Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKatalin Királyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat
Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
2
Az iskola bemutatása 2008 július 1-ig
3
Iskolarendszerű képzés
Közel 500 tanuló 2001-től ECDL vizsgaközpont – 10. osztály végére ECDL bizonyítvány megszerzésének lehetősége Nyelvi előkészítő osztály indítása Szakmai alapozó és érettségi utáni OKJ szerinti szakképzés az alábbi területeken: Gépész Informatika és hírközlés OKJ képzések: Műszaki informatikus Rendszerinformatikus Multimédia fejlesztő Épületgépész technikus Gépgyártás-technológiai technikus Fémipari anyagtechnikus
4
Felnőttképzés Akkreditált felnőttkézési intézmény (2004.)
Néhány eddig lebonyolított képzés Pedagógus-továbbképzések (ECDL, Alapfokú számítógéphasználat, szövegszerkesztés) ECDL képzések Számítógép-kezelő (-használó) Számítástechnikai szoftver-üzemeltető Oktatás informatikus NC, CNC gépkezelő NC, CNC gépbeállító Angol és német nyelvi képzések
5
Infrastruktúra Tantermek Könyvtár (Műszaki Könyvkiadó referencia)
15 db osztályterem 8 db informatika szaktanterem 164 munkaállomás 1 db multimédia stúdió 12 munkaállomás 1 db folyamatirányító szaktanterem 1 db mechanikai mérő 1 db CNC szaktanterem 1 db Épületgépész szaktanterem Tornaterem Könyvtár (Műszaki Könyvkiadó referencia) A tantermek zöme kivetítővel felszerelt Helyi hálózat Windows 2003 és Linux szerverekkel Web- és mail szerver
6
Változások az iskola szakképzésében
2008. július 1-től az intézmény szakképzése szervezeti szempontból a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumhoz került át. A képzések helye nem változott. Indított szakmák Informatika szakmacsoport informatikai rendszergazda szakma Webmester elágazása (OKJ ) Informatika szakmacsoport informatikai hálózat telepítő és -üzemeltető elágazása (OKJ ) Épületgépész technikus (OKJ ) Gépgyártás-technológiai technikus ( ) Szakképzés a fenti dátummal csak felnőttképzésben valósul(hat) meg.
7
Munkaerőpiaci változások az IT területén
10
Az elmúlt két tanévben a szakképző évfolyamokra belépő tanulók számának változása régiónként
12
A diagramokról leolvasható:
a belépő tanulók száma alapján régiónkban kiugróan nőtt az igény az informatikai képzések iránt Közép- és Nyugat-Dunántúlon a kínálat csökkenést mutat Békés megyében visszaesés tapasztalható – a beiskolázások számának változása követi a munkaerőpiaci igényeket az országos trend a túlképzés irányába halad
15
A szakképzés problémái
A felsőoktatás elszívja a jól teljesítő tanulókat, a szakképzésbe alig a szakmát tanulni vágyó hallgató. A szakképzésre érkező tanulók parkolópályának használják (családi pótlék, munkanélküliség elodázása, sikertelen felételi a felsőoktatásba). A végzett hallgatók megyénkben szakmájában való elhelyezkedésének esélye csekély. Az oktatás nem a munkaerőpiaci igényekhez, hanem a jelenlévő tanulók szintjéhez, igényeihez igazodik, felhígul Önkormányzati fenntartású iskolák és a magániskolák versenye Az OKJ-ben jelenlévő szakmák „túlképeznek”, a megszerezhető tudás nem arányos a – különösen Békés-megyében - felkínált állásokhoz szükséges ismeretekkel. Szakképzésben való oktatásra szaktanárokra lenne szükség
16
Mi lehet a megoldás a kereslet-kínálat összehangolására?
Regionális fejlesztési és képzési bizottságok (RFKB)? Mennyire pontosan képesek becslést adni a várható munkaerőpiaci keresletre? Milyen módszereket használnak? Milyen időtávlatra tudnak becslést adni?
17
Vége?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.