Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPiroska Székelyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés
6. előadás
2
Vázlat A hiány betöltésnek módozatai A kiválasztás folyamata
A toborzás célja módszerei Álláskeresés Jelentkezés, önéletrajz
3
A hiány betöltésének módszerei
47-48 Munkakör áttervezés Túlóra Gépesítés, automatizálás Rugalmas munkaidő Részmunkaidős foglalkoztatás Outsourcing Ha egyik sem, akkor felvétel!
4
A kiválasztás folyamata
* Az állás meghirdetése - pályázat vagy önéletrajz és motivációs levél bekérése Dokumentumok, referenciák ellenőrzése Első interjú Szelekciós tesztek Tesztkosár Szimulációs tesztek stb., Második interjú Alkalmazási ajánlat
5
A toborzás célja 47 Olyan munkavállalók keresése és vonzása, akik a vállalatnál szeretnének dolgozni Minél nagyobb a merítés lehetősége, annál nagyobb a megfelelő munkavállaló megtalálásának esélye.
6
Toborzási stratégia Részei:
* Részei: milyen teljesítménykínálatú jelentkezőre van szükségünk (munkakör alapján) milyen eszközök vonzzák a megfelelő embereket hol, hogyan hirdetjük meg ki foglalkozzon a jelentkezőkkel milyen tájékoztatást adunk a cégről milyen időkereteket adunk a folyamathoz
7
Eldöntendő kérdés KIVEL TÖLTSÜK BE A MEGÜRESEDETT MÜNKAKÖRT?
* KIVEL TÖLTSÜK BE A MEGÜRESEDETT MÜNKAKÖRT? BELSŐ VAGY KÜLSŐ JELENTKEZŐVEL?
8
Meghirdetés módszerei
48-50 Belső meghirdetés Munkaügyi Központok megkeresése Szórólapok, táblák, plakátok, stb. Professzionális cégek alkalmazása Elektronikus meghirdetés Hirdetés újságban
9
Belső meghirdetés * Nem formális: a menedzserek tesznek ajánlatot az általuk alkalmasnak tartott jelöltre Formális: Üzemi lapban, hálózaton, faliújságon megjelenik, Jelentkezni lehet rá Megfogalmazott jelentkezési feltételek vannak
10
Belső erőforrások kiaknázása
48 Előnyök A képzés megtérül Előléptetések lehetősége motivál a fejlődésre Nagy a beválás biztonsága Költségtakarékos Könnyű beilleszkedés Segíti a megtartást Hátrányok Belterjesség Kevés jelentkező Nincs munkaerőpiaci összehasonlítás Szubjektivitás a kiválasztásban Korábbi munkatársak ellenállása Konfliktus más pályázókkal
11
Munkatársi ajánlási programok
* Belsőleg meghirdetve Lehet belső jelentkező és belső ajánlás is Ha az ajánlott munkatárs beválik, ajánlási díjat kap az ajánló Hatásai: költségkímélő (nincs költséges toborzás) és Kultúra alakító (felelősség az újak kiválasztásáért)
12
Munkaügyi központ megkeresése
49 Előnyök: Költségkímélő Előszelekciót nyújt A munkaadó erős pozícióban van a tárgyalásokon Hátrány: Munkanélkülieket közvetít – esetenként emberi problémák
13
Szórólap
14
Professzionális cégek
*
15
Új technológiák alkalmazása
49 Internetes álláshirdetések A kereső cégek honlapjain Internetes állásportálokon Önéletrajzi adatbázisok Személyiségtesztek Toborzási szoftverek – amelyek feladata: Önéletrajzok kezelése - Lekérdezések Riportok Piaci információk elemzése – konkurencia figyelés Projektmenedzsment
16
Új technológiák alkalmazása
* Előnyök: Gyorsaság a hirdetésben– percek alatt felkerül egy nyitott pozíció Gyorsaság a keresésben– másodpercek alatt le lehet válogatni Nagyobb merítés A szoftver segíti az adminisztrációt, pl. értesíti a jelöltet Lehet előzetesen csoportokat képezni (pl. nyelvtudás, iparág szt.) Olcsó Korlátozott alkalmazás: Kis és középvállalatok Felsővezetők
17
Az online meghirdetési módok elterjedtsége
* A világ 500 legnagyobb vállalatának 80%-a toboroz az interneten. Becslések szerint a toborzási költségek 70%-át megtakarítják. A megüresedett munkahely betöltési ideje 60%-al rövidülhet. Forrás: Recruitsoft.com
18
Hirdetés Milyen legyen? (marketing funkció) figyelem felkeltő
50-51 Milyen legyen? (marketing funkció) figyelem felkeltő érdeklődést kiváltó mozgósító Tartalma: szervezet neve, tevékenysége, mk. helye betöltendő munkakör leírása követelmények, kép-zettség, kor, gyakorlat juttatási rendszer jelentkezés helye, ideje, formai feltételei
21
A hirdetés hatásai Költséges, de
* Költséges, de gyorsan eljut a megcélzott szegmenshez közvetlen visszajelzést biztosít a cég munkaerőpiaci poziciójáról (jelentkezők száma, minősége) erősíti a vállalat ismertségét, gyakori hirdetés növekedést sejtet
22
Álláskeresés Kell világos stratégia, mit keresek? Önértékelés –
* Kell világos stratégia, mit keresek? Hol vannak ezek? Kreativitás! Folyamatos munkaerő-piaci figyelés Önértékelés – Erősségek, gyengeségek: Lehetőségek, veszélyek
23
Hálózatok révén történő keresés
* Hálózatok révén történő keresés Az Ön hálózatának tagjai (barátok, diáktársak, szakmai szervezetek, munkaközvetítők, üzletemberek) Az „ideális„ és a „biztonsági” alternatíva Óvatosság! Másodlagos vonalak!
24
Önéletrajz Tartalmi összetevők: Személyes adatok Iskolai végzettség
* Tartalmi összetevők: Személyes adatok Iskolai végzettség Gyakorlat – Szakmai életút Egyéb, képesítést nem adó tanfolyamok Nyelvismeret, gk. vezetői eng., stb. Érdeklődés
25
Szabályok az önéletrajz készítésben
* Rövid Professzionális megjelenés Teljesítményre koncentrált Gyorsan áttekinthető
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.