Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergely Magyar Megváltozta több, mint 10 éve
1
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
„A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” Gazda László Elnök Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
2
Páneurópai Korridorok elhelyezkedése
3
Az Összeurópai Közlekedési Rendszer
4
TEN-hálózat
5
A tervezett útvonal
6
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei fejlesztések
7
Az M300 gyorsforgalmi út
10
A konferencia a következő ajánlást fogadta el:
1. Az EU keleti határán belül ma még hátrányos helyzetű térségekben erős növekedéssel prognosztizált áru és személyforgalom számára egy gyorsforgalmi kiépítettségű, összefüggő útvonal kialakítása szükséges az északi országoktól (Skandinávia, Baltikum) Lengyelországon – Szlovákián – Magyarország – Románia – Moldován át Ukrajna irányába, romániai elágazással Bulgáriáig. A gyorsforgalmi útvonal a XXI. század gazdasági és mobilitási követelményeinek megfelelve szolgálja az a térség országainak, lakosságának a fejlődésükhöz kötődő érdekeit.
11
2. A tervezésre javasolt útvonal 2006 októberében elfogadott Közös Nyilatkozatban deklarált Kaunas – Bialystok – Lublin - Rzeszów – Eperjes - Kassa – Miskolc – Nyíregyháza útvonaltól keletre, ahhoz kapcsolódóan, Rzeszów – Mihajlovce – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Szatmárnémeti – Nagybánya – Suceava – Kishinyov – Odessa, Szatmárnémeti elágazással Kolozsvár – Bukarest – Konstanca, Bukarest elágazással Szófia – Várna irányába mutat.
12
3. A kiépítendő új gyorsforgalmi út Rzeszów – Presow – Mihajlovce – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Szatmárnémeti útvonalon segíti a leszakadt keleti régiók együttműködését, ezen belül a területfejlesztését, gazdaságát és erősíti a terület népességmegtartó képességét.
14
Mi változott egy év alatt?
2007. decemberében megszűntek Magyarország, Szlovákia és Lengyelország között az uniós határok. Lehetőség nyílik a régi és az új kapcsolatok létesítésére. Magyarországon Vásárosnamény és Záhony között az M34 gyorsforgalmi út környezetvédelmi engedélyes terve elkészült és elfogadásra került. Szlovákiában, Pozsonyban, Szlovákia és Ukrajna megállapodott abban, hogy a szlovák – ukrán határon Ágcsernyő és Salamon között új közúti határátkelőt nyitnak 2010-ben személy és tehergépkocsik számára, nonstop jelleggel. Magyar – ukrán viszonylatban, várhatóan a hármashatár közelében, új Tisza-híd építésére kerül sor.
15
Elkészült Nyíregyházáig az M3 autópálya.
2013-ig elkészül a Nyíregyháza – Vásárosnamény közötti autópálya szakasz, PPP Programban. Az M49 Ököritófülpösig 2x1 sávval (a forgalom nagyságától függően ez még változhat)
16
Közúti teherforgalom Záhonyban (kamionok száma évente)
18
Javaslatok a továbblépéshez
A felvázolt koncepcióban az érintett országoknak egyet kell érteni és azt támogatni kell. Gazdasági és közlekedési tanulmányterv készítés pl. EU-s pályázatból, Románia – Moldova – Ukrajna viszonylatban. Közös Tisza-híd építése a magyar – ukrán – szlovák hármashatáron, vagy magyar – szlovák viszonylatban.
19
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.