Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA"— Előadás másolata:

1 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
Bob Browaeys , 18: :30

2 ÖRÖM A Belga LSZ Fejlesztési Terve 4. Előadó = JÁTÉKOS
3. Módszer = JÁTÉK és egyéb formák Fiatal játékos Felnőtt labdarúgó 2. Program = TANTERV 1. Filozófia = részterületek FELÁLLÁS ÖRÖM

3 A Belga LSZ Fejlesztési Terve
1. Az ÖRÖM aspektus

4 ÖRÖM = a játékkal tanulni
Mindenkinek öröm: 5 évesektől a profi labdarúgókig A felnőttek is azért jönnek az edzésre, hogy játsszák a futballt Öröm minden játékosnak, beleértve a kevésbé tehetségeseket is!

5 ÖRÖM = a játékkal tanulni!
Akár vesztünk, akár nyerünk, mi örömünket leljük!

6 A BELGA SZÖVETSÉG FEJLESZTÉSI TERVE
2. A KÉPZÉSI aspektus

7 KÉPZÉS = lépésről lépésre tanulni
KIVÁLASZTÁS = viszony a labdához (5 – 7 évesek) EGYÉNI fejlődés (7 – 17 évesek): Alap jártasság és taktika = ALAPOK Beilleszkedés a csapatba = CSAPATTAKTIKA VÉGEREDMÉNY = beilleszkedés a felnőtt futballba (17 éves kortól)

8 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
3. A FILOZÓFIA TERÜLETE

9 A LABDARÚGÁS RÉSZTERÜLETEKRE OSZTVA = FEJLESZTÉSI FILOZÓFIA
Zóna Részterület! Játék elképzelés és nem játékrendszer! Alapelvek a labda elvesztésekor (B és a labda birtoklásakor (B )!  Azon részterületek alapelvei vannak felhasználva a 11:11 elleni játékban, melyekből a csapattaktika fakad.  A Tanterv tartalmazza a csapattaktikát, melyet az 5-5, 8-8 és a elleni játékban tanulnak meg (következő dia)

10 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
4. A TANTERV

11 FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
A tanulás: Állandó folyamata: a fejlesztés célterületei tól.... át.... ig (= fejlődési vonal) összegezve: a már megszerzett készségek jelentik a még megtanulandó készségek alapját A fejlesztési modell a labdarúgásban: A fejlesztési modell a „labdajátékok”-ra támaszkodik A fejlődés 4 szakasza: egyik szakaszból a másikba való folyamatos átmenet A korosztály a vezérfonal: minden fejlődési szakaszban nagy egyéni különbségek lehetnek (Kronológiai és biológiai életkor) Az utánpótlás edzőknek a fejlesztési modell szintjeire támaszkodva kell megismerni a célterületeket, az összefüggéseket.

12 FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
2 : 2 ellen: párharc (20m x 12m)

13 FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
5 : 5 ellen: rombusz (35m x 25m) ROMBUSZ

14 FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
8 : 8 ellen: dupla rombusz (60m x 40m) DUPLA ROMBUSZ

15 FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
11 : 11 ellen: (100m x 60m)

16 CSAPATTAKTIKA: meghatározás
A cselekvések összessége ugyanúgy működik, mint az egyéni játékos, független a játékrendszertől, játékelgondolástól, az alapokat és a fizikai, mentális készségeket használja fel

17 A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján
A tanulás összesítő folyamat 11-11 ALAPOK CSAPAT TAKTIKA FIZIKAI MENTÁLIS 8-8 5-5 2-2

18 A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján
Az alapok és a csapattaktika áthelyezése minden fejlesztési szintre Az edzés eszközök áthelyezése fizikális szintre A jellegzetességek áthelyezése mentális szintre BASICS TEAM TACTICS PHYSICAL MENTAL 2-2 5-7 years 5-5 7-9 years 8-8 9-11 years 11-11 (1) 11-13 years 13-15 years 11-11(2) 15-17 years

19 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
5. JÁTÉK és KÖZBÜLSŐ gyakorlatok

20 AZ ÁTVITEL SZABÁLYA “Egy bizonyos tevékenységgel (edzés) megszerzett képesség csak akkor vihető át új körülmények közé (mérkőzés), ha a két helyzet között maximális hasonlóság áll fenn. ?

21 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
6. FIGYELEM A JÁTÉKOSON

22 FIGYELEM A JÁTÉKOSON

23 Erős tanulási környezet
Meghatározás Érdeklődést keltő és ösztökélő tanulási környezet Kölcsönhatás edző és játékos között Mérkőzésre fókuszáló célok és játékhelyzetek A játékosnak megadni a lehetőséget, hogy maga oldja meg a játék helyzeteket A tanulási környezet a felelős a tanulási eredményekért

24 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
Több játék Több öröm És több érzék!


Letölteni ppt "A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések