Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Némethné Megváltozta több, mint 10 éve
1
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Tananyagfejlesztés 4. alprojekt Chytilné Velenczei Zsuzsa Tananyagfejlesztés alprojektvezető Budapest, október 2.
2
ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 1. Pályakövetés rendszere
2. Minőségbiztosítás 3. Vizsgarendszer fejlesztése 4. Tananyagfejlesztés 5. Mérés-értékelés 6. Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai gyakorlati ismereteinek fejlesztése 7. Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése 8. Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése 9. Képzési kereslet növelése
3
és néhány saját modulra
Tartalomfejlesztési feladatok AP3, AP4, AP5 Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképezés a vizsgafolyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Tartalomelem struktúra meghatározása Bemeneti kompetenciák Feladatkészítés Tananyagfejlesztés: tartalomelemek készítése Tananyagfejlesztés OKJ szerinti iskolarendszerű, központi programmal rendelkező, alap, páros-többes és néhány saját modulra történik
4
A tartalomfejlesztés koncepciója „A kompetenciaelvű szakképzési tanulásmodell”
Kompetenciaelvű, mert: a tanítási-tanulási folyamat a cselekvésre, a szakmai tevékenységekre, a problémákra, a feladatokra fűződik fel (nem az ismeretekre). Szakképzési, tehát: a tartalmakat a munkatevékenységek határozzák meg (nem a tudományterületek tartalma). Tanulásmodell, azaz: a fejlesztés és a tervezés a tanuló személy tevékenységeire, cselekvéseire irányul (nem a tanár cselekvéseire).
5
A tananyag evolúciója Feladatprofilok (SZVK) Feladatrészletek
Szakmai szakmai készségek, ismeretalkalmazások MóTáSze kompetenciák metszékei metszékei a tulajdonságprofilok figyelembevételével (SZVK)
6
A tananyag evolúciója Feladatprofilok Feladatrészletek (SZVK)
Szakmai szakmai készségek, ismeretalkalmazások MóTáSze kompetenciák metszékei metszékei a tulajdonságprofilok figyelembevételével (SZVK) tartalomelem struktúra kialakítása (központi program)
7
A tananyag evolúciója Feladatprofilok
Feladatrészletek Feladattal irányított a tananyag (esetfelvetés) Szakmai szakmai készségek, ismeret MóTáSze kompetenciák modul struktúra kialakítása alkalmazások metszékei (központi program) metszékei Szakmai Tanulásirányító tanulási tevékenységformák Információtartalom képzési helyszín (központi program)
8
A Szakmai Tankönyvi tartalomelem szerkezete
Esetfelvetés – munkahelyzet – problémafelvetés Információtartalom Tanulásirányító Önellenőrző feladatok Megoldások Felhasznált és ajánlott irodalom
9
1. Egészségügy szakmacsoportban fejlesztett modulok
Interakció az egészségügyi ellátásban Egészségnevelés, egészségfejlesztés ápolóknak Asepsis – antisepsis, munkavédelem, környezetvédelem Első ellátás- elsősegélynyújtás Egészségmegőrzés - egészségfejlesztés-egészségnevelés asszisztenseknek Rehabilitációs tevékenység terápia Gondoskodás-egészségmegőrzés Gyógyszertári asszisztens labor- és gyógyszerkészítési feladatai
10
2. Szociális szolgáltatások szakmacsoportban fejlesztett modulok
A szociális segítés alapfeladatai Gondozási-ápolási alapfeladatok Személyes gondoskodási feladatok az alap- és szakosított ellátások területén Gyermekellátási alapfeladatok
11
3. Oktatás szakmacsoportban fejlesztett modulok
Tanfolyamszervezés és –vezetés Általános pedagógiai asszisztensi feladatok
12
Köszönöm megtisztelő figyelmüket. www. tamop. nive. hu velenczei
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.