Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Számítógépes Grafika Programtervező informatikus (esti)‏ Textúrázás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Számítógépes Grafika Programtervező informatikus (esti)‏ Textúrázás."— Előadás másolata:

1 Számítógépes Grafika Programtervező informatikus (esti)‏ Textúrázás

2 Információk Gyakorlati diák: http://hapakj.web.elte.hu/szgesti/

3 Utasítások noFill(): –Nem lesz kitöltése a zárt alakzatoknak beginShape(MODE), endShape([CLOSE]): –Csúcspontokból (vertex) álló összetett alakzatok (shape) megjelenítése –A MODE határozza meg, miként értelmezendőek a beginShape() és endShape() hívások között definiált csúcspontok („összekötési szabály”)

4 Utasítások

5 Textúrázás Minél részletesebb a modellünk, annál több primitívből kell felépíteni Azonban egy bizonyos szint után már nem ésszerű anyagjellemzők és új csúcspontok bevezetésével növelni a részletességet Inkább 2D-s textúrák térbeli alakzatokra feszítésével próbálunk minél élethűbb képet kapni

6 Textúra A textúra (szövet, mintázat) szó hétköznapi értelemben egy tárgy felületének simaságát vagy durvaságát jellemzi (például fakéreg, fém stb.) Számítógépi grafikában egy 2 dimenziós színes képet nevezünk textúrának, egy pontját pedig texel-nek

7 Textúra koordináták megadása Processingben a vertexeknek nem csak pozíciókat, hanem textúrakoordinátákat is meg kell majd adni: vertex(x, y, z, u, v): –A textúra képünknek az (u,v) koordinátájú pontját „feszítsük rá” az adott csúcspontra

8 Texel leképezés

9 Utasítások texture(PImage): –Beállítja a paraméterben kapott képett textúrának textureMode(MODE): –Miként legyenek értelmezve a textúrakoordináták: IMAGE: a képpixeleknek megfelelően NORMAL: [0,1] közé benormálva

10 Normalizált

11 PImage tex ; void setup() { size(600, 600, P3D); tex = loadImage("http://hapakj.web.elte.hu/szgesti/images/Brick.bmp") ; textureMode(NORMAL) ; } void draw() { background(140); camera( 0, 80, 300, 0, 0, 0, 0, -1, 0 ); rotateY(frameCount*0.01) ; beginShape(QUADS); texture(tex) ; vertex(-100,-100,0,0,0) ; vertex(-100, 100,0,0,1) ; vertex( 100, 100,0,1,1) ; vertex( 100,-100,0,1,0) ; endShape() ; }

12 Feladat Textúrázzunk fel két téglalapot a képernyőn különböző textúrával!


Letölteni ppt "Számítógépes Grafika Programtervező informatikus (esti)‏ Textúrázás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések