Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNikolett Takácsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter singer.peter@ofi.hu
2
Röviden a FÁK-ról Célcsoport: hátrányos helyzetben/településen élő fiatal roma felnőttek Cél: javítani a fiatalok munkaerő-piaci esélyeit érettségi bizonyítványhoz jutással és szakmai végzettséggel Tevékenységek: - munka – ped. asszisztens egy ált. isk.-ban - tanulás – ua-ban az ált. isk.-ban mentorok segítségével és vizsgák letétele egy felnőttek gimnáziumában
3
Mire vállalkoztak az általános iskolai tanárok? Iskolánként 2 mentor: egy a humán és egy a reál tárgyak mentorálására Hetente 2 óra mentori foglalkozás, konzultáció (nem tanóra)
4
Mit vártunk a tanároktól? Ismerje meg az adott tantárgycsoport középiskolai tananyagát Tisztában legyen az érettségi követelményrendszerével (a vizsgaközponttal való folyamatos kommunikáció) Nyitott legyen az innovációra Képes legyen kilépni a hagyományos tanár szerepéből és egy új szerepet betölteni Vállalkozzon új tevékenységekre: - az önálló tanulás segítése - folyamatos kommunikáció szakmai kérdésekben (vizsgaközpont, OKI) - a mentorált személy mentális, lélektani támogatására
5
Mentorképzés A mentor fogalmának tisztázása, tevékenységének leírása (nem tanítás, hanem a mentorált tanulásának elősegítése!) A mentorszereppel való megismerkedés és azonosulás Felkészítés a mentorpedagógiai módszerek használatára – a központi kérdés: a mentorálás módszertana Az egyéni tanulástámogatás elmélete és gyakorlata Új tartalmak: kommunikáció, tanulásmódszertan, előítélet- kezelés A felnőttoktatás sajátosságai (andragógiai ismeretek) tréningmódszer
6
Köszönöm a figyelmet! Singer Péter singer.peter@ofi.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.