Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJakab Szőke Megváltozta több, mint 10 éve
1
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
Bob Browaeys , 18: :30
2
ÖRÖM A Belga LSZ Fejlesztési Terve 4. Előadó = JÁTÉKOS
3. Módszer = JÁTÉK és egyéb formák Fiatal játékos Felnőtt labdarúgó 2. Program = TANTERV 1. Filozófia = részterületek FELÁLLÁS ÖRÖM
3
A Belga LSZ Fejlesztési Terve
1. Az ÖRÖM aspektus
4
ÖRÖM = a játékkal tanulni
Mindenkinek öröm: 5 évesektől a profi labdarúgókig A felnőttek is azért jönnek az edzésre, hogy játsszák a futballt Öröm minden játékosnak, beleértve a kevésbé tehetségeseket is!
5
ÖRÖM = a játékkal tanulni!
Akár vesztünk, akár nyerünk, mi örömünket leljük!
6
A BELGA SZÖVETSÉG FEJLESZTÉSI TERVE
2. A KÉPZÉSI aspektus
7
KÉPZÉS = lépésről lépésre tanulni
KIVÁLASZTÁS = viszony a labdához (5 – 7 évesek) EGYÉNI fejlődés (7 – 17 évesek): Alap jártasság és taktika = ALAPOK Beilleszkedés a csapatba = CSAPATTAKTIKA VÉGEREDMÉNY = beilleszkedés a felnőtt futballba (17 éves kortól)
8
A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
3. A FILOZÓFIA TERÜLETE
9
A LABDARÚGÁS RÉSZTERÜLETEKRE OSZTVA = FEJLESZTÉSI FILOZÓFIA
Zóna Részterület! Játék elképzelés és nem játékrendszer! Alapelvek a labda elvesztésekor (B és a labda birtoklásakor (B )! Azon részterületek alapelvei vannak felhasználva a 11:11 elleni játékban, melyekből a csapattaktika fakad. A Tanterv tartalmazza a csapattaktikát, melyet az 5-5, 8-8 és a elleni játékban tanulnak meg (következő dia)
10
A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
4. A TANTERV
11
FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
A tanulás: Állandó folyamata: a fejlesztés célterületei tól.... át.... ig (= fejlődési vonal) összegezve: a már megszerzett készségek jelentik a még megtanulandó készségek alapját A fejlesztési modell a labdarúgásban: A fejlesztési modell a „labdajátékok”-ra támaszkodik A fejlődés 4 szakasza: egyik szakaszból a másikba való folyamatos átmenet A korosztály a vezérfonal: minden fejlődési szakaszban nagy egyéni különbségek lehetnek (Kronológiai és biológiai életkor) Az utánpótlás edzőknek a fejlesztési modell szintjeire támaszkodva kell megismerni a célterületeket, az összefüggéseket.
12
FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
2 : 2 ellen: párharc (20m x 12m)
13
FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
5 : 5 ellen: rombusz (35m x 25m) ROMBUSZ
14
FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
8 : 8 ellen: dupla rombusz (60m x 40m) DUPLA ROMBUSZ
15
FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN
11 : 11 ellen: (100m x 60m)
16
CSAPATTAKTIKA: meghatározás
A cselekvések összessége ugyanúgy működik, mint az egyéni játékos, független a játékrendszertől, játékelgondolástól, az alapokat és a fizikai, mentális készségeket használja fel
17
A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján
A tanulás összesítő folyamat 11-11 ALAPOK CSAPAT TAKTIKA FIZIKAI MENTÁLIS 8-8 5-5 2-2
18
A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján
Az alapok és a csapattaktika áthelyezése minden fejlesztési szintre Az edzés eszközök áthelyezése fizikális szintre A jellegzetességek áthelyezése mentális szintre BASICS TEAM TACTICS PHYSICAL MENTAL 2-2 5-7 years 5-5 7-9 years 8-8 9-11 years 11-11 (1) 11-13 years 13-15 years 11-11(2) 15-17 years
19
A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
5. JÁTÉK és KÖZBÜLSŐ gyakorlatok
20
AZ ÁTVITEL SZABÁLYA “Egy bizonyos tevékenységgel (edzés) megszerzett képesség csak akkor vihető át új körülmények közé (mérkőzés), ha a két helyzet között maximális hasonlóság áll fenn. ?
21
A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
6. FIGYELEM A JÁTÉKOSON
22
FIGYELEM A JÁTÉKOSON
23
Erős tanulási környezet
Meghatározás Érdeklődést keltő és ösztökélő tanulási környezet Kölcsönhatás edző és játékos között Mérkőzésre fókuszáló célok és játékhelyzetek A játékosnak megadni a lehetőséget, hogy maga oldja meg a játék helyzeteket A tanulási környezet a felelős a tanulási eredményekért
24
A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
Több játék Több öröm És több érzék!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.