Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBertalan Katona Megváltozta több, mint 10 éve
1
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu konferencia 2009. november 13-14.
2
A lokális erőforrások növekvő szerepe globális gazdasági válság lokális erőforrások ezek egyike: munkaerő szakmai képzettség e
3
Az oktatási rendszer átalakulása Felnőttképzés intézményrendszere a közoktatási, felsőoktatási, illetve szakoktatási intézményrendszer mellett alakult ki 1. A „negyedik fokozat” 2. Életkori skála 3. Intézményes oktatás hatókör ének kiterjedése oktatási rendszerek átalakulása a munkaerő képzésének elsődleges színhelye: felnőttképzés
4
A felnőttképzés átalakulása felnőttképzés célja: rendszerváltás előtti időszakban kilencvenes évektől kezdődően –piaci viszonyok hatása –egyéni igények a felnőttképzés valamennyi területe a munka világához közelebb került
5
Az átalakulás következménye iskolarendszeren kívüli képzések: növekvő fontosságú tényezők településük stabilitásának szempontjából kínálat reagál a gazdaság, a munkaerőpiaci kereslet változásaira képzés struktúrája, tartalmi fejlődése folyamatos előrejelzés, tervezés, változásokra való rugalmas reagálás feltételeinek megteremtése DE: rugalmatlan, nem kellően hatékony a szervezett képzés
6
Az empirikus vizsgálat kis elemszámú, előzetes vizsgálat két hazai nagyvárosban elsődleges cél: tapasztalatszerzés egy országos empirikus kutatáshoz minta: az Országos Képzési Jegyzékben szereplő képzéseket folytató, regisztrált felnőttoktatási intézmények összessége módszer: survey
7
A vizsgálat tárgya 1. a formális és informális intézményi kapcsolatok áttekintése, tekintettel ezek erősségére és jellegére 2. a képzési kínálatot befolyásoló tényezők áttekintése – a társadalom vagy a gazdaság igényei érvényesülnek-e inkább
8
A koordináció modelljei Szép (2009) 1. 1. hierarchikus 2. 2. piaci 3. 3. társulási 4. 4. hálózati
9
Képzések indításának okai piaci modell dominanciája -gazdaság igényei a legfontosabbak emellett: - társadalom igényei - külvilágra nem figyelő szervezeti logika
10
Tervezett szakmák a meglévők arányában, városonként
11
Felkérések gyakorisága diverzifikált felnőttképzés felkérésre indított képzés: valóban keresletre, igényekre reagálás munkaerőpiaci megfelelés
12
Felkérések forrása KKV-k fontos szerepe (77%, 50%) munkaügyi központok (62 %, 43 %) oktatási intézményekkel együttműködés (31%, 50%) civil szervezetek jelentősége
13
Együttműködések jellege KKV-k fontos szerepe munkaügyi központok terembérlés az oktatási intézményektől
14
Az előzetes vizsgálat legfontosabb tapasztalatai külső felkérések nagy aránya KKV-k fontos szerepe munkaügyi központok a legfontosabb finanszírozási forrás képzési együttműködések, közös projektek: kitörési pont a civil szféra, lokális közösségek felé
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.