Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÉva Mezeiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kalandorok kíméljenek! 2010. Július 29.
2
A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása (vevő megtartása) –Márkaválasztás befolyásolása A reklám céljainak nagy része hosszútávon valósul meg Hosszútávon a tisztesség a kifizetődő
3
Igaz – hamis?
4
Miért ilyenek a reklámok? Emocionális kontra racionális érvek –Erős verseny, apró különbségek vannak a termékek között –Kutatási eredmények, versenyelőny megjelentetése a reklámban Megtévesztés csak a racionális érvek esetén „szokás” Nézzük meg, mi a reklám valós üzenete? –Hasonlatok (asszociáció, metafóra, analógia, olyan, mint….) –Szavak köznapi értelme –Termékkategóriával kapcsolatos tudás változik
5
A vásárlás nemcsak a konkrét reklámtól függ
6
UCP a reklámozók szemszögéből UCP indoklása: „ … elfogadott intézkedések révén hozzájárul a magas szintű fogyasztóvédelem eléréséhez. … A belső határok nélküli térségben a határon átnyúló tevékenységek előmozdításához létfontosságú a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok fejlődése”
7
Reklám és költségei Egységes európai piacon: –Egységes termékkutatás (egységes érvek) –Reklám gyártási költségeinek csökkentése érdekében szabványosítás –Egységes (regionális médiavásárlás) - uaz a reklám
8
UCP kérdései Megtévesztés – lényeges információk –Apróbetű –Kutatási eredmények elfogadása Más országokban ment reklámok Más – hazai hatóság, szakhatóság véleménye Gyerek vásárlásra történő felszólítása Ingyenesség kérdése
9
Működő önszabályozás Önszabályozás kritériumai az Európai Reklám Kerekasztal alapján Önszabályozás előnyei –Fogyasztónak –Társadalomnak Ha bármi gondot tapasztalnak –Fogyasztói panaszok kezelése: www.ort.hu
12
Köszönjük
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.