Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben"— Előadás másolata:

1 Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben
Tóth Tiborné dr. a Kossuth Lajos Gimnázium c. igazgató ja az Új Tudás Program miniszterelnöki megbízottja 2008.

2 Teljesítménymotivációs Pályázati Alap
CÉLOK -a kiemelkedő pedagógus (és munkatársi) teljesítmények erkölcsi és anyagi elismerésével való motiválás, -az intézményi teljesítményértékelő rendszerek működtetése, fejlesztésének ösztönzése, -a „jó gyakorlatok” hazai terjesztése, „horizontális tanulás”, -a pedagógus bérpolitika teljesítmény komponensének az erősítése, -a kormány teljesítmény elvű fejlesztési stratégiájának a támogatása.

3 Teljesítménymotivációs Pályázati Alap keretösszegei
2007: milliárd Ft ,1 milliárd Ft 2009: millárd Ft

4 Pályázati dokumentumok
adatlap kitöltése IMIP: mérési – értékelési rendszer és nevelőtestületi elfogadás igazolása Összefoglaló (max. 2 oldal) célok, Pedagógiai Program, IMIP összhangja Teljesítményértékelés eljárásrendje A működést igazoló dokumentumok

5 Bírálati szempontok a.) A teljesítményértékelési rendszer bemutatása
b.) A teljesítményértékelés eljárásrendje c.) Koherencia d.) Mérhetőség e.) A teljesítményértékelés szempontrendszere f.) A munkaköri leírások tartalma g.) A működést igazoló bizonylatok h.) A rendszer működésének felülvizsgálata

6 Részvétel aTeljesítmánymotivációs Alap pályázatán
állami intézmény: 248; pedagógus létszám: 10119 egyházi és magán fenntartó: 19; pedagógus: központi intézmény: 13; pedagógusok száma: 698 ÖSSZESEN: 280 intézmény 11541 érintett pedagógus

7 A KLG minőségirányítási modell teljesítményméréssel kapcsolatos mérőeszközei
Pedagógus munkaköri leírás a Kossuth L. Gimnáziumban Tanári teljesítményértékelés Értékeltek kézikönyve Értékelő lap Munkatársi teljesítményértékelés Munkatársak teljesítményének értékelése

8 A KLG minőségirányítási modell teljesítményméréssel kapcsolatos mérőeszközei
Vezetésértékelő jegyzék (Hitt) 2005. Csoportértékelés Értékelő lap Teljesítményértékelési hatásvizsgálat (értékelteknek) (értékelőknek) Klíma-teszt 2005/2006.

9 Tanári teljesítmények trendje

10 Munkatársak teljesítménye
Területek 1999 2001 2003 2005 Cél Szakmai munka minősége 62% 72% 69% 73% Munkafegyelem 63% 71% 74% Emberi kapcsolatok, kommunikáció 57% 68% 66% 70% Új iránti fogékonyság 58% Az iskola érdekeinek a képviselete 60% Átlagteljesítmény:

11 Csoportteljesítmények Osztálytanári teamek (7)
Területek Osztálytanári teamek (7) Vertikális teamek (12) Efemer teamek (19) Teamek átlaga Cél 2005 Célorientáltság 78 % 82 % 90 % 84 % 86 % Együttműködés 80 % 92 % Szervezettség 96 % Vezetés 89 % Motivációs tényezők

12 Szakirodalom A pedagógusok és munkatársak munkaértékelése a
Tóth Tiborné dr.: A pedagógusok és munkatársak munkaértékelése a Kossuth Lajos Gimnáziumban. Kézirat, 85 l. Mosonmagyaróvár, 2003. Minőségmenedzsment az iskolában. 331 l. Budapest, Műszaki Könyvkiadó 2000. Az Új Tudás Program számít az innovatív, jól felkészült hazai pedagógusokra! Köznevelés, szeptember

13 évi 130-140 millárd Ft a hazai közoktatás fejlesztésére,
1/3-a költségvetési, 2/3-a EU-s forrásból, évi 25 milliárd Ft a pedagógusok ösztönzésére teljesítménymotiváció, hhh-pótlék, kezdő tanárok kereset kiegészítése, vezetői és/vagy osztályfőnöki pótlék emelés Új Tudás Program

14 A teljesítmény, mint motivációs tényező
Elégedettséget okozó tényezők (motivátorok): teljesítmény, elismerés, fejlődési lehetőség, az intézmény szakmai programja,… Elégedetlenséget okozó tényezők: fizetés, státus, vezetői ellenőrzés, munkakörnyezet,… (megváltoztatásuk az elégedetlenséget csökkenti csupán)

15 A pedagógus bérpolitika stratégiai fejlesztési (teljesítménymotivációs) kerete
Céljai: elismerni a tudást (végzettséget), a szakmai tapasztalatot, gyakorlatot, elismerni a többlet feladatokat ( pl. osztályfőnökség, közép-vezetői megbízatás, közösségi képviselet…) elismerni a teljesítményt (teljesítményhez kötött bérelemek megjelenítésével…) egyeztetni az egyén és a szervezet közös céljait Eszköze: a pedagógus-tudás, teljesítmény és pályakarrier modellhez kapcsolódó komplex teljesítményértékelés

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések