Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErik Sipos Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pedagógiai antropológia VI. A reneszánsz vitalista világképe Francois Rabelais: Gargantua XXIII. forráselemzés
2
Francois Rabelais (1494, - 1553) Pantagruel - szatirikus regény, 4 kötet Gargantua (2. kötet) nevelésregény (skolasztika és az új szellemben való nevelés) természetben való megfigyelés kötetlen beszélgetések "Ebéd kezdetén felolvastak valamely széphistóriát régi vitézi cselekedetekről, amíg csaka boroskancsót oda nem adták néki. Mostan (ha úgy tetszett) folytatták az olvasását vagy pedig jókedvűen társalogtak együtt, szólván az első hónapokban mindannak hatalmasságáról, tulajdonságairól, eredményéről és természetéről, amit asztaluknál felszolgáltak vala: kenyér, bor, víz, só, húsfélék, halak, gyümölcsök, füvek, gyökerek és mindezek elkészítéséről. Ily módon kevés idő alatt megtanult minden ezekről szóló passzust Plinius, Athenaiosz, Dioszkoridész, Julius Pollux, Galenus, Porpyrius, Appianus, Polybos, Heliodorus, Arisztotelész, Elianus és másoknak írásaikból. Ilyen beszéd közben, hogy jobban megbizonyosodjanak, az asztalhoz hozatták vala a fellyülmondott könyveket. És olly jól és tellyességgel emlékezetjében őrzi vala az elmondott drogokat, hogy nem vala orvos azidét, aki fele annyira tudta volna ezeket..."
4
közvetlen érzékszervi tapasztalatok hangsúlyozása (Rousseau előzménye) a nevelésnek nincs előre megszabott medre (megreked a konkrét tapasztalatoknál) terjedelmes ismeretanyag! testi nevelés jelentős művészeti nevelés nincs a műveltségeszmény nem kötődik a praxishoz a reneszánsz ember eszménye
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.