Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft."— Előadás másolata:

1 A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.

2 Tulajdonos: Gyula Város Önkormányzata Alaptevékenységek:  vízellátás  szennyvízelvezetés és tisztítás  települési szilárd és folyékony hulladék gyűjtés, kezelés, ártalmatlanítás

3 Hulladékgazdálkodás Hulladékszállításba bevont lakosok száma:  32 055 fő Hulladékszálításba bevont lakások száma:  13 312 fő Hulladék éves mennyisége:  kb. 8 000 tonna Hulladék díj:  2002. július 31-ig - lakásra vetített egységes díj  2002. augusztus 1-jétől – kéttényezős díj rendelkezésre állási díj + egyszeri ürítési díj az edényzet mérete alapján

4 Jogszabályi háttér 242/2000. (XII.23.) Korm. Rendelet 4.§ és 7.§ (2) 4. § (1) A települési hulladék kezelésére irányuló közszolgáltatás díját az önkormányzat képviselő-testülete a rendeletében meghatározott közszolgáltatással arányosan állapítja meg. (2) A közszolgáltatás díjának meghatározásakor annak részeként átalány jellegű díjelem, illetve a díj meghatározására kiható vélelem csak a közszolgáltatás jellegével összefüggésben - a közszolgáltatást igénybe vevők jogainak és érdekeinek figyelembevételével -, kivételesen alkalmazható. 7. § (2) Az egységnyi díjtétel: a) a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatás esetén a gyűjtőedényzet egyszeri ürítési díja, illetve az elszállításra átvett hulladék tömeg vagy térfogat szerint meghatározott díja

5 Jogszabályi háttér 2002. októberben a Békés Megyei Közigazgatási Hivatal törvényességi észrevételt tett 2003. ugusztus 1-jétől ürítésre vetített díj 64/2008. (III.28.) Korm.rendelet:  egytényezős közszolgáltatási díj Az egytényezős közszolgáltatási díj problémája „7. § (3)A fizetendő közszolgáltatási díj az egységnyi díjtétel és a díjfizetési időszakban ürített hulladékmennyiség szorzata. (4)Az ürített hulladékmennyiség az edényszám, az ürítési szám és a tömegben vagy térfogatban meghatározott hulladékmennyiség szorzata.” Amennyiben térfogatban határozzuk meg a hulladék mennyiséget, akkor a kétszeres térfogatú edény ürítési díja kétszeres. A felmerülő költség nem így aránylik egymáshoz. Sérül a szolgáltatás-ellenszolgáltatás elve!

6 Jogszabályi háttér  kéttényezős közszolgáltatási díj 8. § „( 5) Az alapdíj (rendelkezésre állási díj) legfeljebb a közszolgáltatási díjnak 40%-a lehet” 2008. májusban a Közig. Hivatalhoz fordultak az emeletes házak díjával kapcsolatban 2009. április 1-jétől bevezetésre került a kéttényezős díj:  bevezetés indokoltsága:  csökkenő igénybevétel (lakatlan lakások, lakótelepek)  csökkenő hulladék mennyiség (szelektíven gyűjtő lakók)  az állandó költségek jelentősen nem csökkenthetők

7 Közszolgáltatási díj = rendelkezésre állási díj (alapdíj) + ürítési díj Összes ráfordítás = vállalkozói ráfordítás + lakossági ráfordítás + biohulladék ráfordítás Lakossági ráfordítás = szállítási ráfordítás + ártalmatlanítási ráfordítás Kéttényezős díj

8 Alapdíj = lakossági ráfordítás max. 40% a szolgáltatással rendelkező ingatlanok száma Alapdíj : közszolgáltatási díj max. 40%-a (A 64/ 2008. (III.28.) Korm. rend. 8.§. (5) bekezdése) Egységnyi díjtétel = lakossági ráfordítás-alapdíjban megtérülő ráford. éves ürített hulladékmennyiség Ürítési díj = egységnyi díjtétel x díjfizetési időszakban ürített hulladékmennyiség Kéttényezős díj

9 A Kéttényezős díj problémája a 40%-os alapdíjrész nem reális, valójában ennél magasabbak a hulladékmennyiségtől független költségek A szolgáltatási díjra vonatkozó rendelet általános problémája nem kezeli a lakatlan ingatlanok kérdését az alapdíjat a lakatlan ingatlanok után is fizetni kellene, hiszen a szolgáltató bármikor rendelkezésére áll.

10 Tett intézkedések a szolgáltatás szüneteltetése esetén az edényzetet vissza kell szállítani rendszeres ellenőrzés Jelenlegi díjak Családi házak: Rendelkezésre állási díj: 375 - Ft/hó/háztartás+ÁFA Ürítési egységdíj: 2,40 - Ft/liter+ÁFA Ürítési díj: 30 literes edény: 290 Ft/hó+ÁFA 60 literes edény: 575 Ft/hó+ÁFA 110 literes edény: 1055 Ft/hó+ ÁFA 120 literes edény: 1150 Ft/hó+ÁFA 240 literes edény: 2305 Ft/hó+ÁFA 1100 literes edény: 10560 Ft/hó+ÁFA

11 Jelenlegi díjak Biohulladék: Rendelkezésre állási díj: 230 - Ft /hó/háztartás+ÁFA Ürítési egységdíj: 0,90 - Ft /liter+ÁFA Ürítési díj: 60 literes edény: 215 Ft/hó+ÁFA 120 literes edény: 430 Ft/hó+ÁFA 1100 literes edény:3960 Ft/hó+ ÁFA

12 Jelenlegi díjak Emeletes házak: Rendelkezésre állási díj: 460 - Ft /hó/háztartás+ÁFA Ürítési egységdíj: 2,70 - Ft /liter+ÁFA Ürítési díj: 120 literes edény: 2590 Ft/hó+ÁFA 240 literes edény: 5185 Ft/hó+ÁFA 720 literes edény:15550 Ft/hó+ÁFA 1100 literes edény:23760 Ft/hó+ÁFA

13 www.gyulaikozuzem.hu www.gyula.hu

14 KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések