Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenjámin Gál Megváltozta több, mint 10 éve
1
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István
2
Kutatásunk céljai: Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata Borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata Internetes borvásárlás felmérése
4
A lekérdezés: Internetes kérdőív segítségével hirdetés az Interneten, e-mailen egyéni kitöltés, útmutató alapján összegyűjtés e-mailen, elektronikus formában
5
Az eredmények értékelése: Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata Borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata Internetes borvásárlás felmérése
6
Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (1): nők (53%) - férfiak (47%) 30 éven aluli korosztály 90 % felsőfokú végzettségű magas jövedelem
7
Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (2): Csoportosítás: Laikus Érdeklődő Amatőr borszakértő Szakmabeli Milyen borfogyasztónak tartja magát?
8
Milyen gyakran vásárol…. Hány üveg bort vásárol évente…. Mennyit költ egy üveg borra…. Hol vásárol bort…. Milyen célból vásárol bort…. Milyen külső és belső tulajdonságokat vesz figyelembe a vásárláskor…. Általános borvásárlási szokások felmérése, szocio-demográfiai jellemzők vizsgálata (3):
9
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (1) : Jó ötletnek tartja, de nem fizetne érte: 68% Jó ötletnek tartja, fizetne is érte: 17% Hogyan viszonyul egy borinformációs rendszerhez?
10
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (2) : χ 2 =18,276 p =0.032 Hogyan viszonyul egy borinformációs rendszerhez?
11
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (3) : Milyen formában tudná elképzelni a borinformációs rendszert? Internet oldalakon
12
A borinformációs rendszer megítélésének vizsgálata (4) : érlelési mód palackozás időpontja termelő bemutatása szakemberek véleménye borversenyeken elért helyezések Milyen információkat tartana fontosnak?
13
Az Internetes borvásárlás felmérése (1) : Milyen gyakran használja az Internetet? NAPONTA Mit gondol az Internetes borvásárlásról? ESETLEG KIPRÓBÁLNÁ Milyen fizetési módot tud elképzelni? KÉSZPÉNZ
14
Az Internetes borvásárlás felmérése (2) : több információ árengedmények nagyobb választék Mi tenné vonzóbbá az Internetes borvásárlást?
15
Az Internetes borvásárlás felmérése (3) : Mi tenné vonzóbbá az Internetes borvásárlást?
16
Összefoglalás I. A kérdőívet kitöltő személyek: - felsőfokú végzettségűek - nagy fizetéssel rendelkeznek - rendszeresen használják az Internetet - főként a fajta, a típus és a borvidék alapján választanak - kevés szabad idővel rendelkeznek - szívesen vennék a vásárlást könnyítő információs rendszert - 500-2000 Ft közötti borokat a keresnek
17
Összefoglalás II. - Jelentős célcsoportok: érdeklődők amatőr borszakértők - Fontos információk: termelő bemutatása/bemutatkozása a bor palackozásának éve borversenyeken elért helyezése szakemberek véleménye.
18
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.