk Pedagógiai Programja 2008
„A cselekvő környezetvédelem belsővé válása csak akkor lehetséges, ha az iskola erre példát és lehetőséget biztosít.” „A gimnázium területén szelektív hulladékgyűjtésre alkalmas tárolókat kívánunk elhelyezni.”
18
3.Rész MEGOLDÁSI JAVASLAT
19
A SZELEKTÍV HULLADÉK GYŰJTÉS MEGVALÓSÍTÁSA
Előnyei: Hetente egy tonna újrahasznosított hulladék Ösztönző példa más közoktatási intézmények,munkahelyek számára Környezettudatosságra nevel ezáltal a jövő nemzedékének felfogását alapozza meg
21
TISZTÁBB, EGÉSZSÉGESEBB KÖRNYEZET
22
A MEGVALÓSÍTÁS FELTÉTELEI
23
A FOLYAMAT NÉPSZERŰSÍTÉSE
DIÁKOK ÉS TANÁROK TÁJÉKOZTATÁSA, ÉS BEVONÁSA TÁRGYI FELTÉTELEK FOLYAMAT TESZTELÉSE MÁS ISKOLÁK PÉLDÁI ISKOLAI SZELEKTÍV HULLADÉKGYŰJTÉS A FOLYAMAT ELLENŐRZÉSE AZ ELSZÁLLÍTÁS MEGOLDÁSA
24
A legfontosabb résztvevő és a legnagyobb kockázati tényező: DIÁKSÁG
- Megfelelő tájékoztatás - Népszerűsítés - Felelősség nyomatékosítása - Ösztönző lehetőségek keresése
25
4. rész Akcióterv
26
A megvalósítás útján Népszerűsítés Diákság támogatásának megnyerése
Diákönkormányzat Vezetőség megnyerése Igazgatóság Eredmények kiértékelése A folyamat tesztelése Tárgyi feltételek Gyakorlati megvalósítás Elszállítás
27
Folyamat népszerűsítése
Előadók meghívása Dolgozók tájékoztatása Osztályszinten történő tájékoztatás Plakátkészítés
28
A plakát
29
Tárgyi és nem anyagi feltételek
30
Konzultálás az iskola vezetőségével
Konzultálás a Diákönkormányzattal Az önkormányzat támogatásának megszerzése
31
Konzultálás az iskola vezetőségével
Anyagi fedezet biztosítása Szemételszállítás kérdésének tisztázása A rendszer beépítése az iskola házirendjébe
32
Konzultálás a Diákönkormányzattal
33
Az önkormányzat támogatásának megszerzése
Erkölcsi támogatás Anyagi költségek finanszírozása (Pályázat beadása iskolánk infrastrukturális fejlesztéséhez)
34
Kukák beszerzése Szemét elszállítása
35
Az elszállítás megoldása
Konzultálás a Szombathelyi Vagyonhasznosító és Városgazdálkodási Zrt.-vel Szelektív tárolókonténerek beszerzése
36
Folyamat ellenőrzése DÖK Tanári felelős(ök) kinevezése
Felelős(ök) kinevezése osztályszinten Ösztönzés megoldása (pl. legtisztább osztály verseny) Súlyos hanyagság esetén szankciók felelős(ök) kinevezése
37
Köszönjük a figyelmet! KÁGB
Szombathelyi Premontrei Rendi Szent Norbert Gimnázium csapata: KÁGB Adatainkat az internetről és saját kutatásaink alapján szereztük.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.