HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi."— Előadás másolata:

1 HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi Konferencia, 2013. április 3.

2 VÁLTOZÁSOK A HAGYOMÁNYOS HATÓSÁGI MUNKÁBAN FOKOZÓDÓ HATÓSÁGI AKTIVITÁS – FOGYASZTÓ- ÉS VÁLLALKOZÓBARÁT MEGOLDÁSOK  hatékonyabb munkamegosztás  segítő szándékú, szolgáltató jellegű hatósági szemlélet  figyelmeztetés és kötelezés – az elsődleges bírság helyett EURÓPAI FOGYASZTÓI KÖZPONT: ÉRDEMI FELLÉPÉSI LEHETŐSÉG A HATÁRON TÚLI PROBLÉMÁK MEGOLDÁSÁBAN IS  több mint 23,5 millió forint összegű érdekérvényesítés 2011-2012-ben  „kiváló” értékelés az Európai Uniótól

3 MÉRLEG, EREDMÉNYEK  TOVÁBB CSÖKKENŐ KIFOGÁSOLÁSI ARÁNY, NÖVEKVŐ JOGKÖVETÉS  HARMADIK HELY A RAPEX LISTÁN, MÁSODIK HELY AZ IDEI ÉV ELSŐ NEGYEDÉVÉBEN  NEM PUBLIKUS EREDMÉNY: 2012-BEN AZ NFH AZ I. HELYEN VÉGZETT

4 ÚJ STRATÉGIAI PARTNEREK  EGYÜTTMŰKÖDÉSI TÁRSHATÓSÁGOKKAL ÉS SZAKMAI ÉRDEKKÉPVISELETEKKEL  a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete  az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság  a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal  a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala  Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság  Magyar Kereskedelmi és Iparkamara  Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviselete  Magyar Márkaszövetség  Magyar Védjegy Egyesület  Magyar Építőanyagipari Szövetség  Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület  Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége

5 NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK SZÉLESÍTÉSE  EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁSOK A HATÁR MENTI ORSZÁGOKKAL  Visegrádi Csoport  Ausztria  Csehország  Horvátország  Románia  Szerbia  Szlovénia  Ukrajna

6 ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK  A POZITÍV LISTA ELINDÍTÁSA  jelenleg 1859 vállalkozás szerepel a listán  mindössze 16 esetben kellett intézkedni a listáról való eltávolításról  egyre több az önként jelentkező vállalkozás  2013: ÚJ ELLENŐRZÉSI TERÜLETEK, BŐVÜLŐ LEHETŐSÉGEK

7 ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK  A FOGYASZTÓBARÁT PÁLYÁZAT MEGHIRDETÉSE  folyamatosan növekvő érdeklődés  a pályázatban résztvevők kiterjesztésének igénye  2013: A RENDSZER TOVÁBBFEJLESZTÉSE  új kategóriák, differenciáltabb megkülönböztetések  a határon átnyúló aktivitás és panaszkezelés elismerése, együttműködés az EFK-val: Consumer Friendly Trader

8 ÚJ INNOVATÍV KEZDEMÉNYEZÉSEK  NEMZETI FOGYASZTÓI TERMÉKKOSÁR  hazai formájában egyedülálló kezdeményezés  a programban résztvevők száma folyamatosan nő,  2012-ben kampány hírességek közéleti szereplők részvételével  fotópályázat  2013: ELINDUL A III. MODUL:  a fogyasztók által kiválasztott és megszavazott termékkategória győztes termékeinek laboratóriumi vizsgálata  a hatósági értékelés és a fogyasztók véleményének egybevetése  hatóság ajánlások egy- és többgyermekes családok, egyedülállók számára

9 ÚJ INNOVATÍV KEZDEMÉNYEZÉSEK  A LEGKISEBBEK NEVELÉSE: OKOSKOSÁR  óvodás és kisiskolás korosztálynak szóló ismeretek  játékos formában  a gyerekek észrevétlenül tanulnak és válnak tudatosabbá

10 FOGYASZTÓKAPCSOLAT, TANÁCSADÁS  HÉTVÉGI TELEFONOS ÜGYFÉLSZOLGÁLAT  közvetlen hatósági tanácsadás  növekvő érdeklődés  KÖZPONTI ÜGYFÉLSZOLGÁLATI PONT  PÉNZÜGYI TANÁCSADÓ IRODÁK AZ NFH ÉS A FELÜGYELŐSÉGEK KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL  2011-ben nyolc helyszínen  2012-ben további három helyszín  A FOGYASZTÓK MELLETT A VÁLLALKOZÁSOK IS EGYRE NAGYOBB ARÁNYBAN VESZIK IGÉNYBE A LEHETŐSÉGEKET

11 MEGÚJULT KOMMUNIKÁCIÓ  ÚJ KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK MEGNYITÁSA  a hatóság honlapjának megújítása  Facebook-oldal  Fórum  Twitter  blog  tematikus hírlevelek  Fogyasztóvédelmi Tükör

12 2013: TOVÁBBI TERVEK ÉS LEHETŐSÉGEK  A LEGTÖBB PANASZT GENERÁLÓ TERÜLETEKEN ERŐTELJES HATÓSÁGI FELLÉPÉS  termékbemutatók  energiaszolgáltatások – kiemelt figyelemmel a rezsicsökkentés végrehajtására  tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok  TÁJÉKOZTATÓ TEVÉKENYSÉG TOVÁBBFEJLESZTÉSE  fogyasztók: legidősebb, legrászorultabb korosztály felé  hazai vállalkozások: új oktatási, képzési formák  Kelet felé nyitás: tájékoztatók kínai nyelven

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések