Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornélia Juhászné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
2
Bevezetés A Digitális Középiskola gimnázium, esti képzés, mely az e-learning technológiát alkalmazza számítógépen, interneten keresztül. Az oktatásszervező, az oktató és a diák között zajló oktatási folyamatokat képes a digitális hálózati platformon támogatni. A hátrányos helyzetű kistérségekben élő,elsősorban roma hallgatók
3
Cél A hátrányos helyzetűek iskolázottságának növelése.
A képzéshez a szakmai és tárgyi feltételek megteremtése lakókörnyezetükben. Kiépítse a hazai internetes online középfokú távoktatás modelljét. Kialakítsa intézményi alapjait.
4
Oktatási módszertan Digitális Középiskola
5
Oktatási módszertan Az online oktatás előnyei
A digitális tananyag multimédiás és interaktív elemei hatékony tudásátadást valósítanak meg. A személyes jelenlétet igénylő tanórák száma kiegészül az egyéni digitális tanórákkal. Tanulóközösség kialakulását teszi lehetővé
6
Megvalósítás Az iskola működtetői
Földes Ferenc Gimnázium Miskolci Egyetem konzorciuma INNOCENTER Kht. A GKM, illetve jogelődje az IHM, és az OKM támogatásával
7
Megvalósítás Az oktatás technikai háttere
Tananyagfejlesztés Oktatási portál Számítógépek, internet kapcsolat
8
Megvalósítás Oktatási rend
Az éves tananyag 5 modulra van osztva, A 0. modulban a 9. évfolyamon a számítógépes kommunikáció tanítása és gyakoroltatása történik a 10. és 11. évfolyamon informatika 1.-5. modulban az évfolyamok tantárgyai szerepelnek 12. évfolyamon az érettségi előkészítő a modulban
9
Megvalósítás Oktatási rend
● Online oktatás ● Offline oktatás ● Online tanulás ● Offline tanulás Jelenléti tanulás
10
Megvalósítás Tanulási folyamat
A tananyagot mindenki az előre elkészült ütemezés szerint tanulja Előre lehet haladni gyorsabban, mint a megadott ütemezés Ha valamilyen okból lemaradt a tanulásban halasztást kell kérni, melyet a tanulmányi osztály engedélyez
11
Megvalósítás Strukturális eltérések
Mindenki egyéni időbeosztásának megfelelően ütemezheti a tanulást A szaktanárok a konzultációkon találkoznak tanítványaikkal A tananyag elérésének módja a tanuló egyéni lehetőségeitől függ
12
Megvalósítás Regionális Központ
A program szakmai irányítója A tanulók a Regionális Központ tanulói Feladatai: Szakmai felügyelet és irányítás Az oktatás személyi és tárgyi feltételeinek megteremtése A tanítás ütemezése TO működtetése
13
Kistérségi Oktatási Központ
A tanulók lakóhelyének közelében, lehetőleg középiskolában kell kialakítani Feladata: A tanítás, vizsgáztatás Tanügyi dokumentumok kezelése Internet-hozzáférés biztosítása, mentorálás Adatszolgáltatás
14
Megvalósítás Tanári szerepkörök
Oktatásszervezési Tagozatvezető Koordinátor Osztályfőnök,csoportvezető Tanítási Digitális szaktanár (tantárgygondozó) Konzultációs tanár Mentor/teremfelügyelő
15
Jelenléti oktatás Hagyományos tantermi órák a KOK-ban
A KOK szaktanárai tartják A digitális tanár által megadott ütemezésben folynak Feladat: A tananyag áttekintése Lényegkiemelés Kérdések megválaszolása Számonkérések teljesítése
16
Megvalósítás Oktatási technológia
Az oktatási portálnak ki kell szolgálnia: Az oktatási tartalmak megjelenését A kommunikációt A tanügyi nyilvántartások vezetését
17
Megvalósítás A modulok megjelenése
18
Megvalósítás A 10. évf. IV. modul
19
Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok
A segédanyagokat a Földes Ferenc Gimnázium szaktanárai fejlesztették ki. Lehetővé teszi az önálló tanulást a feladatütemezések segítségével. Minden tantárgy oktatási segédanyaga azonos szisztéma szerint épül fel. Leckékre, azon belül fejezetekre van osztva, melyek kötelező és gyakorló feladatokat tartalmaznak.
20
Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok
21
Megvalósítás Fizika 10. évfolyam oktatási segédanyag
22
Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok
23
Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok
24
Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok
25
Megvalósítás Digitális oktatási anyagok
A SULINET Digitális Tudásbázis programjának keretében kifejlesztett digitális oktatási anyagokat a Digitális Középiskola rendszerében is alkalmazzuk
26
Megvalósítás Digitális oktatási anyagok
27
Megvalósítás A Kistérségi Oktatási Központok területi elhelyezkedése
28
Megvalósítás Kommunikáció
Minden hallgató egyedi azonosítóval és jelszóval tudja használni az Oktatási Portált. A segédanyag a oldalon található A hallgatók -ben tudják feltenni kérdéseiket a tantárgygondozóknak A vizsga is részben online
29
Megvalósítás A kommunikáció
30
Megvalósítás Email küldése a szaktanárnak
31
Megvalósítás Fórum
32
Megvalósítás Tanulási folyamat (halasztás kérése)
33
Megvalósítás Online eredmények értékelése
34
Megvalósítás Tantárgyi eredmények értékelése
35
Megvalósítás Tanulói eredmény
36
Megvalósítás Tanulói jelenlétek kimutatása
37
Megvalósítás Tanulói jelenlétek kimutatása
38
Eredmények Érettségi vizsga Beiskolázás
39
Továbbfejlesztési lehetőségek
Területi kiterjesztés Általános iskolai oktatás Szakképzés Országhatáron túli kiterjesztés
40
Törvénymódosítás Törvény részlet KT 131. § részlet
(5) Ha a tananyagot elektronikus adathordozóra történő rögzítés céljára feldolgozzák, és a rögzített tananyag közvetítésére, az elsajátított ismeretek számonkérésére, a pedagógus és a tanuló közötti rendszeres kapcsolattartásra távközlési eszköz beiktatásával kerül sor, az (1)-(4) bekezdésben foglaltakat a következő eltérésekkel kell alkalmazni: a) a kerettantervben meg kell határozni a távközlési eszközön való kapcsolattartás rendjét, a távközlési eszköz közbeiktatásával szervezett tanórai foglalkozások rendjét, a konzultációs tanórai foglalkozások rendjét, b) az oktatás munkarendje esti, levelező, illetve más sajátos munkarend lehet, figyelembe véve a közvetlen konzultációs tanórai foglalkozásokat és a távközlési eszköz útján megtartott olyan tanórai foglalkozásokat, amelyeken - a kerettantervben meghatározott módon - részt kell vennie a pedagógusnak és a tanulónak, feltéve, hogy a tanulói teljesítmény vagy részvétel központi nyilvántartása és ellenőrzése megoldott, c) a tanuló félévkor és év végén osztályozó vizsgán ad számot tudásáról. Az osztályozó vizsga vizsgabizottság előtt folyik, amelynek elnökét a közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal jelöli ki az Országos vizsgáztatási névjegyzékről.
41
Hozzáférés Azonosító: vendeg Jelszó: sajto
42
Köszönöm szíves figyelmüket. Péterné Czakó Edit E-mail:czako
Köszönöm szíves figyelmüket! Péterné Czakó Edit
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.