Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka."— Előadás másolata:

1 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka Magdolna egyetemi docens, BME Kontakt: Családi Kasszasikerek Program // Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi Zrt., csongor.hajna@provident.hu, +36-20-339-0549csongor.hajna@provident.hu Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program Egyén és gazdaság [ www.csaladikassza.hu ]www.csaladikassza.hu

2 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mi a helyem a társadalomban és a gazdaságban?  Az egyén  Kisebb-nagyobb közösségekben, csoportokban él.  Léte más egyének létét feltételezi. A „társadalom” tagja.  Önállóan, egyedül szinte sosem fordul elő (hosszú távon biztosan nem).  Saját akarata, elvárása, értékítélete, hite, tudása, szükséglete, tapasztalata, stb. van.  Felelős a többiekért.

3 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mivel jellemezhető egy egyén?  tulajdonságaival (öröklött és tanult)  viselkedésével  álmaival, vágyaival  tetteivel  döntéseivel  kapcsolataival

4 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Milyen tényezők befolyásolják az egyén helyét a társadalomban?  Családi háttér  Anyagi helyzet – erőforrásokkal való ellátottság  Kapcsolatok  Munkamegosztásban betöltött szerep Kikből lesznek a sikeres emberek? Minden sikeres ember mögött áll valaki. Téged ki segít? Kire támaszkodhatsz? Te kiket segítesz?

5 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mi az egyén célja a gazdaságban? Többnyire az egyéni szükségletek minél magasabb szintű kielégítése Fogyaszt (pénzt költ, kész terméket használ fel) Termel (erőforrásokat használ fel és alakít át)

6 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Az egyén mint fogyasztó  Fogyasztást befolyásoló tényezők  jövedelem  termékek árai  preferenciarendszer  normák, konvenciók, szokások  társadalmi csoporthoz tartozás  Fenntartható fogyasztás  Tényleg szükségünk van mindenre, amit megvásárolunk?  Fogyasztási szerkezet – jelenleg túlfogyasztás  a fogyasztás környezetkárosító hatása

7 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Az egyén, mint termelő  Termékeket, értékeket állít elő, szolgáltat  az általunk fogyasztott javakat valakinek meg kell termelnie  sok dolgos kéz + sok tudás + igazságos elosztás  magas életminőség  sok munkanélküli = teher a társadalomnak  Az egyén a munkája után jövedelmet kap, amiből  adót fizet, vásárol, megtakarít

8 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Ma este szórakozni szeretnél menni. Gondold végig! Hova mennél? Kivel mennél? Milyen szempontok alapján döntesz?  Felméri  lehetőségeit  a választását korlátozó tényezőket  Ezek mérlegelésével választja ki a számára legjobbat Hogyan dönt az egyén?

9 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Beszéljük meg! Állampolgári kötelesség?  Mi a következménye az egyénre, a családra és a társadalom egészére nézve, ha valaki nem teljesíti az alábbiakat?  tanulás  egészséges életmód  adófizetés  takarékosság  gyermekvállalás és nevelés  szavazás  jogkövetés  honvédelem  Kötelessége-e mindenkinek dolgozni?  Kiknek igen, kiknek nem? Miért?  Ki tartja el azokat, akik nem dolgoznak?

10 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Társadalmi mobilitás  Az a képesség, hogy az egyén folyamatosan, önállóan keresse és megtalálja azt a helyet a társadalomban, amely leginkább megfelel  képességeinek (képzettség, adottságok, erkölcsi értékrend, …)  saját igényeinek és erőforrásainak (státusz, jövedelem, család elvárásai, befektethető források, …)  a társadalom igényeinek (munkaerőpiac, nemzet- stratégia, kulturális konvenciók, …)  A magas társadalmi mobilitás forrásai  korszerű állampolgári nevelés  következetes társadalmi értékrend

11 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A magas társadalmi mobilitás előnyei  alacsonyabb munkanélküliség  a polgárok saját maguk megkeresik a munkát, nem kell „teremteni” nekik  egészséges munkaerőpiac, amely az igényekből indul ki  magasabb versenyképesség  a dolgozók tudatosan képzik magukat, emiatt értékesebb termékeket képesek előállítani  a dolgozók racionálisan és rugalmasan viselkednek a munkaerőpiacon  nagyobb politikai stabilitás  az állampolgárok nem csak az államtól várják a segítséget, hanem saját maguk is keresik a megoldásokat

12 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n © 2010, Családi Kasszasikerek Program A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. www.csaladikassza.hu A program társult tagjai Budapesti Corvinus Egyetem United Way Magyarország Magyar Máltai Szeretetszolgálat Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás  dr. Daruka Magdolna egyetemi docensnek és a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének a tananyag összegyűjtéséért és formába öntéséért.  Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot.  A Családi Kasszasikerek Program szaktanácsadóinak:  Vörös Éva (United Way), dr. Bodnár Éva (Corvinus Egyetem), Tar-Bárczy Szilvia (Józsefvárosi Családsegítő), Győri-Daniné Szabó Mónika (Máltai Szeretetszolgálat), dr. Majoros Márta szociálpszichológus

13 F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések