Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.fszk.hu/dobbanto Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.fszk.hu/dobbanto Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007."— Előadás másolata:

1 www.fszk.hu/dobbanto Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007

2 www.fszk.hu/dobbanto Hogyan csin á ljam? Mit csin á ljak vele?

3 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s … 1 1. A gyermekkép változása – heterogén gyerekcsoportok – szociokulturális különbségek – egyenlőség, esélyegyenlőség, esélyteremtés, – – egyéni sajátosságok szelektív iskolarendszer

4 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s … 2. Információ robbanása – csúcstechnológia – hatalmas mennyiségű információ – praktikus ismeretek, új kompetenciák – modern kommunikációs eszközök

5 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s … 3. A tanulásról alkotott tudás – ismeretátadás – szemléltetés pedagógiája – cselekvés pedagógiája – konstruktivizmus a tanár saját „tanulásfelfogása”

6 www.fszk.hu/dobbanto V á ltoz á s …. tömegesedés információ robbanás technikatanulásfelfogások nyitottság, empátia, alkalmazható ismeretek modern eszközök reflektív szemlélet Az egyén optimális fejlődésének segítése, az egyénhez igazodó tanulásszervezéssel.

7 www.fszk.hu/dobbanto Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Iskola Pedagógus

8 www.fszk.hu/dobbanto A dokumentumokban  jól megfogalmazott célok  operacionalizálás  diák szükségletek  tevékenységkínálat Intézményi lehetőségek I.

9 www.fszk.hu/dobbanto Az oktatási folyamatban  az oktatás tartalma (új kompetenciák), új kompetenciákúj kompetenciák  rugalmas szervezeti keretek (osztálybontás, nívócsoport, feladatra szerveződő team),  szervezési módok (egyéni, pár, csoport, frontális) egyéni, pár, csoport, frontálisegyéni, pár, csoport, frontális  szervezeti formák (45’, főtantárgy, blokk,epocha) (45’, főtantárgy, blokk,epocha)(45’, főtantárgy, blokk,epocha)  módszerek (kooperatív, projekt, esettanulmány). kooperatív, projekt, esettanulmánykooperatív, projekt, esettanulmány Intézményi lehetőségek II.

10 www.fszk.hu/dobbanto Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Hogyan??? A tanulásszervezést az egyén alapvető szükségleteihez kell igazítani!

11 www.fszk.hu/dobbanto A szükségletek szerepe ÖnmegvalósításÖnbecsülésTársasBiztonságiFiziológiai MASLOW Kapcsolat Kompetencia Autonómia

12 www.fszk.hu/dobbanto Megváltozó pedagógus szerep Modern gyerekek dolgoznak, gyerekek dolgoznak, megfigyel kérdez, előkészíti az új egyéni feladatot visszajelez, reflektál T A N U L Á S ? ! ?

13 www.fszk.hu/dobbanto Megváltozó vezetői szerep Kettős szerep: 1.A vezető manageri szerepében a szervezeti komplexitással birkózik meg. A sikeresen betöltött manager szerep eredménye a belső hatékonyság, a szabályozott, zökkenőmentes belső működés. 2.A leader szerep ezzel szemben a szükséges változásokra koncentrál. A sikeresen betöltött leader szerep eredménye a környezeti kihívásokat felismerő és azokra megfelelő választ adó megújulni képes szervezet.

14 www.fszk.hu/dobbanto Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Www.fszk.hu/dobbanto Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007."

Hasonló előadás


Google Hirdetések