Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
DIFFERENCIÁLÁS LEHETŐSÉGEI A tapasztalatszerzési / ismeretszerzési – tanulási folyamatban
2
Motiváltság elérésében
Mozgásigényére, az óvodapedagógussal vagy a barátjával való együttlét vágyára, kíváncsiságára, érdeklődésére, sikerélményre való törekvésére, alkotásvágyára, felfedezési vágyára, esztétikai igényére, önmegvalósítási vágyára
3
Tartalomban való differenciálási lehetőség
A tartalom mennyiségében, mélységében, (részletezettséégében, minőségében), a tartalmi részek egymásra építettségében, kapcsolataiban, a már meglévő tapasztalataiban / ismereti anyagban/ a gyermeki érdeklődés irányultságában (pl.: autók iránt, állatok iránt, stb.) azonos téma esetében vagy a témát kiegészítő tartalmi területen
4
Célban, szintben való igazodás a gyermek igényeihez, tapasztalataihoz
Az azonos vagy eltérő szintű feladatok végzése; más eszközök bevonásával, vagy azok megkeresésével, egyszerűbb vagy bonyolultabb problémákfelvetésével; kereső/kutató/felfedező módon,
5
A módszerek használata
Beszélgetés, megbeszélés előnyben részesítése némely gyermeknél, vagy az elbeszélés, a bemutatás, szemléltetés, magyarázat … eljárásainak megválasztása, vagy az értékelés módszerének különféle eljárásai (elismerés, megerősítés, dicséret, jutalmazás, bátorítás, ösztönzés, példaként kiemelés …stb), vagy az elmarasztalás formái (büntetés, rosszallás, fenyítés, …stb.)
6
A munkaformák igazítása a gyermeki igényekhez
Van olyan gyermek, aki szívesebben tevékenykedik egyénileg vagy, párosan (óvópedagógussal vagy a barátjával), csoportban (homogén vagy heterogén csoportban; vagy szimpátia alapján létrejött csoportban…stb), f rontális körülmények között
7
A szervezés módjának igazítása a gyermeki igényekhez
Kötött, kötetlen, mikrocsoportban, kooperatívan,
8
nyílt direkt indirekt zárt
demokratikus ráhagyó „lassiez fair” direkt indirekt tutoriális autokratikus zárt
9
Közvetítésmód csatornájában
Auditív, vizuális, audió-vízuális, kinesztetikus, komplex, interaktív, Tárgyi, síkbeli, makett, manipulatív, kísérleti,
10
A gyermek-pedagógussal együtt töltött ideje
Az egyénre fordított idő mennyiségében, minőségében (segítséget kérve-kapva, ráfigyelve, eligazítva, csak ottlétként… stb.)
11
Az információ megszerzése, vagy a tevékenység folyamatának struktúrája
játékba ágyazottan, játékra építve, komplex tevékenységsorban, integráltan, valamint projekt módon; egy téma körüljárásaként, vagy egy probléma megoldásaként, a kis lépések elvét követve, vagy nagyobb lépésekben, stb
12
Pedagógus szerepében Katalizáló, ösztönző, tanácsadó, segítségnyújtó,
irányító, szabályzó, mellérendelt, alárendelt, fölérendelt viszonyban
13
válaszadás módjában Szóban, rajzban, megmutatva, megsúgva, megépítve,
elkészítve, megalkotva, kiválasztva a helyeset
14
A munkavégzés ütemében, tempójában
A feladatvégzés sebességéhez való igazodás: lassú, gyors, időre, egyéni tempóban, kiegészítő feladatok adásával
15
Önállóság fokában, segítségadás módjában
Önállóan, segítve, magyarázva, utánozva, bemutatva, megmutatva, együtt végezve kis segítséggel, együttvégzéssel, hivatkozással…stb.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.