Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmil Fehér Megváltozta több, mint 10 éve
1
ETR generáció váltás Tanterv konverzió előkészítés Tanterv konverzió (ösvényesítés)
2
Az ösvényes tantervek jellemzői A követelmény rendszer variánsainak elkülönített megjelenítése Olyan tanulmányi útvonal, ahol a végcél ismeretében az ahhoz szükséges elemek kötelező lépéssorként jelennek meg a hallgatónak Csoportba szervezhető közös elemek, egyértelműen megfogalmazott, optimalizált variánsokkal. Ismétlés mentesség (tantárgyak csak egyszer szerepelnek a struktúrában). Az elágazásnál meghozott döntést követően csak a saját ösvény mutatásának lehetősége.
3
A jelenlegi tantervek nem kompatibilis komponensei Egy tanterven belül több mérföldkőbe becsatolt tantárgy jelenléte Kitöltetlen, vagy hibásan kitöltött mérföldkő jellemzők A követelmény rendszerben lehetőségként megjelenített rejtett kötelezőség.
4
Tantervi ismétlések MK-1 –tantárgy 23 MK-2 –tantárgy 23 Ilyen nem lehet! Létre kell hozni kiemeléssel a közös elemeket egy további mérföldkőben. A többes becsatolás oka az, hogy alternatívákat kínáltunk fel. Az ösvény ezeket az alternatívákat teszi egyértelművé. Az alternatívák közös elemei minden ösvényben szerepelni fognak, de a konvertálás nem fut le ismétlések jelenlétében.
5
Hibás mérföldkő megfogalmazások A mérföldkő hierarchia hibája Főmérföldkőként szerepeltetett olyan követelmények, amelyek egymásnak alternatív megoldásai, pl. szakirányok. Ezeket egy főmérföldkő alá kell szervezni, és jelezni a választási kötelezettséget a főmérföldkő jellemzőinél. Mérföldkő jellemzők hibája Ki kell tölteni az elvárt almérföldkő számot. A minimális kredit értéke is legyen kitöltött, és tükrözze az elvárást. Az elvárt szemafor szám helyesen szerepeljen.
6
A követelmény rendszerben lehetőségként megjelenített rejtett kötelezőség. Választhatónak jelzett mérföldkő olyan esetben, amikor nincs alternatíva, de a KPR teljesítéséhez mindenképpen teljesíteni kell valamennyit ebből a mérföldkőből. A KPR–ben szövegesen megfogalmazott elvárások, melyek nincsenek strukturálisan megfogalmazva (naiv tantervi elemek). Ilyenek lehetnek speciális helyzetként jelölve.
7
Ösvényes tantervek típusai Egyösvényes tantervek Ezekből van a legtöbb. Minden esetben ilyen képződik, ha új ösvény nyitásának nem fogalmaztuk meg a feltételeit. Akkor helyes ezek létrejötte, ha nem volt szándékunk alternatív elvárások közti választási kényszert kötelezően megfogalmazni. Többösvényes tantervek Alternatív ösvény nyitásának négy előfeltétele van
8
Ösvény nyitás előfeltételei Legyen a mérföldkő alatt almérföldkő, mert csak almérföldkövek válhatnak szét ösvényekké (egyébként egy triviális ösvény keletkezik) A mérföldkőben az elvárt almérföldkő szám egyel nagyobb legyen, mint a kötelező almérföldkövek száma. A választható almérföldkövek száma nagyobb legyen egynél A mérföldkő elvárt kreditszámának teljesítéséhez legalább egy választható mérföldkő teljesítésére szükség legyen Ha mind a négy teljesül, a konvertáló program kiszámítja és létrehozza a megfelelő számú tantervi variánst, azaz az ösvényeket.
9
Hány ösvény nyílik? Ahányféleképpen a feltételt teljesíteni lehet. Vagyis a nem kötelező almérföldkövek számától és a minimálisan elvárt almérföldkő számtól függ.
10
Mi lesz az ösvények tartalma? A főmérföldkő minden új ösvénynek része lesz a kötelező almérföldköveivel együtt, a nem kötelező almérföldkövei pedig a lehetséges csoportosításokban kerülnek be egy-egy ösvény alá. Ha van a főmérföldkő mellett nem kötelező mérföldkő, akkor az minden ösvénynek része lesz, de ebben nem lehet olyan követelmény, ami része a képzésnek. Abban az esetben, ha a KPR követelményekben magasabb kreditszámot írunk elő, mint a kötelező főmérföldkőben, a választható mérföldkő teljesítését is előírtuk, de nem tudom, hogy a kiértékelésnél mit okoz.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.