Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP-170013 Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP-170013 Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia."— Előadás másolata:

1 Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP-170013 Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia

2 DAT 2006 2 Partnerség: Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Budapest Magyar Tartalomipari Szövetség, Budapest Europäische Bildungswerke für Beruf und Gesellschaft e.V., Magdeburg Centro Servizi “Cultura Sviluppo” Srl., Pistoia

3 DAT 2006 3 Szükséglet, háttér: 45.000 magyar látássérült 7-10 %-a foglalkoztatott Hagyományosnak mondható „vak szakmák” megszűnése Alacsony (szak)képzési szint vakoknál és látássérülteknél Nemzetközi trendek a call center piacon – ugrásszerű fejlődés

4 DAT 2006 4 Koncepció: Magasabb munkaerő-piaci értéket képviselő szakképzés elérhetősége vakok és látássérültek számára. A vak és látássérült munkavállalók taníthatók és alkalmazhatóak telefonos ügyfélszolgálati munkakörökben. A „bonyolult” call center szoftverek világában is létezik technikai megoldás vak emberek call centerekben történő foglalkoztatására. A vak és látássérült emberek adottságai előnyösek lehetnek ezen a munkaterületen. A munkaadók szívesen foglalkoztatnak látássérülteket, megfelelő és számukra kielégítő információk birtokában.

5 DAT 2006 5 A modell: Technológiai és humán követelmények felállítása – Call center technológiák vizsgálata – Hallgatók – Oktatók – Ki a megfelelő oktató? – Munkaadók Szakmai tananyag tartalmának meghatározása (IT, CC) Gyakorlati tananyag tartalmának meghatározása – Együttműködő call center cégek keresése Tesztkurzus a partnerországokban Kísérleti jellegű foglalkoztatás

6 DAT 2006 6 A megvalósítás I.: Meghatároztuk a vakok számára adaptálható call center tevékenységi köröket, valamint kompetenciák listáját. Kidolgoztuk az IT és call center ismeretek adaptált szakmai anyagait. „InfoOlvasó” és „InfoReader” Ajánlást készítettünk munkaadók számára a foglalkoztatással kapcsolatos humán és infrastruktúrális követelményekről. Útmutatót dolgoztunk ki CC szoftverek akadálymentesítéséhez. Meghatároztuk az oktatók számára szükséges speciális ismereteket.

7 DAT 2006 7 A megvalósítás II.: Látássérültek számára adaptált személyiségfejlesztő és álláskeresési technikák modulokat dolgoztunk ki. A vak képzendők felvételi eljárásának módszertanát határoztuk meg (kiválasztás, alk. vizsga, munkapróba). Gyakorló feladatok és vizsgafeladatok kidolgozása történt a tesztkurzus számára. Létrehoztuk a www.ebcul.org honlapot.www.ebcul.org European Blind Computer User License Tesztkurzusokat bonyolítottunk le a partnerországokban. Kísérleti foglalkoztatás

8 DAT 2006 8 Projekt eredményei, termékek: Munkaadóknak szóló tájékoztató CD és brosúra Cél: munkaadók ösztönzése a CC szektorban Oktatói „kézikönyv” CD formátumban Cél: speciális ismeretek közvetítése a CC oktatók számára Munkavállalói oktató CD Cél: vak munkavállalók felkészítése CC munkavégzésre www.ebcul.org – European Blind Computer User License www.ebcul.org Az Európai Vak Számítógép-használói Jogosítvány az első nemzetközi IT képzési és tanúsítási megoldás

9 DAT 2006 9 Tapasztalataink: A vak munkavállalók képesek telefonos ügyfélszolgálati munkakörök betöltésére a fentiek figyelembevételével, speciális képernyőolvasó szoftver segítségével. A munkaadói oldal könnyen „meggyőzhető”. A látássérült munkavállalók ezen a területen kiválóan helytállnak, adottságaikat ki tudják használni. Szemléletmód-váltás szükséges a távmunka felfogásunkkal kapcsolatosan. Segédeszköz – rehabilitáció - foglalkoztatás

10 DAT 2006 10 Kapcsolat: lengyelsz@ngo.hu


Letölteni ppt "Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP-170013 Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések