Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT."— Előadás másolata:

1 dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
AZ ÚJ OKJ INFORMATIKAI SZAKMÁI ÉS A DIGITÁLÁLIS KREATÍV IPARÁGAK „DAT 2006” KONFERENCIA GAZDASÁG VEZÉRELT INFORAMATIKAI SZAKKÉPZÉS BUDAPEST, november 21.

2 ÚJ INFORMATIKAI SZAKMÁK - DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK - ELŐADÁSVÁZLAT
A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA AZ INFORMATKAI KÉPZÉSEKERE STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS) TARTALOM ( LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK) INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, SZOLGÁLTATÁSOK) FEJLESZTÉSI, BEVEZETÉSI FELADATOK ÖSSZEFÜGGÉSEK (SZAKMÁK – DIGITÁLIS KREATÍV IPARÁGAK)

3 AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK (OKJ - RÉGI)
OKJ szám Megnevezés Szint Számítógép-kezelő (-használó) Alapfokú PLC-programozó Gazdasági informatikus II. Középfokú Számítástechnikai szoftver-üzemeltető Informatikai hálózattelepítő és üzemeltető Gazdasági informatikus I. Emelt szintű Információrendszer szervező Informatikus (tér, műszaki, oktatási, rendszer) Számítástechnikai programozó Számítógéprendszer programozó CAD-CAM tervező, dokumentációkezelő informatikus Multimédia-fejlesztő Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Felsőfokú Műszaki informatikai mérnökasszisztens

4 AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK - RÉGI

5 AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK
Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS 55 Általános rendszergazda Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Telekommunikációs asszisztens Web-programozó 54 Adatbázis adminisztrátor Adatbázistervező Adatelemző CAD-CAM informatikus 31 Számítógépes műszaki rajzoló Informatikai alkalmazásfejlesztő Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő Információrendszer-elemző és -tervező Internetes alkalmazásfejlesztő Szoftverfejlesztő IT kommunikációs szolgáltató IT mentor Közösségi informatikai szolgáltató Oktatási kommunikációtechnikus Informatikai rendszergazda 52 IT kereskedő Informatikai hálózattelepítő és -üzemeltető

6 AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK
Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS 52 Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54 Informatikai műszerész IT biztonság technikus Számítógéprendszer-karbantartó Szórakoztatótechnikai műszerész Webmester Informatikus Gazdasági informatikus Infostruktúra menedzser Ipari informatikai technikus Műszaki informatikus Távközlési informatikus Telekommunikációs informatikus Térinformatikus Multimédia-alkalmazás fejlesztő Designer E-játék fejlesztő E-learning tananyagfejlesztő Multimédiafejlesztő Tartalommenedzser 33 Számítógép-szerelő, -karbantartó

7 AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA
12 SZAKMA

8 AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA
12 ALAPKÉPZÉS 3 RÉSZKÉPZÉS 27 ELÁGAZÁS

9 A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI
RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS ( TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság) MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző. KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT .

10 SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI
A RÉSZ-, ÉS ALAP SZAKKÉPZÉSEK , ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK A RENDSZERE RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja bemeneti tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

11

12 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS
A SZAKMAI FELADATOK - FELADATPROFIL SZAKMAI ISMERETEK SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁS MÓDSZERKOMPETENCIÁK TÁRSAS KOMPETENCIÁK SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK K O M P E T ENC I A PROF L

13 Az informatikai képzések alapmodulja FELADATPROFIL
Számítógépet kezel, szoftvereket használ Hardvert üzemeltet, szoftvert telepít Irodai programcsomagot egyedi és integrált módon használ Multimédiás- és kommunikációs alkalmazásokat kezel Adatmentést végez, informatikai biztonsági eszközöket használ LAN és WAN hálózatokat használ Informatikai angol nyelvű szöveget megért Tevékenységét dokumentálja Munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez Szoftver használati jogokat használ Betartja a munkavégzéssel összefüggő szabályokat A munkahelyi minőségbiztosítási előírásokat alkalmazza Tervezi és szervezi a munkavégzést

14 TARTALOMFEJLESZTÉS: KOMPETENCIAPROFIL
VALAMENNYI INFORMATIKIA KÉPZÉSBEN AZ ELSŐ MODUL a szakmai ismeretre és alkalmazásra a felkészítés azonos tartalommal bír: ECDL SZAKMAI ISMERET ÉS GYAKORLATI TUDÁS HÁLÓZATI ISMERETEK, MULTIMÉDAI ALAPOK SZAKMAI SZÓKINCS TANULÁSA, ALKALMAZÁSA SZAKMAI ANGOL NYELVI KOMPETENCIA EGYÉNI, TÁRSAS ÉS MÓDSZERKOMPETENICIÁK FEJLESZTÉSE (Csoportmunkára, együttműködésre, pontosságra, felelősségvállalásra felkészítés fejlesztő tréningekkel.)

15 A LEGFONTOSABB ELTÉRÉSEK
TANÍTÁS ÉS FEJLESZTÉS (tréningek) (Megtanítani alkalmazásra, egyéni és csoportos gyakorlaton) TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés) ALGORITMIKUS GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (gondolkodási készség fejlesztése) ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

16 MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ?
MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁS A FEJLESZTÉSBEN SZOLGÁTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA MODULOKBÓL ÉPÜLŐ , RUGALMAS TANÍTÁS TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN

17 TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK
TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS TRÉNINGEK , KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS)

18 SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE
ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER E-KONZULÁCIÓS RENDSZER E-VIZSGA RENDSZER TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS)

19 MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ?
A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési) MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák) A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai) FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK HASZNÁLATÁRA (TANÁROK ÉS TANULÓK)

20 KÉPZŐK ÉS DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK ?
ÖSSZEFÜGGÉSEK KÉPZŐK ÉS DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK ? Az új OKJ szakmái között elegendő olyan fejlesztés van, melyek a digitális kreatív iparágak számára képeznek szakembereket TOVÁBBI SZAKMÁK ! A legfontosabb eredménye a szakmafejlesztésnek, hogy olyan képzések jöttek létre, melyek a munkavégzéshez jelenleg szükséges kompetenciákra készítenek fel. A KÉPZŐK ÉS AZ IPARÁG EGYÜTTMŰKÖDÉSE A min. 3 HÓNAPOS SZAKMAI GYAKORLAT TERVEZÉSÉBEN ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁBAN ELENGEDHETETLEN.

21 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET
TOVÁBBI INFORMÁCIÓK:


Letölteni ppt "dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések